Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Ämne: när blev du stoppad av polis förra gången? länge sedan?

  1. #1
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1

    när blev du stoppad av polis förra gången? länge sedan?

    Ja!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  2. #2
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    2014 Tretton helgen = 2400kr fortkörning bil.
    2013 Juli = 3500kr fortkörning mc.
    Norge, kommer ej ihåg när det var men boten vart 3500 nkr , och snuten var svinförbannad
    A.C.A.B

  3. #3
    Midsommardagen
    Ombesiktningar för ljud och regplåt
    Det är aldrig för sent att ge upp

  4. #4
    2012
    April 13km/h över 2000:-
    September 29km/h över 3200:-
    November 29km/h över 3200:-

    Blev en sjuhelvetes julfest för Kling och Klang det året

    2013
    Februari brev från lagens långa arm...indraget körkort 3mån (blev 1mån efter överklagande)
    September 15km/h över 2000:-

    2014
    Inget än så länge och så skall det förbli...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  5. #5

    när blev du stoppad av polis förra gången? länge sedan?

    Juni 2013 för buller i GBG, åkte på en regbes 880kr av mc polis/GonZa
    Senast redigerat av GonZa den 2014-02-16 klockan 09:02.
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  6. #6
    Jag har kört hoj i över 25 år och aldrig blivit stoppad eller kontrollerad för något.

    Ibland när man läser att vissa tom tänker lägga av med att åka hoj för att de blir stoppade så mycket av polisen undrar man om de eller deras kamrater kanske inte håller på med en massa annat kuckel som väcker polisens intresse?
    Vissa klubbar och organisationer har ju rykte (säkert oförtjänt, men ändå) om sig att vara inblandad i verksamhet som inte helt har med mc-åkning att göra. Det tråkiga för dessa personer är att de knappt kan byta styre på sin originalhojj utan att polisen är framme och hackar på dem. Vi som inte håller på och kucklar med annat eller gör det mer diskret kan däremot åka stelbenschopper med raka rör medans polisen bara hejjar glatt.

    Här kommer några goda råd:
    1 Var snäll och kör nykter
    2 Kör inte för fort när polisen ser er. Eller ännu bättre, kör med öppen hjälm, gammal shovelhead/stelbenschopper med +20" förlängt så blir det svårare!
    3 Om hojjen har bristfällig ljuddämpning, kör varsamt i tättbebyggda områden och när polisen ser/hör er.
    4 Håller ni på med tveksam sidverksamhet, gör som proffsen, klä er i kostym så det inte blir någon koppling till er fritidshobby.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    västmanland
    Inlägg
    137
    Tackad: 0


    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag har kört hoj i över 25 år och aldrig blivit stoppad eller kontrollerad för något.

    Ibland när man läser att vissa tom tänker lägga av med att åka hoj för att de blir stoppade så mycket av polisen undrar man om de eller deras kamrater kanske inte håller på med en massa annat kuckel som väcker polisens intresse?
    Vissa klubbar och organisationer har ju rykte (säkert oförtjänt, men ändå) om sig att vara inblandad i verksamhet som inte helt har med mc-åkning att göra. Det tråkiga för dessa personer är att de knappt kan byta styre på sin originalhojj utan att polisen är framme och hackar på dem. Vi som inte håller på och kucklar med annat eller gör det mer diskret kan däremot åka stelbenschopper med raka rör medans polisen bara hejjar glatt.

    Här kommer några goda råd:
    1 Var snäll och kör nykter
    2 Kör inte för fort när polisen ser er. Eller ännu bättre, kör med öppen hjälm, gammal shovelhead/stelbenschopper med +20" förlängt så blir det svårare!
    3 Om hojjen har bristfällig ljuddämpning, kör varsamt i tättbebyggda områden och när polisen ser/hör er.
    4 Håller ni på med tveksam sidverksamhet, gör som proffsen, klä er i kostym så det inte blir någon koppling till er fritidshobby.

  8. #8
    V.I.B Frittes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Kolmården
    Inlägg
    882
    Tackad: 0

    Kan väl hålla med Stoker49. Men ibland är det lätt att man gasar på lite extra. Vid områden som skolor, dagis etc kör man ju alltid lagligt.

  9. #9
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Har kört sporthoj i många år och då är det ju "bättre fly än illa häktad" som gäller men vad fan gör man på en HD??

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Kling Visa inlägg
    "bättre fly än illa häktad"
    Ha ha den var rolig!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  11. #11
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Inte stoppad än så länge. Även om man borde ha blivit, lätt att köra lite för snabbt.

    Tycker det hade varit intressant med info även om de gånger folk blivit "tagna" av polisen men slapp undan med en varning.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    2012
    April 13km/h över 2000:-
    September 29km/h över 3200:-
    November 29km/h över 3200:-

    Blev en sjuhelvetes julfest för Kling och Klang det året

    2013
    Februari brev från lagens långa arm...indraget körkort 3mån (blev 1mån efter överklagande)
    September 15km/h över 2000:-

    2014
    Inget än så länge och så skall det förbli...
    Kan tillägga att alla gångerna ovan är med bil och inte mc. Alla gångerna är dessutom i tjänsten. Har inte blivit stoppad med HDn hittills, bara blivit stirrad och blängd på, vid ett tillfälle vände dom och körde efter men det upptäckte jag tidigt så jag hann slinka undan i trafiken

    För övrigt så håller jag med stroker49.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  13. #13
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    1985: Bakhjulsåka på gångväg. 1100:- men klarade kortet efter många om och men.
    1985: Tillsägelse för blankt bakdäck. 0:-

    1983 - 2014 har det bara varit ovanstående. Gäller mc alltså.

    2008: Tända dimljus fram på bilen: 400:-
    Den gången försvann den sista gnutta respekt för polisväsendet jag hade kvar. Respekten för dem hamnade på minus på skalan när jag ringde dem en gång då en asfull pundartyp skulle köra iväg med bilen vid MonaLisa's i Uddevalla. Vaktade fyllot i 20 minuter innan jag drog. Det kom ingen snut!
    Svensk polis är en skara fåntrattar som gillar att dadda på vägen. Grova och vardagliga brott är allmänheten nästan oskyddad mot.

  14. #14
    V.I.B Klings avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Färingsö
    Inlägg
    331
    Tackad: 0
    Jag blev stoppad av en mc-snut när jag gasade om några bilar på E4:an, 200 på 70 väg men slapp undan med en utskällning, det var i början av säsongen och han sa att han förstod att man hade väntat hela vintern på att få köra men att man kan välja bättre vägar att gasa på..
    Det funkade rätt bra, fick mig en liten tankeställare och körde lite vettigare efter det, hade han tagit mitt kort hade jag säkert kört som en idiot resten året ändå..

  15. #15
    FUCK ALL THEM COPS

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Jag har kört hoj i över 25 år och aldrig blivit stoppad eller kontrollerad för något.

    Ibland när man läser att vissa tom tänker lägga av med att åka hoj för att de blir stoppade så mycket av polisen undrar man om de eller deras kamrater kanske inte håller på med en massa annat kuckel som väcker polisens intresse?
    Vissa klubbar och organisationer har ju rykte (säkert oförtjänt, men ändå) om sig att vara inblandad i verksamhet som inte helt har med mc-åkning att göra. Det tråkiga för dessa personer är att de knappt kan byta styre på sin originalhojj utan att polisen är framme och hackar på dem. Vi som inte håller på och kucklar med annat eller gör det mer diskret kan däremot åka stelbenschopper med raka rör medans polisen bara hejjar glatt.

    Här kommer några goda råd:
    1 Var snäll och kör nykter
    2 Kör inte för fort när polisen ser er. Eller ännu bättre, kör med öppen hjälm, gammal shovelhead/stelbenschopper med +20" förlängt så blir det svårare!
    3 Om hojjen har bristfällig ljuddämpning, kör varsamt i tättbebyggda områden och när polisen ser/hör er.
    4 Håller ni på med tveksam sidverksamhet, gör som proffsen, klä er i kostym så det inte blir någon koppling till er fritidshobby.
    +1.Har haft mc kort i drygt 30 år och har vad jag kommer ihåg blivit stoppad en gång i en rutin kontroll med blåsning och visning av körkort.

  17. #17
    Aldrig blitt stannad med hoj och förutom rutinkontroller så har jag bara blitt stannat en gång med bilen. Jag hade nyss tvättat den å lat som jag var så iddes jag inte skinna av den utan tänkte bara köra fort så bilen torkade. Då knep dom mig på Säröleden strax söder om Gbg. Fick en bot men i övrigt var de himla trevliga. förklarade ju anledningen. Slutat tvätta bilen efter det.
    JO en gång till förresten!! blev stannad förra vintern för jag hade körförbud på bilen. hade glömt besikta den på drygt ett år. himla trevlig polisman den gången också å dessutom så lyckades jag få besiktningstid nästan medsamma i Kristinehamn där jag då råkade befinna mig.

  18. #18
    Har bara blivit stoppad vid rutinkontroller några få gånger under de snart 45 år som jag har haft mc-kort! Beror kanske på att jag bor i en glest befolkad del av Sverige (Dalsland) där det inte ens ett finns ett enda trafikljus!
    Nackdelen är, som Caspher skriver, vill man ha tag i snuten så tar den tid, lång tid!

  19. #19
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Länge sedan nu...
    Men med mc har jag samlat lite goingar i tidiga år(läs slutet 80 talet början 90)
    För högt ljud (ingen insats i 125:an)
    45 cm för kort bakskärm (ja på den tiden fanns det längdkrav)
    Avsaknad av skärmar på alla tre hjulen (åkte trike)
    Har 117 decibel som rekord på pappret från konstapeln

    Har ett par fortkörningar med bil sista rund 1995 och nuförtiden kör man ju med fortkörningsförsäkring, så slipper man ju iaf betala dom sura pengarna om olyckan skulle stoppa ens framfart.

  20. #20
    Vart väl stoppad å informerad.Du vet väl att du inte besiktigat sen 1983.Inte ett öre i böter vart d.Finns hoj intresserade poliser med förståelse åxå.

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Polis Kontroller
    Av Bikebandit i forum Off Topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 18:09
  2. Motorelektronik lampa lyser i bland på V-rod tappar tomgången
    Av Laine_HD i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-24, 10:08
  3. Polis fälld för dödsolycka på MC.
    Av admin i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-07-11, 05:30
  4. Åkt HD sedan 2003 men missat detta forum
    Av Risten i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 20:51
  5. Tomgången är för hög!
    Av Jakob Grünewald i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 16:19

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •