Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Köpa Sportster forty-eight

  1. #1

    Köpa Sportster forty-eight

    Hej,

    Ny på forumet och har för närvarande en japshoj. Jag är dock inne på att köpa en forty-eight, har alltid velat ha en HD och gillar utseendet på dessa väldigt mycket. Dock känner jag mig lite orolig för driftsäkerheten, är det som det var förr att de går sönder mer? Japshojen har det aldrig varit några problem med.

    Läste någon tråd här om någon som hämtat ut en helt ny hoj och den rasade motorn i på hemvägen, det kan väl inte tillhöra vanligheterna?

    Är service och dyl. dyrt eller överkomligt?

  2. #2
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    Hej och välkommen.

    Kom ihåg att man i forum ofta bara skriver när man har problem och har frågor kring saker och ting. Det i sin tur kan ge en skev bild..
    Jag är ganska säker på att du kan surfa in på sporthoj-forat och hitta problem med nya japshojjar med...

    Jag tror inte du behöver känna dig orolig över att en modern Harley ska bråka med dig. 48an är grym! Bara och handla och leva ut din dröm om en harley.
    Som en god vän till mig så klarsynt säger, man får aldrig tveka att slå till!

    Lycka till med ditt köp!!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  3. #3
    Tack Fonve! Jag kommer antingen köpa en lättare beg, demoex eller liknande, hittar jag ingen så beställer jag en ny. Hoppas få ett ok inbytespris på min nuvarande xj6 också. Ser fram emot många sköna turer med 48:an

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av statemachine Visa inlägg
    Tack Fonve! Jag kommer antingen köpa en lättare beg, demoex eller liknande, hittar jag ingen så beställer jag en ny. Hoppas få ett ok inbytespris på min nuvarande xj6 också. Ser fram emot många sköna turer med 48:an
    Jag bytte in min kawasaki sporthoj. Det är klart att det är annorlunda och ovant... men jag köpte en 48 och ångrar det inte en sekund!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av corbijn Visa inlägg
    Jag bytte in min kawasaki sporthoj. Det är klart att det är annorlunda och ovant... men jag köpte en 48 och ångrar det inte en sekund!
    Det låter bra Hur är det med att bara ha 8-literstank, är det jobbigt eller vänjer man sig vid att tanka lite oftare?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av statemachine Visa inlägg
    Det låter bra Hur är det med att bara ha 8-literstank, är det jobbigt eller vänjer man sig vid att tanka lite oftare?
    har man en snygg motorcykel är det rätt kul att stanna o tanka....

  7. #7
    Hejsan !!! Jag hade precis samma funderingar innan jag köpte min Nightster.... men som Fonve säger.. tveka inte, köp en 48a och lev ut drömmen om HD Jag lovar att du kommer inte bli missnöjd.. jag är så jäkla glad och nöjd varje gång jag kör min Nightster iaf. Det är som en dröm varje gång jag kör känns det som... är detta verkligen min HD? men jo det är det och jag kan köra den när jag vill. Jag har iaf fått mer kärlek till att köra hoj nu och ta hand om min hoj . Lycka till med köpet min vän!

  8. #8
    Klart du ska ha en 48:a! Helt grym att glida runt med! Ingen racer direkt men det är väl inte heller direkt det primära med att köra Harley! Jag är helnöjd med min och precis som "husfar" i inlägget innan så är man så gött nöjd så fort man är ute och åker! It's nothing but love! Mao, imorgon åker du och byter in japanen mot amerikanen

Liknande ämnen

  1. Ny här med en forty-eight
    Av corbijn i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 11:57
  2. Forty-Eight
    Av Anjoner i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 23:01
  3. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  4. Sportster Forty Eight luft och buller
    Av Joakim Ekerfeldt i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-05-04, 10:05
  5. Sänka forty-eight
    Av Hardrockhair i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-01-08, 17:42

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •