Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Skärminfästningen bak skev?

  1. #1

    Skärminfästningen bak skev?

    Köpte min Street bob förra året och tyckte då att bakskärmen satt lite snett!? Har precis satt på bredare bakdäck och nu är det väldigt uppenbart att den sitter ett par centimeter åt höger. Har fått höra att det kan vara så här från fabrik, är detta något som någon hört eller erfarit?

    Var kan man "rikta"?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Sitter skärmen rakt fast mer åt höger eller är skärmen skev åt höger?

  3. #3
    Skärmen är rak. Det är hela stycket (skärm och fästen) som sitter åt höger..

  4. #4
    Kolla vilken harley som helst, samma på alla

  5. #5
    Helt ärligt så är det inte mycket som är riktigt rakt.
    Ramarna är lite krokiga fram till 04 om jag inte minns fel.
    Men några centimeter på bakskärmen låter väl mycket....

    Vet du om det har varit smälld? Eller "importerad"
    Det är aldrig för sent att ge upp

  6. #6
    Köpte den helt ny. Det är inte några centimeter utan behöver flyttas 1cm för att bli acceptabel..

  7. #7
    V.I.B Torxs avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Bjärred
    Inlägg
    1
    Tackad: 0
    Kan det vara så att hela paketet med baksving och motor inte linjerar helt med ramen (vanligt på Dyna)?

    Denna tråd visar hur man kollar: http://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=sving

  8. #8
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Torx Visa inlägg
    Kan det vara så att hela paketet med baksving och motor inte linjerar helt med ramen (vanligt på Dyna)?

    Denna tråd visar hur man kollar: http://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=sving
    Bra tips, bara o köra på det tycker jag.
    Är det en ny hoj ska fan Handlaren göra det anser jag.

  9. #9
    Exakt så ser det ut på min hoj!! Tyvärr lägger dom ner probike i Jönköping snart får åka förbi imorgon och kolla om det är något som hinner kolla på!!

    JätteTACK för hjälpen!!

  10. #10
    Lossa de främre bultarna, som håller skärmen, ett par varv. gör likadant med de bakre bultarna och se till så att styrningar och distanshylsor sitter riktigt in i konsolen. du kan behöva trycka och rycka lite för att få dem på plats hela vägen in. Prova detta innan du börjar att rikta skärmen. Hoppas du får ordning på grejerna. Ha de / Erik

  11. #11
    Köpte min street bob i höstas (min första hd) och har blivit lika nördig som många andra som tycker det är nästan roligare o mecka bygga om än o köra:-). Mitt problem är lite samma, ca 1 cm mer åt höger sitter också min bakskärm (street bob-07). Största problemet är, jag köppte nya bakljus med broms o blinkers i. Bakhjulet/däcket går så nära infästningen så det är omöjligt att få undan kabeln från att ta i däcket. Såg inte detta först förrän kabeln skavts sönder och säkring gick. Sitter ju i samma hål som originalblinkers så vad gör man för o lösa detta? Ljusen på annat ställe? Kul o mecka men nån måtta får det ju va:-).

  12. #12
    Fast om du justerar in hela bakpartiet borde ju det linjera bättre och således passa bättre på båda sidor?

    - - - Uppdaterad - - -

    Följ denna länk så kommer det gå vägen! p://harleyforum.se/showthread.php...ighlight=sving

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-30, 08:52

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •