Sidan 12 av 18 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista
Resultat 221 till 240 av 354

Ämne: Min mod tråd - Sportster Forty Eight

  1. #221
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    IDag har du väl vart ute å åkt i det fina vädret?? Det var ju väldigt vårigt i Gbg trakten. Var ju ner idag å hämta mitt "plommon" Väldigt skillnad på temperatur där nere mot här.
    Nä inget åka idag, måste ju jobba lite också så man har råd med alla prylar man vill ha Ja idag hade vi plus 9 grader, blå himmel och solsken! Det enda som förstörde lite var vinden som gör att det blir rätt kallt ändå. Men i morgon blir nog lite åka

    Inte för att jag förväntar mig nån uppslutning men om nån vill haka på så säg till
    Senast redigerat av Forty8 den 2014-02-24 klockan 20:01.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  2. #222
    Jo för fan, det blev bra med raisers Är själv sugen på dom men måste fundera ut vad jag skall prioritera just nu då jag även går i tankarna på att uppgradera garaget med en sporre till Men bättre bromsar känns inte helt fel...

  3. #223
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Jo för fan, det blev bra med raisers Är själv sugen på dom men måste fundera ut vad jag skall prioritera just nu då jag även går i tankarna på att uppgradera garaget med en sporre till Men bättre bromsar känns inte helt fel...
    Just det ja, du skall ev få tillökning ! Lucky Bastard

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #224
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Org packningarna är i aluminium och dom går att använda igen om dom inte är skeva. Jag köpte nya kopparpackningar men återanvände orginalen ändå för dom var i fint skick. Köp likadana banjokopplingar som sitter där nu i alla fall nere vid oket. Har för mig det är 35 grader upptill och 60 nere vid oket. Upptill är ju lite beroende på vilket typ av styre man har och vad som blir snyggast till det. Du behöver inte nya bultar-
    Tack för infon! blir eventuellt att jag byter övre banjon eller köper samma vinkel fast vinklar den åt andra hållet istället.

  5. #225
    Lite goa vår bilder. Fick känna vårvinden i ansiktet idag, +9 och solsken. 3 timmar blev och jag passade på att prova nya actionkameran CONTOUR +2. Köpte ett fäste till styret som jag testade, provade också att fästa kameran på ena passagerarpinnen. Nu ska jag bara komma underfund med hur man klipper ihop, laddar upp och delar med sig.
    Fick montera regskylten temporärt på sissyn a lá old skool. Det var inte så dumt ändå kanske? Får se...










    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  6. #226
    snygga Bilder!!
    Vart är de tagna nånstans??
    Ser fram mot videon som sjutton. Tycker regplåten på sissyn funkar bra

  7. #227
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    snygga Bilder!!
    Vart är de tagna nånstans??
    Ser fram mot videon som sjutton. Tycker regplåten på sissyn funkar bra
    Dom tre första pch den sista är tagna nere i Gottskärs hamn i Onsala, den näst sista på Forsgårdens Golfklubb i Kungsbacka.
    Jag hoppas jag får ordning på videodelen, får brorsan om hjälp han är lite klyftigare än mig du vet
    Först kände jag att placeringen av regskylten var helt kajko men den kändes bättre och bättre under turen får dock bli en snyggare lösning om den skall sitta där permanent.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  8. #228
    Jag tycker det ser nice ut med skylten på sissyn, känns mer naturligt att placera den där än att skruva på något på hojen bara för att hålla skylten. Go for it!

  9. #229
    Citat Ursprungligen postat av Martin_HD Visa inlägg
    Jag tycker det ser nice ut med skylten på sissyn, känns mer naturligt att placera den där än att skruva på något på hojen bara för att hålla skylten. Go for it!
    Ja fan det är kanske inte så dumt ändå! Får nog bli en snyggare lösning om den ska va där permanent. Sen måste det ju dit belysning också. Time will tell...

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  10. #230
    Smutt skyltbelysning: http://www.bikeline.se/sv/artiklar/o...lampa-par.html
    Polaren har dom på sin bobber, smälter in bra.

    Din hoj ser riktigt bra ut, frågan är hur länge du klarar av att låta bli bakskärmen...

  11. #231
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Dom tre första pch den sista är tagna nere i Gottskärs hamn i Onsala, den näst sista på Forsgårdens Golfklubb i Kungsbacka.
    Jag hoppas jag får ordning på videodelen, får brorsan om hjälp han är lite klyftigare än mig du vet
    Först kände jag att placeringen av regskylten var helt kajko men den kändes bättre och bättre under turen får dock bli en snyggare lösning om den skall sitta där permanent.
    Himla fint med havet. Saknar hav. vi har ju Vänern iofs.
    Jaså är det bror som står för hjärnbanken? Jag har inga syskon så jag fick all IQ. Behövde inte dela med nån.
    Ska nog ta premiärturen till Vänern å ta lite bilder med hoj å vatten på jag också. så fort vägen har torkat upp dvs. Jag har ju 2 kilometer lervälling till väg innan jag når asfalt.

  12. #232
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Himla fint med havet. Saknar hav. vi har ju Vänern iofs.
    Jaså är det bror som står för hjärnbanken? Jag har inga syskon så jag fick all IQ. Behövde inte dela med nån.
    Ska nog ta premiärturen till Vänern å ta lite bilder med hoj å vatten på jag också. så fort vägen har torkat upp dvs. Jag har ju 2 kilometer lervälling till väg innan jag når asfalt.
    Du får väl ta hojen på kärran tills asfalten börjar

  13. #233
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Du får väl ta hojen på kärran tills asfalten börjar
    ah! smart!
    Fast jag har ingen brådska. Har ju traktorn å leka med sålänge till det våras ordentligt.

  14. #234
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    ah! smart!
    Fast jag har ingen brådska. Har ju traktorn å leka med sålänge till det våras ordentligt.
    Nä inga mer ursäkter nu! Ut och kör med dig och lägg upp bilder åt oss

  15. #235
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Nä inga mer ursäkter nu! Ut och kör med dig och lägg upp bilder åt oss
    +1 på den!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Himla fint med havet. Saknar hav. vi har ju Vänern iofs.
    Jaså är det bror som står för hjärnbanken? Jag har inga syskon så jag fick all IQ. Behövde inte dela med nån.
    Ska nog ta premiärturen till Vänern å ta lite bilder med hoj å vatten på jag också. så fort vägen har torkat upp dvs. Jag har ju 2 kilometer lervälling till väg innan jag når asfalt.
    Precis, här får man dela med sig av allt Tur för dig att du fick all IQ för då kommer säkert på en lösning på att få hojen fram till vägen så du kan ut och åka

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  16. #236
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    +1 på den!

    - - - Uppdaterad - - -



    Precis, här får man dela med sig av allt Tur för dig att du fick all IQ för då kommer säkert på en lösning på att få hojen fram till vägen så du kan ut och åka
    ojoj, vilken press! ok, ja gör kanske ett försök imorgon eller på fredag om det inte regnar. Kan ju krypköra fram till där vägen börjar. Vi får se. lovar inget! Jag är inte mkt för å frysa å bli blöt eller lorta ner hojen som är så fin nu.

  17. #237
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    ojoj, vilken press! ok, ja gör kanske ett försök imorgon eller på fredag om det inte regnar. Kan ju krypköra fram till där vägen börjar. Vi får se. lovar inget! Jag är inte mkt för å frysa å bli blöt eller lorta ner hojen som är så fin nu.
    Kör till värnern och ta med dig en tvättsvamp så kan du tvätta av den där och ta lite fina bilder sen kan du spola av den hemma på gården sen igen

  18. #238
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Kör till värnern och ta med dig en tvättsvamp så kan du tvätta av den där och ta lite fina bilder sen kan du spola av den hemma på gården sen igen
    Jag å tvättsvampar går inte så bra ihop. Inte känd för å hålla mina fordon rena direkt. Vi får se hur jag gör. kanske inte tar mig hela vägen till Vänern men jag har ju inte så lång till Göta kanal. Där kan jag ta några fina bilder. Det är ju förresten ett tips för folk som gillar att åka på motorträffar. varannan onsdag hela sommaren med start den 28 maj så är det veteranbilar samt motorcykel träff vid Hajstorps sluss. Den brukar jag åka på själv. Fast jag bor ju nästan precis där förstås.
    Å du, Sedition som bor i Linköping får ju inte missa öl-sm den 5 april som i år sker i Linköping. 250 kr å så får du hinka så mkt öl du mäktar med. länken här:

    https://secure.tickster.com/(S(wjeuy.../Products.aspx

  19. #239
    Citat Ursprungligen postat av modestrick Visa inlägg
    Jag å tvättsvampar går inte så bra ihop. Inte känd för å hålla mina fordon rena direkt. Vi får se hur jag gör. kanske inte tar mig hela vägen till Vänern men jag har ju inte så lång till Göta kanal. Där kan jag ta några fina bilder. Det är ju förresten ett tips för folk som gillar att åka på motorträffar. varannan onsdag hela sommaren med start den 28 maj så är det veteranbilar samt motorcykel träff vid Hajstorps sluss. Den brukar jag åka på själv. Fast jag bor ju nästan precis där förstås.
    Å du, Sedition som bor i Linköping får ju inte missa öl-sm den 5 april som i år sker i Linköping. 250 kr å så får du hinka så mkt öl du mäktar med. länken här:

    https://secure.tickster.com/(S(wjeuy.../Products.aspx
    Vågar knappt inte erkänna, men jag dricker varken öl eller vin :-/ jag håller mig till sprit om jag ska dricka vilket jag knappt aldrig gör.

  20. #240
    Citat Ursprungligen postat av Sedition Visa inlägg
    Vågar knappt inte erkänna, men jag dricker varken öl eller vin :-/ jag håller mig till sprit om jag ska dricka vilket jag knappt aldrig gör.
    åh fan men get går väl inte????!! om jag inte drack öl så kunde jag lika gärna va dö.. typ. öl är ju det bästa som finns i livet.. ja å mat! skärpning.. köp dig nu ett 6-pack å sätt fart å kom igen!!

    näe, nu ska vi inte sabba Calles tråd här med massa ovidkommande. Här det ju forty8 sportster som gäller.

Sidan 12 av 18 FörstaFörsta ... 21011121314 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Köpa Sportster forty-eight
    Av statemachine i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-07-15, 23:02
  2. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 17:42

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •