Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 32

Ämne: Harleys nya lillkubikare, 500cc och 750cc

  1. #1

    Harleys nya lillkubikare, 500cc och 750cc

    Nya lillkubikaren från H-D, Harley-Davidson Street, som 500cc samt 750cc om jag fattat rätt.
    Pris enligt rykten, USA, 7000$ och Europa, 7000€

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	146 
Storlek:	59,7 KB 
Id:	13357
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer image.jpg   image.jpg   image.jpg  


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  2. #2

  3. #3
    Länk till nya Harley-Davidson Street för mer information och bilder samt specs:

    http://street.harley-davidson.com/en...social14030214


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Bra objekt att bygga på också

    http://youtu.be/msFh-lYAtBE
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    Harry Parkinson
    Guest
    Det är bara att gå in på H-D USA-sida så kan man titta på eländet. Vad kommer härnäst ? Tvåtaktare eller scootrar ?

  6. #6
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    När jag var i moppeåldern och evo´n kom så gnällde gubbarna på att det inte var någon riktig Harley, då tyckte jag det var lite fjantigt.
    Nu har jag blivit gubbe och erkänner att jag har svårt för dessa nya skapelser.
    Säkert går det att göra snygga byggen av dessa också, men det går ju med det mesta, nån HD med allt det står för, för mig, blir det inte för det.
    Kanske har jag nu blivit gammal och fjantig?

    Ser man det positivt försvinner de kanske snabbt, och då kan det bli samlarvärde, som Harley Topper

  7. #7
    påminner mycket om Yamaha Bolt med Harley märken . är den tillverkad i Indien?

  8. #8
    Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883

  9. #9
    Harry Parkinson
    Guest
    Skönt att HD tänkt på vintersäsongen också. Kylaren är så stor att man kan använda den som pulka på vintern!

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
    Helt rätt tänkt
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Harry Parkinson Visa inlägg
    Det är bara att gå in på H-D USA-sida så kan man titta på eländet. Vad kommer härnäst ? Tvåtaktare eller scootrar ?
    Är inte detta redan gjort av Harley? Iof som snöskoter men ändå "scooter" och 2 takt.
    http://www.vintagesnowmobiles.50megs.com/PP13074.html

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Länk till nya Harley-Davidson Street för mer information och bilder samt specs:

    http://street.harley-davidson.com/en...social14030214
    Jag kan inte scrolla ned på sidan.
    Vattenkylt är nog bra men kylare är aldrig vackra tyvärr. Om de håller igen på kubik & hästkrafter så får man hoppas att de håller igen på vikt & pris också annars blir det nog en flopp.
    Jag köpte en Harley bara för att kunna fisa hur högt jag vill.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    Den kommer bli en hit, men inte för gammelgubbar som liknas med gamla hundar o sittandet. Det blir en inkörsport för de yngre med mindre plånka. Tacka o ta emot så hojintresset lever o fortplantar sig vidare och neråt i åldrarna. Det tråkiga med denna är väl effektuttaget som är i minsta laget om ca 55hp. Alltså i klass med sportster 883
    Jag håller med dig, det är perfekt för de som inte har pengarna eller riktigt det intresset ännu. tror det är helt rätt för harley att ta lite av den marknaden också istället för att släppa det till pöbeln (läs asiaterna)

  14. #14
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Det är väl bra med "lättare hojar" också... Tänk på alla som ska ta körkort och kanske inte har ålder eller så på rätt sida om regelsnöret.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #15
    Små hojar är ju svin fränt även om dom här var as fula dom kunde väll gör en liten nätt som dom tidiga flat track ren o enkel

    - - - Uppdaterad - - -

    VÅGA VÄGRA STOR SUGGA

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    grundtanken är kanske rätt men man borde ha lite större självförtroende till att skapa något eget. att kopiera japanerna är inte rätt väg

  17. #17
    Harry Parkinson
    Guest
    Då kan man väl lika gärna köpa en Virago 535 tills man har råd och lust att köpa en fullvuxen hoj. "Street 750" är bara 134 cc mindre än en 883:a, så i min värld är detta en överflödig hoj. Royal Enfield och Ducati har ju en dieselvariant. DET hade varit skoj !

  18. #18
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Harry Parkinson Visa inlägg
    Då kan man väl lika gärna köpa en Virago 535 tills man har råd och lust att köpa en fullvuxen hoj. "Street 750" är bara 134 cc mindre än en 883:a, så i min värld är detta en överflödig hoj. Royal Enfield och Ducati har ju en dieselvariant. DET hade varit skoj !
    Ska man resonera så... Skulle man säkerligen kunna mer än halvera dagens modeller också...
    Kanske din Street Bob fått stryka på foten med...
    Vad vinner du på att total dissa andra storlekar? Kunde lika gärna handlat om din modell.
    Bättre om det finns något för ALLA. Sedan har alla "gröna" kanske inte ens ålder nog, men vill ändå ha en HD...
    Skall de behöva vänta i kanske upp till 6 år då???


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  19. #19
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Harley Davidson wl 750





    XR 750


  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Harry Parkinson Visa inlägg
    Då kan man väl lika gärna köpa en Virago 535 tills man har råd och lust att köpa en fullvuxen hoj. "Street 750" är bara 134 cc mindre än en 883:a, så i min värld är detta en överflödig hoj. Royal Enfield och Ducati har ju en dieselvariant. DET hade varit skoj !
    Dummaste jag hört



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Om du gillar japsbyggda Harleys.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 00:55
  2. Ett par ord från Vincents, nyinkomna Harleys!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 15:16
  3. Stora män och små Harleys....
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 17:07
  4. Två nya Harleys för 2012 ???
    Av Bikebandit i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-01, 07:01
  5. Hur rengör ni Harleys Denimlacker?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-09, 15:44

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •