Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: cv förgasare

  1. #1

    cv förgasare

    Hej på er , rev förgasaren idag och hoppas att den dåliga gången med att den skjuter och puffar ur 2:A cyl samt att avgaserna ur den är betydligt kallare en ur 1:A cyl samt att den även puffar ur förgasaren Håller man jämn fart tex 80 km/h så forsätter den lika dant. Har nu justerat flottör höjden samt bytt ut alla packningar och membran , men hittar ingen info på läget på luftskruven min stod på 2 och halvt varv ut känns ju lite mycket eller vad sägs av övriga skruvare

    är en softtail 1990 med Kehin cv

  2. #2
    Ja, lite mycket. Man brukar börja på 1,5 varv ut. Måste man ta ut den mycket så får man byta till större munstycke. Det är ingen luftskruv utan en bränsleskruv för lågfartsmunstycket.

  3. #3
    ah du ser man lär så länge man lever , men det blev i alla fall stolpe in med tanke på att antal varv kändes för mycket . Men hur som helst tackar för svar stroker49

  4. #4
    Nja när jag läste på om cv40 o blandningsskruven undertill så är 2.5 varv lika med som den är från fabrik med originalbestyckningen.

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Nja när jag läste på om cv40 o blandningsskruven undertill så är 2.5 varv lika med som den är från fabrik med originalbestyckningen.
    Ja, jag håller med. På en Evo är inte 2,5 varv för mycket. Sorry. Det finns många bra beskrivningar på nätet hur man ställer in och bestyckar förgasaren, en hel del dåliga också. Jag tycker tex inte att man skall ge sig på att ändra något i form av att borra hål i vacuumkolven, sätta dit fantastiska kit etc.

  7. #7
    Byt gummipackningar mellan toppar och insug om du inte har gjort det. Kolla gummit som förgasaren skjuts in i insuget byt om det suttit där sen 1990. Kolla vad du har för bestyckning, lämplig för Evo 1340 är 45 lågfart 180-190 huvudmunstycke, blandningsskruv 2.5-3.5 injustera där den går jämnast på tomgång. Sedan kan du shimsa nålen 0,5mm-1mm beroende på vad för nål som sitter i förgasaren.Nålen har en bokstavs-nummerkod instämplad.
    Lycka till.

  8. #8
    Tackar för alla svar ... rev förgasaren bytt alla packningar mm nu går den bra men inte helt hundra , saknas lite finlir . det som satt i var huvudmunstycke 1,90, lågfart 48, nål N72 s samt att blandnings skruven saknade brickan och o ringen . Motorn har högkompskolvar och en SE11 screaming eagle kam . Har sprutat lite startgas runt insug och förgasare så den verkar inte dra tjuvluft ............


    nu går det bra som fa....bara ut åka och leva
    Senast redigerat av Lasse_harley den 2014-03-07 klockan 20:29.

Liknande ämnen

  1. Förgasare
    Av Broder Dalton i forum Säljes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-10-22, 14:31
  2. su förgasare
    Av alex.johansson i forum Custom & Byggen
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 22:38
  3. Förgasare - Edelbrock QuickSilver förgasare
    Av Snickarn i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-11-04, 19:13
  4. Förgasare
    Av Conny Hjalmarsson i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 18:15
  5. Förgasare
    Av zeb.lovehell i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 23:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •