Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Köpråd: Road King 2005

  1. #1

    Köpråd: Road King 2005

    Hej,

    Har tittat på en Road King från 2005 som har gått knappa 4000 mil med ett pris på 130tkr. Spontant, bra eller dåligt?

    Vad har hänt med Road Kingen under åren, är 2005 ett vettigt år eller bör man köpa nyare?


    Med vänlig hälsning
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  2. #2
    130 000:- låter högt. Du bör få en 07 eller kanske till och med nyare för samma pengar. Från 07 får 6 växlad låda o större motor + att motorn är lite mekaniskt uppgraderad.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    D.F.W.T.B

  3. #3
    Skulle om pengar finns satsa på en 2009 eller nyare, så får du den nya stabilare ramen

  4. #4
    130tkr är absolut smärtgräns (kanske t.o.m. över) så jag kan tyvärr inte gå över det. Efter att ha tittat lite på Blocket så tycker jag inte mig hitta så mkt nyare (och/eller färre mil) till vettiga pengar.

    Här är objektet i fråga: http://www.blocket.se/helsingborg/Harley_Davidson_FLHRC_Road_King_Classic_49122449.h tm?ca=11&w=3 . Givetvis ska toppboxen och rutan bort.

    En bagatel: framlyktan har ett "mjölkig", lite dimmig yta på insidan av glaset. Borde gå att polera bort?
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  5. #5
    Titta inte bara på priserna på Blocket, det är vad säljarna önskar få. Bjud 90 000 eller något. Vad skulle du betala för en jättefin VW Golf från 2005, det kan ju vara ett riktmärke?
    Angående lyktan, det får säljaren fixa eller pruta ytterligare på. För övrigt är ju en Road King en alldeles utmärkt hoj.

  6. #6
    Den har ju legat ute ett tag så jag skulle nog börja bjuda runt 80-90tkr och sen se vad som händer, du kan ju inte få mer än ett nej
    Sen precis som stroker49 säger låt dom fixa lyktan åt dig.

  7. #7
    En kompis gav 100 för en 03 förra veckan, vet ej mil.

  8. #8
    Det blev köp (!!!) efter en schysst deal. De lovade att byta strålkastaren och jag fick en bra finansiering vilket var viktigast... Shit happens when you party naked!
    Ibland får jag PMS. Parked motorcycle syndrome.

  9. #9
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4


  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av hunky Visa inlägg
    Det blev köp (!!!) efter en schysst deal. De lovade att byta strålkastaren och jag fick en bra finansiering vilket var viktigast... Shit happens when you party naked!
    Då får man gratulera till den nya hojen då

Liknande ämnen

  1. Road King
    Av Pettsson i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-11, 17:00
  2. Oljesump road king -01
    Av harleycax i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-08, 21:36
  3. Packväska Road King custom 2005
    Av No shit Hasse i forum Köpes
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-30, 13:07
  4. Road King-08
    Av fez i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 18:21
  5. Road King -03
    Av Sellner i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 19:55

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •