Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 37 av 37

Ämne: Köra utan stänkan fram!!!

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av mangesuarnmc Visa inlägg
    Så ballt men såå blött .. Ska det va snyggt får man lida pin . Ett tips är att dra en tejp mellan gaffel benen ..med tejpen snuddandes däcket , vilket bryter vatten kaskaden rätt i nyllet .. Så lägg en tejp rulle i väskan , att ancända när det börjar regna
    Precis, no pain no gain! Ja antingen tejp eller en bandana/snusnäsduk virad runt gaffeln!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  2. #22
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det där med att köra utan stänka går över, när ni blir gamla nog sitter den där igen
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #23
    Skärm är fegt....men efter att 3/4 blind nästan forcerat en ford kia bakifrån så tänker man..fräck på vägen eller fräck i sträckbänk...smaksak!

  4. #24
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Det är framförallt inte regn som skulle störa mig, utan alla stenar man får rakt upp på motorn.
    Avslagna kylflänsar, trasig voltregulator osv e bara lite som kan hända.
    men allt för att det ska se tufft ut eller?

  5. #25
    Ja det tycks som om knepen är många och åsikterna om stänkans vara eler inte vara går isär.
    Men problemt med att 48ans fram skärm inte fyller sin funktion fulltut vid regn kvarstår.
    Funderar på om det skulle hjälpa att sänka skärmen närmare däcket, vad tror ni?
    Senast redigerat av BILL´N´BOBB den 2014-02-09 klockan 14:45.

  6. #26
    Jag ska erkänna att jag har gjort ett gummi band med tryck knapp som bara är o knäppa fast om man har jävligt lång åktur i regnMen då får det vara jävligt långt
    Det ska fan kännas o ligga på topp

  7. #27
    Det var ingen dum ide en stänklapp kan man ju ha tillsammans med
    regnstrumpan till luftfiltret i packväskan

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Det är framförallt inte regn som skulle störa mig, utan alla stenar man får rakt upp på motorn.
    Avslagna kylflänsar, trasig voltregulator osv e bara lite som kan hända.
    men allt för att det ska se tufft ut eller?
    Allt för att det ska se ball ut - ajjemän! ;-) Är det någon som kör Harley för den fina väghållningen, det smidiga och lätta chassit, den jämna motorgången och den otroliga motoreffekten...

    Skärmen på 48an skyddar inte motorn, så om något så osannolikt händer som att man drar upp sten som slår av kylflänsar så hade det hänt även med originalstänkan.

    Jag kör utan och tycker det tristaste är att hoj och kläder blir så skitiga om det kommer en skur eller om man bara kör igenom en pöl. Jag ska nog fixa en nödlösning att ha i fickan om regnet kommer.

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av fredsfursten Visa inlägg
    Allt för att det ska se ball ut - ajjemän! ;-) Är det någon som kör Harley för den fina väghållningen, det smidiga och lätta chassit, den jämna motorgången och den otroliga motoreffekten...

    Skärmen på 48an skyddar inte motorn, så om något så osannolikt händer som att man drar upp sten som slår av kylflänsar så hade det hänt även med originalstänkan.

    Jag kör utan och tycker det tristaste är att hoj och kläder blir så skitiga om det kommer en skur eller om man bara kör igenom en pöl. Jag ska nog fixa en nödlösning att ha i fickan om regnet kommer.


    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Det där med att köra utan stänka går över, när ni blir gamla nog sitter den där igen
    Vad är gammalt nog ?? Min gubbe är 58 år och kör utan !!!

  11. #31
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    då är jag ju ungdom, fyller 55 snart men gammal nog att inte gilla smutsigt vatten från framhjulet, regn har jag inte så ont av kör i alla väder och till o från jobbet men det är inte fullt av sand o skit, har också en annan hoj i garaget utan skärm men den har aldrig rullat en meter i regn.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  12. #32
    Jag e bara 39 bast och ja lämnar inte ens garaget om inte solen skiner å fåglarna kvittrar. Om det regnar så riskerar ju hojen att bli lortig å något jag aldrig gör det är att tvätta motorcykel. eller bil för den delen. Har fullt upp med å svabba av mig själv en gång om dagen för å inte stinka. Vackert väder och minst 15 grader ska det va om jag ska ut å åka.

  13. #33
    På rätt hoj är det ju hur coolt som helst utan stänka fram. Visst, man får ju tonvis med skit och vatten men ibland kostar det att ligga på topp.

  14. #34
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    På rätt hoj är det ju hur coolt som helst utan stänka fram. Visst, man får ju tonvis med skit och vatten men ibland kostar det att ligga på topp.
    +1 på den!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Jag e bara 39 bast och ja lämnar inte ens garaget om inte solen skiner å fåglarna kvittrar. Om det regnar så riskerar ju hojen att bli lortig å något jag aldrig gör det är att tvätta motorcykel. eller bil för den delen. Har fullt upp med å svabba av mig själv en gång om dagen för å inte stinka. Vackert väder och minst 15 grader ska det va om jag ska ut å åka.
    Trodde inte tvagning bet på dig!?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    då är jag ju ungdom, fyller 55 snart men gammal nog att inte gilla smutsigt vatten från framhjulet, regn har jag inte så ont av kör i alla väder och till o från jobbet men det är inte fullt av sand o skit, har också en annan hoj i garaget utan skärm men den har aldrig rullat en meter i regn.
    Va!? 55??? Hade inte gissat på en dag över 30! man slutar aldrig att förvånas!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  15. #35
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Forty8: Du tar vänliga veckan på allvar hör jag men visst många gissar min ålder neråt och receptet är många o långa mc turer och mycket tid i garaget....det är balsam för kropp o skäl
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  16. #36
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Forty8: Du tar vänliga veckan på allvar hör jag men visst många gissar min ålder neråt och receptet är många o långa mc turer och mycket tid i garaget....det är balsam för kropp o skäl
    Vänlig är mitt mellannamn

    Det är ett recept man inte skall ändra på i allt för stor utsträckning!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Vänlig är mitt mellannamn

    Det är ett recept man inte skall ändra på i allt för stor utsträckning!
    Vänligt är bäst.
    som du säger så biter inte tvagning på mig men man har väl inte kommit helt dithän att man gett upp för gott. eh... Har inte testat lut och stålull än.

    Läste för några år sedan Hunter S Thomsons bok om Hells Angels att på 60 talet så var det kutym att en riktig biker skulle stinka skit å svett.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande ämnen

  1. Går det sätta på Screaming Eagle utan att köra i bänk V-rod 03
    Av Laine_HD i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-10, 21:38
  2. Styre utan pressning?
    Av Canario i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-23, 11:17
  3. Ram utan papper
    Av harley i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-02, 22:46
  4. Köra utan beltskydd?
    Av mtf i forum Ram, Fjädring, Bromsar, Hjul, Däck
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-02, 22:02
  5. Så kan det gå när man kör utan framlampa på choppern
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 19:51

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •