Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Aktivera larmet?

  1. #1

    Aktivera larmet?

    Hej

    Har en ny införskaffad X-bone -08 och har upptäckt att larmet inte är aktiverat. Hur styr man upp det? är det något simpelt som är utdraget bara?

  2. #2
    Nop Du måste till en Harley verkstad som har digital technician dator så kan dom aktivera det till dig. Jag fick mitt aktiverat av Mickes motor i Växjö för 400:- Probike kunde inte ens ge mig ett pris för dom visste inte hur lång tid det tog. Det var gjort på mindre än en halvtimme.

  3. #3
    Aha ska höra med handlaren, tack för svar

  4. #4
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Grattis till hojen
    There are no problemsonly solutions

  5. #5
    Tackar

  6. #6
    Vet att min larm siren på rodden är avaktiverad men om man lyssnar noga så kan man höra larmet ljuda väldigt lågt om man aktiverar larmet. Någon som vet om det också är något man kan be gubbarna på verkstan att ordna så att larmet tjuter högt istället?

  7. #7
    Vet att det står i min manual att man kan välja om det ska låta högt eller lågt genom att göra vissa inställningar med larmet som står i ägarmanualen eller vad den nu heter.

  8. #8

  9. #9

  10. #10
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Hur höjer man då enligt din. Manual
    Vet ej om detta är till hjälp... Står så här i min manual:

    Växla inställning på ljudbekräftelsen

    Två snabba aktiveringar och avaktiveringar efter varandra växlar ljudinställningen mellan antingen tyst läge eller aktiv ljudbekräftelse.
    1. Med tändningen i läge IGN och kodnyckeln i närheten vrid tändningslåset till läge OFF.
    2. När stöldskyddssystemet aktiveras (två blinkningar från körriktningsvisarna), vrid omedelbart tändningslåset till läge IGN.
    3. När stöldskyddslampan släcks, vrid omedelbart tändningslåset till läge OFF.
    4. När stöldskyddssystemet aktiveras (två blinkningar från körriktningsvisarna), vrid omedelbart tändningslåset till läge IGN.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #11
    Tack Sanniz för hjälpen! Skall prova det imorgon morron när jag går av mitt skift. Av ren nyfikenhet i vilken manual hittade du det?

  12. #12
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Tack Sanniz för hjälpen! Skall prova det imorgon morron när jag går av mitt skift. Av ren nyfikenhet i vilken manual hittade du det?
    Hittade det i min handbok för VRSC 2010... Tänkte det kanske är uppbyggt på samma sätt med din.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  13. #13
    Är fast på jobbet så jag kan inte kolla min manual men jag kan inte tänka mig att det är annorlunda du skrev en gång att din gubbe höll på att bygga om sin Rod? Hur går det och finns det möjligtvis några bilder att få se?

  14. #14
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Är fast på jobbet så jag kan inte kolla min manual men jag kan inte tänka mig att det är annorlunda du skrev en gång att din gubbe höll på att bygga om sin Rod? Hur går det och finns det möjligtvis några bilder att få se?
    Han har tyvärr inte kvar sin rod... Dröjer nog ett tag innan han skaffar HD eller Buell (som han också är inne på)... Tills vidare grenslar han en gammal FZR1000...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  15. #15
    Måste tyvärr lämna in hojen då detta måste programeras på auktoriserad verkstad. Probike i Gbg tar 500kr för det....

Liknande ämnen

  1. Hur byta batteri utan att larmet drar i gång.
    Av DG65 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 20:10
  2. påverkar lampbyte larmet?
    Av Wicce i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-07, 08:23

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •