Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 49 av 49

Ämne: Bättre bromsar on a budget - Sportster

  1. #41
    Köper deras sänkningskit för det blir billigare än om jag köper delarna löst, även om jag inte ska sänka. Kitet innehåller RT Hi-Performance gaffelfjädrar och Gold Valve Cartridge Emulators.

    http://racetech.com/page/title/H-D%2...pension%20Kits

  2. #42
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Förresten, någon som har handlat direkt från Race Tech förut? Jag har mailat dom vid tre tillfällen för att beställa men det är helt tyst... Någon som känner till en förhandlare annars?
    Kan bara konstatera att Race Tech inte är intresserade av mina pengar... Någon som har förslag på trevliga fjädrar?

  3. #43
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Kan bara konstatera att Race Tech inte är intresserade av mina pengar... Någon som har förslag på trevliga fjädrar?
    Om problemet är att du inte får svar när du mailar:
    Prova att ringa om du inte gjort det. Eller köp via ngn återförsäljare, tex Kumlins i Sala
    Pga av den ökande mängden spam tvingas många företag ha sina spamfilter hårt ställda. Privatmail från tex home.se, hotmail.com osv, hamnar ofta direkt i spamfiltret.
    Email är en idag rätt förstörd kontaktmetod.

    /J
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2014-01-15 klockan 20:06.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Om problemet är att du inte får svar när du mailar:
    Prova att ringa om du inte gjort det. Eller köp via ngn återförsäljare, tex Kumlins i Sala
    Pga av den ökande mängden spam tvingas många företag ha sina spamfilter hårt ställda. Privatmail från tex home.se, hotmail.com osv, hamnar ofta direkt i spamfiltret.
    Email är en idag rätt förstörd kontaktmetod.

    /J
    Tack för tipset om Kumlins. Jag tror inte det har med spam att göra, fick svar på mitt första mail med lite frågor efter en vecka och två påminnelser men när jag väl la in en order (som var ett svar på deras svar så att säg) så blev det tyst igen.

  5. #45

    Bättre bromsar on a budget - Sportster

    Så här löste jag bromsproblemet på min 97a. ISR 330mm skiva, brembo 4-kolvs ok och egentillverkat fäste. (Måste ev byta bromscylindern också men eftersom de är snö ute har jag inte kunnat testa ordentligt ännu..)
    Senast redigerat av opehrson den 2014-01-22 klockan 20:48.

  6. #46
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Om problemet är att du inte får svar när du mailar:
    Prova att ringa om du inte gjort det. Eller köp via ngn återförsäljare, tex Kumlins i Sala
    Pga av den ökande mängden spam tvingas många företag ha sina spamfilter hårt ställda. Privatmail från tex home.se, hotmail.com osv, hamnar ofta direkt i spamfiltret.
    Email är en idag rätt förstörd kontaktmetod.

    /J
    Nu fick jag äntligen svar och nya fjädrar är beställda! Blir spännande att få dessa på plats för jämförelse, enligt racetech så är stock 0,35kg/mm och jag rekommenderades att köra på 0,85kg/mm. Ganska stor skillnad inbillar jag mig? Lustigt hur jakt på bättre bromsar resulterar i köp av rearsets, ny kam, fjädrar, nytt styre, Intiminators men ännu inga bromsar...

  7. #47
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Nu fick jag äntligen svar och nya fjädrar är beställda! Blir spännande att få dessa på plats för jämförelse, enligt racetech så är stock 0,35kg/mm och jag rekommenderades att köra på 0,85kg/mm. Ganska stor skillnad inbillar jag mig? Lustigt hur jakt på bättre bromsar resulterar i köp av rearsets, ny kam, fjädrar, nytt styre, Intiminators men ännu inga bromsar...
    Med bättre fjädring kontroll fungerar även bromsarna bättre.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Nu fick jag äntligen svar och nya fjädrar är beställda! Blir spännande att få dessa på plats för jämförelse, enligt racetech så är stock 0,35kg/mm och jag rekommenderades att köra på 0,85kg/mm. Ganska stor skillnad inbillar jag mig? Lustigt hur jakt på bättre bromsar resulterar i köp av rearsets, ny kam, fjädrar, nytt styre, Intiminators men ännu inga bromsar...
    Ge gärna en recension på ricot iniminators framöver, intresserad av det jag med.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  9. #49
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Ge gärna en recension på ricot iniminators framöver, intresserad av det jag med.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style
    Det ska jag, men det blir nog inte förrän framåt sommaren.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande ämnen

  1. Sockerbit till budget bygge sökes.
    Av Jocke_K84 i forum Köpes
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-07, 23:59
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 21:40
  3. Artikel: Custom Sportster Ironhead - Med budget i fokus
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-07, 11:04
  4. Bättre gasrespons?
    Av untamed i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-06, 14:21
  5. Budget bakskärm
    Av Ozzy i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-21, 19:07

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •