Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 97 av 97

Ämne: Sickens sportster mod tråd (jag kan väl få ha en jag med? en liten iaf)

  1. #81
    Citat Ursprungligen postat av Fonve Visa inlägg
    ser bra ut och grymt avundsjuk på att du har möjlighet till bänkkörning!!
    Bänka måste man göra minst en gång i veckan. hadderajjan! hehe

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ser fett bra ut! Sadeln blev ju kalas!

    Ser du att jag inte bifogat en enda smiley!
    De e lysande Calle! hurra!
    Dag så planera in mc semestern snart änna? jag ska söderut, det har jag lovat

  2. #82
    [QUOTE
    De e lysande Calle! hurra!
    Dag så planera in mc semestern snart änna? jag ska söderut, det har jag lovat[/QUOTE]

    Ja det har du faktiskt gjort! När kommer du ner då?

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    [QUOTE
    De e lysande Calle! hurra!
    Dag så planera in mc semestern snart änna? jag ska söderut, det har jag lovat
    Ja det har du faktiskt gjort! När kommer du ner då?[/QUOTE]

    Tja jag är ganska snart klar med alla de mest viktigaste byggprojekten här på gården å sedan är det rätt öppet. Kan ta några dagar när jag vill. flexibel är ordet.
    ehh, När passar det INTE?? har du nån semester? närsomhelst efter midsommar passar mig

  4. #84
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Ja det har du faktiskt gjort! När kommer du ner då?
    Tja jag är ganska snart klar med alla de mest viktigaste byggprojekten här på gården å sedan är det rätt öppet. Kan ta några dagar när jag vill. flexibel är ordet.
    ehh, När passar det INTE?? har du nån semester? närsomhelst efter midsommar passar mig[/QUOTE]

    Har semester i juli. Jag kan inte helger jämna veckor eller veckodagar ojämna veckor. Annars går det finfint! Vi snackar om att köra en roadtrip "norr över". Du kanske är sugen på att haka på!? Inget är spikat ännu, varken hur, var eller när men något lär väl bli av hoppas jag!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  5. #85
    Jo jag kan nog tänka mig haka på om ni åker uppåt också. Hojta till lite innan bara.

    fint väder ikväll. funderar på en kvällstur. får se om jag orkar. Åt nyss middag å e lite stinn om magen. ojoj

  6. #86
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Jo jag kan nog tänka mig haka på om ni åker uppåt också. Hojta till lite innan bara.

    fint väder ikväll. funderar på en kvällstur. får se om jag orkar. Åt nyss middag å e lite stinn om magen. ojoj
    Ta du en tur tycker jag! Sitter själv i ett regnigt Kristianstad, det suger, som tur är har jag tagit mig till puben. Två Guinness och virre avklarade, blir kanske (antagligen) fler.

    Du kan väl komma ner oavsett till Götet!?

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ta du en tur tycker jag! Sitter själv i ett regnigt Kristianstad, det suger, som tur är har jag tagit mig till puben. Två Guinness och virre avklarade, blir kanske (antagligen) fler.

    Du kan väl komma ner oavsett till Götet!?
    Jo jag kommer ju till Gbg hursomhelst. alltid. Om det regnar så är puben e bra ställe att va på å Guinness är en av mina absoluta pub favoriter. Whisky e gött det med. Synd jag aldrig har råd med det bara. Annars e ju 16 årig Glenlivet en höjdare. Brukar önska mig till jul.
    Åkte en liiten tur. köpte snask å diskmedel å så hem igen. Himal fin kväll här i Töreboda.

  8. #88
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Jo jag kommer ju till Gbg hursomhelst. alltid. Om det regnar så är puben e bra ställe att va på å Guinness är en av mina absoluta pub favoriter. Whisky e gött det med. Synd jag aldrig har råd med det bara. Annars e ju 16 årig Glenlivet en höjdare. Brukar önska mig till jul.
    Åkte en liiten tur. köpte snask å diskmedel å så hem igen. Himal fin kväll här i Töreboda.
    Töreboda is the place to be alltså! Själv är jag en rökälskare (både whisky och cigarrer) Laphroaig Quarter Cask är en favorit, en Ardbeg är aldrig fel heller, den har ju ändå en PPM på 50 hehe, men får jag välja så blir det en Lagavulin 16år, något mildare med en PPM på 35. För den som undrar så är PPM (parts per million) ett mått på hur mkt torvrökt malten är. Så är det med det.

    Hör av dig när du vet när du tänker komma ner!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  9. #89
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Töreboda is the place to be alltså! Själv är jag en rökälskare (både whisky och cigarrer) Laphroaig Quarter Cask är en favorit, en Ardbeg är aldrig fel heller, den har ju ändå en PPM på 50 hehe, men får jag välja så blir det en Lagavulin 16år, något mildare med en PPM på 35. För den som undrar så är PPM (parts per million) ett mått på hur mkt torvrökt malten är. Så är det med det.

    Hör av dig när du vet när du tänker komma ner!
    MAn blir änna heeelt rökt av sådan whisky eller? Har du provar rökt öl någon gång. Det är en specialitet från tyska staden Bamberg. kolsvart öl som med smak som påminner om rökt kött. inte så dumt faktiskt. kanske nåt för dig. fråga på bolaget.
    Jag är lite mesigare i min whiskysmak. Gillar speyside och highlandwhisky bäst. Inte så rökig som di därna Islay.
    Trillade på en snubbe i Hova nyligen som hade en himla fin Triumph. Dessutom så var han något av en whisky expert också tydligen (sa han). Tänkte jag kunde lära han ett å annat om bärs mot å få få tillgång till hans whiskyskåp för en kväll.. vi får se.

  10. #90
    Jävligt nice sadel!

    Den ölen lät väldigt intressant, det får jag lägga på minnet!

    I whiskey svängen funkar alltid långlagrad bagageluckeskakad jack daniells eller nått valfritt whiskey färgat från gräns shoppen för max 10 euro. Den måste vara iskall och då givetvis avnjutas med 60% limited edition Coca-Cola och framkalla en kraftig rysning när man skvätter upp den i gomseglet!

  11. #91
    Citat Ursprungligen postat av Martin Lost Visa inlägg
    Jävligt nice sadel!

    Den ölen lät väldigt intressant, det får jag lägga på minnet!

    I whiskey svängen funkar alltid långlagrad bagageluckeskakad jack daniells eller nått valfritt whiskey färgat från gräns shoppen för max 10 euro. Den måste vara iskall och då givetvis avnjutas med 60% limited edition Coca-Cola och framkalla en kraftig rysning när man skvätter upp den i gomseglet!

    hahaha, du e för cool för detta forum. fan va roligt! Bästa jag läst på länge. Vi får testa den där blandningen när jag kommer ner till Gbg i sommar.

  12. #92
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Riktigt hal sadel du fixat där Modestrick.

  13. #93
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Riktigt hal sadel du fixat där Modestrick.
    Inte halkat av än

    Himla mkt skönare är orginalsadeln faktiskt. vilket är ett stort plus för jag gick bara efter utseende denna gång. billig var den också!

  14. #94
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    hahaha, du e för cool för detta forum. fan va roligt! Bästa jag läst på länge. Vi får testa den där blandningen när jag kommer ner till Gbg i sommar.
    Ja dom e för roliga i den där åldern ha ha! Du e en riktig finsmakare du Lost!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #95
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ja dom e för roliga i den där åldern ha ha! Du e en riktig finsmakare du Lost!
    kids va? minns att en själv inte va så noga en gång i tiden. Man satt å moffa billig chukla å halsa seagrams på bussen. Eller blanda apelsinjos å hemkört på förfesten. Å sedan pommes med pulversås å burkmajs när man kom hem å va hungrig på natten.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Ja dom e för roliga i den där åldern ha ha! Du e en riktig finsmakare du Lost!
    kids va? minns att en själv inte va så noga en gång i tiden. Man satt å moffa billig chukla å halsa seagrams på bussen. Eller blanda apelsinjos å hemkört på förfesten. Å sedan pommes med pulversås å burkmajs när man kom hem å va hungrig på natten.

  16. #96
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Inte halkat av än

    Himla mkt skönare är orginalsadeln faktiskt. vilket är ett stort plus för jag gick bara efter utseende denna gång. billig var den också!
    Man får lite 70-tals vibbar av den sadeln, gillar ribbstoppat det är snyggt.

    Metzler 880 har jag också de verkar helt OK, blev dock väldigt förvånad härom veckan när jag lyckades spinna loss bakhjulet på tvåans växel, men det var en påfart med kraftigt uppförslut annars blir det inte så mkt. svartstreck med 883án..
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  17. #97
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Man får lite 70-tals vibbar av den sadeln, gillar ribbstoppat det är snyggt.

    Metzler 880 har jag också de verkar helt OK, blev dock väldigt förvånad härom veckan när jag lyckades spinna loss bakhjulet på tvåans växel, men det var en påfart med kraftigt uppförslut annars blir det inte så mkt. svartstreck med 883án..
    70 tal e änna hela temat me hojen. så jag tänkte

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

  1. En liten fundering..
    Av xrab00 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 17:15
  2. Söker liten fjäder till Sportster-låda
    Av mellqvist i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 00:04
  3. Liten tank
    Av Lasse.S i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 14:04
  4. Liten reg skylt?
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 23:52
  5. Liten Rund och Grön...
    Av Putte kock i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 09:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •