Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 97

Ämne: Sickens sportster mod tråd (jag kan väl få ha en jag med? en liten iaf)

  1. #21
    Kommer nog bli en helt ny hoj när Tassen skrämt upp den till 1200

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Kommer nog bli en helt ny hoj när Tassen skrämt upp den till 1200
    JA det var vad Tassen sa till mig också. Låter väldigt lovande.

  3. #23
    Ska bli intressant att följa denna tråd.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av rakarör Visa inlägg
    Ska bli intressant att följa denna tråd.
    Det var snällt sagt Inte riktigt samma frenetiska aktivitet som på vår kära forty8ans mods tråd men jag har planer jag med. Fast de dröjer.
    Planer på sikt:
    Linda avgasrör för rejsig look
    Annan sadel, typ biltwell eller sully´s
    Skaffa likadan sissy som forty8
    andra stötdämpare som fungerar
    Annat luftfilter
    kapa bakskärm å byta bromsljus mot retro dito
    Sedan skulle jag ju gärna vilja ha ISR bromsar förstås

  5. #25
    Passar hästarna i helgen då frugan är på jobb. Tog några kort nyss. Hästens min rår jag inte för men jag själv ser änna för skoj ut.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sicken o kansas.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	42,1 KB 
Id:	14092

    Bara en hästkraft å väger 700 kilo. Löjligt vikt/kraft förhållande om man jämför med en motorcykel. Men det går ju inte å förklara för en hästtokig fru. "Köp en hoj istället", säger jag men det är ju bara döva örat för sådana visdomsord. Jisses!

    Trevlig helg alla H-D förare!

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Det var snällt sagt Inte riktigt samma frenetiska aktivitet som på vår kära forty8ans mods tråd men jag har planer jag med. Fast de dröjer.
    Planer på sikt:
    Linda avgasrör för rejsig look
    Annan sadel, typ biltwell eller sully´s
    Skaffa likadan sissy som forty8
    andra stötdämpare som fungerar
    Annat luftfilter
    kapa bakskärm å byta bromsljus mot retro dito
    Sedan skulle jag ju gärna vilja ha ISR bromsar förstås
    Med en sån lista vet i fan om man inte hamnar i lä ändå!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Passar hästarna i helgen då frugan är på jobb. Tog några kort nyss. Hästens min rår jag inte för men jag själv ser änna för skoj ut.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sicken o kansas.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	42,1 KB 
Id:	14092

    Bara en hästkraft å väger 700 kilo. Löjligt vikt/kraft förhållande om man jämför med en motorcykel. Men det går ju inte å förklara för en hästtokig fru. "Köp en hoj istället", säger jag men det är ju bara döva örat för sådana visdomsord. Jisses!

    Trevlig helg alla H-D förare!
    Snyggt! Hästen ser i alla fall nykter ut

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Med en sån lista vet i fan om man inte hamnar i lä ändå!

    - - - Uppdaterad - - -



    Snyggt! Hästen ser i alla fall nykter ut
    haha! jag VAR faktiskt nykter.. typ iaf. om en stund är en annan fråga. ska äta mig en burgare nu å ta en öl. hemgjorda frittisar å hemgjord bea till det.. mums!!

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    haha! jag VAR faktiskt nykter.. typ iaf. om en stund är en annan fråga. ska äta mig en burgare nu å ta en öl. hemgjorda frittisar å hemgjord bea till det.. mums!!
    så här såg den goda maten ut som jag åt nyss. paltkoma nu. puh!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	80 med burgare.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	61,3 KB 
Id:	14093

    Tänkte slöa till i soffan nu å kika på "sällskapsresan" för sjuttioelfte gången. Sedan blir det rödvin å nåt snask. Tar en öl till medan jag väntar på det..

    Tassen ringde igår å meddela att det går bra med hojen å att han satt på nya gaffelbälgar. Mina gamla var spruckna. Batteriet var slut också så det skulle han fixa ett nytt.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    så här såg den goda maten ut som jag åt nyss. paltkoma nu. puh!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	80 med burgare.jpg 
Visningar:	62 
Storlek:	61,3 KB 
Id:	14093

    Tänkte slöa till i soffan nu å kika på "sällskapsresan" för sjuttioelfte gången. Sedan blir det rödvin å nåt snask. Tar en öl till medan jag väntar på det..

    Tassen ringde igår å meddela att det går bra med hojen å att han satt på nya gaffelbälgar. Mina gamla var spruckna. Batteriet var slut också så det skulle han fixa ett nytt.
    Mkt angenämt!

    Kommer bli en vass (tass) när den blir klar ditt plommon! Antagligen blir i år det år där du gör ett undantag från din egen regel; +15, sol, snustorra vägar och fågelkvitter...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Mkt angenämt!

    Kommer bli en vass (tass) när den blir klar ditt plommon! Antagligen blir i år det år där du gör ett undantag från din egen regel; +15, sol, snustorra vägar och fågelkvitter...
    Tja vi får väl se för en 10 år sedan var man ju ute redan i april med 5 grader plus. Men då var man ju ung å tålig. Inte som nu.

  11. #31
    Haha! Tar en öl medan jag väntar! tummen upp!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Tja vi får väl se för en 10 år sedan var man ju ute redan i april med 5 grader plus. Men då var man ju ung å tålig. Inte som nu.
    Mmm...du menar när du var 15? Ta nu inte av dig armbandet med larmknappen som hemtjänsten gett dig och töm nu stomipåsen med jämna mellanrum! Jag vet att det kan vara lätt att glömma när man är ensam hemma

    Själv är man förskonad mot ovan tillbehör! Nu ska jag ta en St Eriks IPA till, in i maltdimman!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av Nightster-08 Visa inlägg
    Haha! Tar en öl medan jag väntar! tummen upp!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hehe, ja man måste ju ha nåt å dricka medan man väntar på att man ska bli sugen liksom. haha. den var bra. insåg inte det medan jag skrev. fan va kul man är. tjoho!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Mmm...du menar när du var 15? Ta nu inte av dig armbandet med larmknappen som hemtjänsten gett dig och töm nu stomipåsen med jämna mellanrum! Jag vet att det kan vara lätt att glömma när man är ensam hemma

    Själv är man förskonad mot ovan tillbehör! Nu ska jag ta en St Eriks IPA till, in i maltdimman!
    tackar tackar! var liiite äldre än 15. haha.

    Dricker du St Eriks IPA nu? ja ok. det får du. Den är inte jättegod men åtminstone inte moralisk fel ( som nisse O).
    Själv så drack jag min egen öl å sedan en belgisk wit som jag köpte på bolaget. ja dte var den jag drack medan jag vänta på att vinsuget skulle sätta in. Det har dte inte gjort än så jag får väl ta en till öl. Vin är banne mig inte gott alltså. vidrigt å surt. begriper inte varför jag köpte den här boxen.

  14. #34
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporre03.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	14177

    Häpp! Här var det borrat å klart. 1200 kubik!! massor med extra hästar å vrid. 75 på slangen å 110-120 nånting i vrid. gött mos änna!!!
    Observera de nya fina gaffelbälgarna. Bra å ha när man bor på grusväg. Hurra för Tassen! Bästa investering jag gjort. Känns som ett monster mellan bena. förutom det jag redan hade alltså hehe
    hit med sommar å sol nu!
    Jag investerade också i en liten mojäng som gör kopplingen lättare att tampas med. Den är ju löjligt trög original på gamla sporters men nu går den så lätt så lätt.

  15. #35
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporre03.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	14177

    Häpp! Här var det borrat å klart. 1200 kubik!! massor med extra hästar å vrid. 75 på slangen å 110-120 nånting i vrid. gött mos änna!!!
    Observera de nya fina gaffelbälgarna. Bra å ha när man bor på grusväg. Hurra för Tassen! Bästa investering jag gjort. Känns som ett monster mellan bena. förutom det jag redan hade alltså hehe
    hit med sommar å sol nu!
    Jag investerade också i en liten mojäng som gör kopplingen lättare att tampas med. Den är ju löjligt trög original på gamla sporters men nu går den så lätt så lätt.
    Grattis till "ny" motor, vad det 75 pollar med original D kammarna eller bytte du?
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #36
    Härligt grattis! Säg nu att du körde plommonet hem från tassen och inte tog släpkärran
    Ni ska väl också ha lite gött väder uppe hos er idag!? Får du ut och provåka idag i så fall.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  17. #37

  18. #38
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Grattis till "ny" motor, vad det 75 pollar med original D kammarna eller bytte du?
    kör med orginalkammar ett tag till. Ska inte varva så mkt jag. Bara lagomt

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Härligt grattis! Säg nu att du körde plommonet hem från tassen och inte tog släpkärran
    Ni ska väl också ha lite gött väder uppe hos er idag!? Får du ut och provåka idag i så fall.
    joho, det tog jag på hästsläpet. mc väder nere hos er men här uppe är det så slabbigt än. Vill inte grisa ner hojen. Jag har ju en bit grusväg också å den är rena rama leråkern just nu. Det tar nog ett tag innan den torkar upp.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    Fan va nice
    Riks-nice! as bra!

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sporre03.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	14177

    Häpp! Här var det borrat å klart. 1200 kubik!! massor med extra hästar å vrid. 75 på slangen å 110-120 nånting i vrid. gött mos änna!!!
    Observera de nya fina gaffelbälgarna. Bra å ha när man bor på grusväg. Hurra för Tassen! Bästa investering jag gjort. Känns som ett monster mellan bena. förutom det jag redan hade alltså hehe
    hit med sommar å sol nu!
    Jag investerade också i en liten mojäng som gör kopplingen lättare att tampas med. Den är ju löjligt trög original på gamla sporters men nu går den så lätt så lätt.
    Ska bli jäkligt kull att höra när du fått testa den

  20. #40
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    kör med orginalkammar ett tag till. Ska inte varva så mkt jag. Bara lagomt

    - - - Uppdaterad - - -



    joho, det tog jag på hästsläpet. mc väder nere hos er men här uppe är det så slabbigt än. Vill inte grisa ner hojen. Jag har ju en bit grusväg också å den är rena rama leråkern just nu. Det tar nog ett tag innan den torkar upp.

    - - - Uppdaterad - - -



    Riks-nice! as bra!
    Det är nog tvärt om, du behöver varva lite mer nu med original kammar mot om du sätter i tex Andrews V4 eller liknande som har mer bottenvrid
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. En liten fundering..
    Av xrab00 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-27, 17:15
  2. Söker liten fjäder till Sportster-låda
    Av mellqvist i forum Drivlina, Växellåda, Koppling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-20, 00:04
  3. Liten tank
    Av Lasse.S i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-06-29, 14:04
  4. Liten reg skylt?
    Av untamed i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 23:52
  5. Liten Rund och Grön...
    Av Putte kock i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-17, 09:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •