Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 100 av 100

Ämne: Mod tråd XL1200C -06

  1. #81
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skärm.jpg 
Visningar:	94 
Storlek:	82,1 KB 
Id:	14387

    När jag kollade lite mer på inspirations bilden för framskärmen, så ser jag att det bara är rakt ner den behöver flyttas, det blir till och mäta när jag får tillbaka bågen.

  2. #82
    Satan den satt tight mot hjulet! Var försiktig, tänk på att en sten eller rent av däckets expansion när det blir varmt blir en allvarlig faktor att räkna med när skärmen sitter så tight.

  3. #83
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Satan den satt tight mot hjulet! Var försiktig, tänk på att en sten eller rent av däckets expansion när det blir varmt blir en allvarlig faktor att räkna med när skärmen sitter så tight.
    Jo jag har tänkt på det, samt att man vill ju inte behöva göra om allt när man byter framdäck heller, så riktigt lika tight kommer jag inte gå.

  4. #84
    Var köpte du förresten kåpan och hur mycket pröjsade du? Verkar finnas en uppsjö mer eller mindre identiska att välja mellan, allt från HD original för dyra pengar till billigt-billigt från Kina.

  5. #85
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Var köpte du förresten kåpan och hur mycket pröjsade du? Verkar finnas en uppsjö mer eller mindre identiska att välja mellan, allt från HD original för dyra pengar till billigt-billigt från Kina.
    Jag köpte den av en här på forumet, tror jag gav en femhundring för den. Lite komiskt var att jag trodde den var svart när jag köpte den (lite mörka bilder) men när den kom var den alltså kromad till färgen.

  6. #86
    Fyller på önskelistan till hojen lite.

    Nr1.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sissy.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	2,2 KB 
Id:	14388

    Nr2.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	däck.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	26,3 KB 
Id:	14389

    Nr3. (det röda alternativet)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rödfälg.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	78,8 KB 
Id:	14390

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Fyller på önskelistan till hojen lite.

    Nr1.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sissy.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	2,2 KB 
Id:	14388

    Nr2.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	däck.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	26,3 KB 
Id:	14389

    Nr3. (det röda alternativet)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rödfälg.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	78,8 KB 
Id:	14390
    Mycket bra lista!
    Nr1 har jag redan, nr2 är beställt (fick ett däck levererat idag och självklart hade dom skickat fel, var ingen WW där inte. Men nytt är redan på väg och kommer nästa vecka ) Nr3 är ett styggt

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  8. #88
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Mycket bra lista!
    Nr1 har jag redan, nr2 är beställt (fick ett däck levererat idag och självklart hade dom skickat fel, var ingen WW där inte. Men nytt är redan på väg och kommer nästa vecka ) Nr3 är ett styggt
    Typiskt att de skickar fel, ang. Sissy kommer jag släppa burly alternativet, jag tycker det blir snyggare med det alternativet du valt, så fästet sitter innanför strutsen. Däcken är ett måste, var det avon gangster du köpte?
    Fälgarna är ett vill ha som jag måste övertyga min motivation för lite till först ca12k i kostnad

  9. #89
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Typiskt att de skickar fel, ang. Sissy kommer jag släppa burly alternativet, jag tycker det blir snyggare med det alternativet du valt, så fästet sitter innanför strutsen. Däcken är ett måste, var det avon gangster du köpte?
    Fälgarna är ett vill ha som jag måste övertyga min motivation för lite till först ca12k i kostnad
    Ja alltid är det nåt! Men jag måste säga att kundservicen på mcdäckonline är helt outstanding! Så jävla bra, vilket jag lät dom veta också! Fixade till allt direkt, tog bokstavligen 5 min så hade jag ett nytt däck på väg.
    Du kommer bli skitnöjd med en sissy från Bowman! Jag köpte Avon Cobra kollade på Gangsta men valde dessa istället. Lite för mycket vit sida på dom och jag är inte helt 100 på prestandan och var inte helt sugen på vintage looken så därför blev det Cobra. 12k är en hel del slantar!

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #90
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Fyller på önskelistan till hojen lite.

    Nr1.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sissy.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	2,2 KB 
Id:	14388

    Nr2.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	däck.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	26,3 KB 
Id:	14389

    Nr3. (det röda alternativet)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rödfälg.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	78,8 KB 
Id:	14390
    vill oxå ha likadan sissy. å sådana däck. har knappt kvar någe mönster kvar på mina däck så nästa gång jag köper däck så köper jag whitewalls.

    trevli helgg!

  11. #91
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Fyller på önskelistan till hojen lite.

    Nr1.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sissy.jpg 
Visningar:	79 
Storlek:	2,2 KB 
Id:	14388

    Nr2.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	däck.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	26,3 KB 
Id:	14389

    Nr3. (det röda alternativet)
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rödfälg.jpg 
Visningar:	77 
Storlek:	78,8 KB 
Id:	14390
    Fyller på med ytterligare ett måste, förmodligen det första köpet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	väska.jpg 
Visningar:	40 
Storlek:	19,0 KB 
Id:	14464

  12. #92
    Nu blev det äntligen lite ljud i Gullan. Fick mina nya dämpare i går och monterade direkt. Jag fastnade för Khrome Werks 3" med slash cut, egentligen ingen skillnad utseende men djävlar va gött ljud det blev. Valde dessa efter inrådan av Benny på Coopers som bänkade cykeln då han påstod att dessa var de som gav bäst effektökning om man inte vill gå på ett längre 2-1 system. Klart märkbar skillnad på vridet vid lägre varv och som sagt en riktig sång i pipor när man gasar. >

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  13. #93
    Citat Ursprungligen postat av haer72 Visa inlägg
    Nu blev det äntligen lite ljud i Gullan. Fick mina nya dämpare i går och monterade direkt. Jag fastnade för Khrome Werks 3" med slash cut, egentligen ingen skillnad utseende men djävlar va gött ljud det blev. Valde dessa efter inrådan av Benny på Coopers som bänkade cykeln då han påstod att dessa var de som gav bäst effektökning om man inte vill gå på ett längre 2-1 system. Klart märkbar skillnad på vridet vid lägre varv och som sagt en riktig sång i pipor när man gasar. >

    Skickat från min C6603 via Tapatalk
    Fan va gött! Men för helvete Håkan, du vet ju att utan bilder har det aldrig hänt...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  14. #94
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Fan va gött! Men för helvete Håkan, du vet ju att utan bilder har det aldrig hänt...
    Ok, jag får ta lite bilder från lördagens pokerrun där de syns då, kanske till och med en filmsnutt frå mobilen såcdet hörs så man blir trodd.

  15. #95
    Här kommer bild på dämparna.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  16. #96
    Nästa mod. Väska.
    Bm

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  17. #97
    fin liten väska du fått tag på där. Vad ska du ha i den? Var dt den du prata om som du hade budat på?

    varmt idag. ska snart slänga mig på hojen å åka till "jobbet". tvättade den igår. ingrodd med smuts efter helgens äventyr

  18. #98
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    fin liten väska du fått tag på där. Vad ska du ha i den? Var dt den du prata om som du hade budat på?

    varmt idag. ska snart slänga mig på hojen å åka till "jobbet". tvättade den igår. ingrodd med smuts efter helgens äventyr
    Ursäkta om jag blandar mig i men det ser ut som solo-väskan som säljs till sportster på harleybutiken. Har en likadan själv nämligen. http://www.harleybutiken.com/produkt...-for-Sportster

  19. #99
    Citat Ursprungligen postat av HD-Micke Visa inlägg
    Ursäkta om jag blandar mig i men det ser ut som solo-väskan som säljs till sportster på harleybutiken. Har en likadan själv nämligen. http://www.harleybutiken.com/produkt...-for-Sportster
    Jo det är nog typ lika väska, just denna köptes på nätauktion efter en konkurs. Vet inte om det är exakt samma min är från larosa design.

    Skickat från min C6603 via Tapatalk

  20. #100
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    fin liten väska du fått tag på där. Vad ska du ha i den? Var dt den du prata om som du hade budat på?

    varmt idag. ska snart slänga mig på hojen å åka till "jobbet". tvättade den igår. ingrodd med smuts efter helgens äventyr
    Ja det är den jag budade på. Perfekt att ha små saker man vill komma åt lätt under resan. Inget att ha packning i, för liten.

    Tvätt av min cykel får bli när jag kommer hem.



    Skickat från min C6603 via Tapatalk

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345

Liknande ämnen

  1. Sportster XL1200C -07 vs LED lampor ??
    Av woody i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2016-06-22, 14:05
  2. Byta bakljus på en Xl1200c -04
    Av Tarvid i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 23:23
  3. xl1200c 2005
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-05, 08:53
  4. Frågor sportster xl1200c
    Av Wiix i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 21:15
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 23:39

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •