Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Sänkt och väska monterad på 48:a.

  1. #1

    Sänkt och väska monterad på 48:a.

    Nu har jag sänkt med Burly slammer 10,5".
    Passade då oxå på att montera en Lejonkulan väska.
    Bifogar några bilder på resultatet.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	12999Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	67 
Storlek:	40,8 KB 
Id:	13000Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	66 
Storlek:	54,9 KB 
Id:	12998Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	54,7 KB 
Id:	13001Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	73 
Storlek:	63,1 KB 
Id:	13002Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	54,6 KB 
Id:	13003

  2. #2
    Det blev ju hur bra som helst! Du verkar ha klarat dig med originalstödet också?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Det blev ju hur bra som helst! Du verkar ha klarat dig med originalstödet också?
    Det fungerar fint med original-stödet. Något mer upprätt, men ändå inte så att man är rädd att den ska tippa!

  6. #6
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Ser riktigt bra ut. Funderar också på den väskan. Min HD-dealer sa att man var tvungen att flytta bak blinkersen till nästa hål. Men enligt dina bilder det funkade ju fint med att fästa i stötdämparen istället. Och både bakre fotpinnar och nummerplåt ser ut att få plats.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut. Funderar också på den väskan. Min HD-dealer sa att man var tvungen att flytta bak blinkersen till nästa hål. Men enligt dina bilder det funkade ju fint med att fästa i stötdämparen istället. Och både bakre fotpinnar och nummerplåt ser ut att få plats.
    Du har två alternativ;

    1) du köper en nightrider med stukad rygg (insvängd i nederkant) och snabbfästet/klickfästet (så kan du plocka av/på när du vill). Samt två detachable bultar och en sporsterrulle. Då måste du flytta blinkersen.
    2) du köper en nightrider med water shaped rygg (skålad för stötdämparen) och nightstar set (fästet). Då är den fast monterad men du behöver inte flytta på blinkersen.

    Info enligt Lejonkulan.
    Funderar själv på ett av de två alternativen.

    @Marcus...du har den som har water shaped rygg (skålad) va?
    Senast redigerat av Forty8 den 2013-09-19 klockan 14:55.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Ser riktigt bra ut. Funderar också på den väskan. Min HD-dealer sa att man var tvungen att flytta bak blinkersen till nästa hål. Men enligt dina bilder det funkade ju fint med att fästa i stötdämparen istället. Och både bakre fotpinnar och nummerplåt ser ut att få plats.
    Det har varit mitt problem, att hitta en snygg väska som dessutom inte mäter bredare än 30cm. Jag kan ha passagerar-fotpinnen uppfälld och ändå få in väskan bakom nummerplåt och blinkers. Det jag inte tänkte på var att jag tog ut måttet på väskan innan jag bytte fjädringen. Efter hojjen var sänkt 1" kom nummerplåten väldigt tajt på väskan då nr-plåten sitter på svingen.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Du har två alternativ;

    1) du köper en nightrider med stukad rygg och snabbfästet/klickfästet (så kan du plocka av/på när du vill). Samt två detachable bultar och en sporsterrulle. Då måste du flytta blinkersen.
    2) du köper en nightrider med water shaped rygg och nightstar set (fästet). Då är den fast monterad men du behöver inte flytta på blinkersen.

    Info enligt Lejonkulan.
    Funderar själv på ett av de två alternativen.

    @Marcus...du har den som har water shaped rygg (insvängd) va?
    Nej, jag har rak rygg på väskan.
    Den stukade uteslöt jag direkt. Modellen med vattenformad rygg var däremot intressant. Den sluter bra runt dämparen. Problemet var att jag hade inte fått mina Burly dämpare och att man får ta hål för dämparfästet i formen. Jag har popnitat en plåt i bakryggen på min väska. Det hade inte funkat på den vattenformade. Jag kan ta av min väska med 2 muttrar om man behöver typ vid resor eller liknande.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av M@rcus Visa inlägg
    Det har varit mitt problem, att hitta en snygg väska som dessutom inte mäter bredare än 30cm. Jag kan ha passagerar-fotpinnen uppfälld och ändå få in väskan bakom nummerplåt och blinkers. Det jag inte tänkte på var att jag tog ut måttet på väskan innan jag bytte fjädringen. Efter hojjen var sänkt 1" kom nummerplåten väldigt tajt på väskan då nr-plåten sitter på svingen.
    Men det ser jävligt snyggt ut! Har du hunnit med att ta en testsväng än? Du kommer märka att den är både lägre och styvare
    Men som sagt...blev jäkligt nice!

  11. #11
    Nej, regn i Skåne i morse, och skruvade till tio i går kväll. Är det torrt när jag kommer hem från jobbet, så blir det åka av

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av M@rcus Visa inlägg
    Nej, jag har rak rygg på väskan.
    Den stukade uteslöt jag direkt. Modellen med vattenformad rygg var däremot intressant. Den sluter bra runt dämparen. Problemet var att jag hade inte fått mina Burly dämpare och att man får ta hål för dämparfästet i formen. Jag har popnitat en plåt i bakryggen på min väska. Det hade inte funkat på den vattenformade. Jag kan ta av min väska med 2 muttrar om man behöver typ vid resor eller liknande.
    Så ryggen är helt slät? Ingen skålning för stötdämparen? Men hålet för fästet till stötdämparen borde man ju ta i "toppen" ovanför själva skålningnen på väskan? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av M@rcus Visa inlägg
    Nej, regn i Skåne i morse, och skruvade till tio i går kväll. Är det torrt när jag kommer hem från jobbet, så blir det åka av

    Tråkigt! Hoppas det torkar upp då!
    Då har jag det lite bättre då...så här ser det ut utanför mitt kontor idag
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	13008
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer image.jpg  

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Så ryggen är helt slät? Ingen skålning för stötdämparen? Men hålet för fästet till stötdämparen borde man ju ta i "toppen" ovanför själva skålningnen på väskan? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

    - - - Uppdaterad - - -




    Tråkigt! Hoppas det torkar upp då!
    Då har jag det lite bättre då...så här ser det ut utanför mitt kontor idag
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	image.jpg 
Visningar:	26 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	13008
    När jag provade den vattenformade mot min förtiåttas dämpare, passade hela dämparen med bultfästet perfekt i skålningen på väskan. För att då fästa i dämparbulten skulle jag vara tvungen att ta hål i skålningen. Dessutom kunde jag inte se en vettig lösning med bakre fästet genom skärmen. Jag var inställd på att använda en plåt i ryggen på väskan. Om man hade löst infästningen med den vattenskålade ryggen, hade man kanske kommit max 3cm närmre hojjen med väskan, vilket kanske blivit lite snyggare?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av M@rcus Visa inlägg
    När jag provade den vattenformade mot min förtiåttas dämpare, passade hela dämparen med bultfästet perfekt i skålningen på väskan. För att då fästa i dämparbulten skulle jag vara tvungen att ta hål i skålningen. Dessutom kunde jag inte se en vettig lösning med bakre fästet genom skärmen. Jag var inställd på att använda en plåt i ryggen på väskan. Om man hade löst infästningen med den vattenskålade ryggen, hade man kanske kommit max 3cm närmre hojjen med väskan, vilket kanske blivit lite snyggare?
    Eftersom jag kikat ett tag på samma väska och eftersom det blev så jäkla bra på din, så var jag bara tvungen att slänga på en idag jag med!

    Min är water shaped (skålad för stötdämparen) och mitt "första" hål för dämparbulten sitter ovanför skålningen. Så för mig funkade det perfekt! Varför ville du ha en plåt i ryggen? Det sitter ju nån form av bakelit insytt i ryggen. I alla fall på min. Oavsett så blev det kanon på bådas! Kollade ditt garage och den ser ju riktigt trevlig ut!
    Jag lägger upp några bilder i en ny tråd.

  15. #15
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    Snygg, har likadan väska på min dyna =)
    A.K.A Masen

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Forty8 Visa inlägg
    Eftersom jag kikat ett tag på samma väska och eftersom det blev så jäkla bra på din, så var jag bara tvungen att slänga på en idag jag med!

    Min är water shaped (skålad för stötdämparen) och mitt "första" hål för dämparbulten sitter ovanför skålningen. Så för mig funkade det perfekt! Varför ville du ha en plåt i ryggen? Det sitter ju nån form av bakelit insytt i ryggen. I alla fall på min. Oavsett så blev det kanon på bådas! Kollade ditt garage och den ser ju riktigt trevlig ut!
    Jag lägger upp några bilder i en ny tråd.
    Okej fick du "nytta" av hela skålningen då? Som jag provade på min 48 så var hela skålningen som hela dämparen. Hade varit kul att se din IRL!
    Kanon val av väska jag är supernöjd!
    Plåten använde jag som stabilitet mot väskans utsida, och för eventuell nötning mot bult och mutter vid alla vibrationer i hojjen. Jag popnitade plåten på två punkter mot väskans utsida, så kan jag dra av och på väskan vid resa. Väskans insida har en stabil 5mm plast-skiva som du nämner. Väldigt välbyggd väska!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •