Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Street bob fråga

  1. #1

    Street bob fråga

    Ska byta blinkers till Kellerman 3-1 blinker på min street bob- 12, blev lite fundersam över hur man bäst täcker hålen genom skärmen och ramen som original blinkerns kabel går igenom?

  2. #2
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    20
    Tackad: 0
    Jag skulle nog svetsa på en tunn plåt på insidan av skärmen som täcker hålet sedan spackla igen ojämnheten som blir. om det är ett större hål vill säga. Är det bara borrhål så går det ju att fylla igen hålet från insidan med svetsen och bara spacka det sista från ovansidan. Så är det bara att plaska på lite färg.

    Vet inte om någon annan har några bättre ider, eller om det finns några färdiga "kit" för att täcka hålet som blir.

  3. #3
    Finns täckbrickor o köpa på snakebikes bikeline med mera.

  4. #4
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Lägg ett litet metallnät på insidan och spackla utifrån så blir det kanon om du vill pula själv.

    Annars kan du köra med ett färdigt paket
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  5. #5
    Hej! lånar tråden och för att fråga er som vet, vad denna bricka heter eller har en direkt länk till denna. Hittar den nämligen inte.

  6. #6
    Jag är osäker på att jag egentligen läst ordentligt här. Jag trodde det avsåg hålet som blir i skärmstagskåpan när man flyttar blinkers. Då brukar det ingå täckbricka om man köper ett flyttkit för blinkers.



    —--------------
    All comfort was sacrified for style

  7. #7
    När jag gjorde detta på min förra wideglide så lämnade jag skärmen till en plåtslagare sen lackfirma, inte billigt men blev bra. Kompisen har löst det på sin wideglide genom att montera nummerplåten över hålet. Har en kompis faktiskt som har en blanksvart original skärm till salu. USA modellen den som sitter här också från 2013. Den har aldrig vart monterad och är ny i kartong

  8. #8
    Slipade till egna täckbrickor för skärmstagen och lackade dem svarta, hålet i bakskärmen är just nu täckt med blanksvart foilering så länge.

    - - - Uppdaterad - - -

    Vet du vad han ska ha för den, och hur kan jag komma i kontakt med han?

  9. #9
    Passar på att informera att de senare Harley-Davidson Dyna 2012-upp samt Softail 2011-upp INTE längre behöver loadEQ för LED-blinkers! Det nya elsystemet CAN-BUS tar hand om detta enligt BADLANDS, USA.

    OBS! åren kan skilja mellan USA och Europa, Softail 2011 i USA har redan CAN-BUS.

    Saxat från ett e-mail från Badlands, USA

    All information indicates a Load Equalizer is not needed with the new CanBus system in order to simply convert to LEDs. We have been able to confirm this on a couple bikes ourselves, and we are working on introducing a new run/brake/turn module for the "normal" light applications. The only time we have seen any issues is if the bike is having the lighting arrangement changed, such as by removing the tail light. In such a case, the BCM needs to be reprogrammed by a Harley shop using the Digital Technician.All information indicates a Load Equalizer is not needed with the new CanBus system in order to simply convert to LEDs. We have been able to confirm this on a couple bikes ourselves, and we are working on introducing a new run/brake/turn module for the "normal" light applications. The only time we have seen any issues is if the bike is having the lighting arrangement changed, such as by removing the tail light. In such a case, the BCM needs to be reprogrammed by a Harley shop using the Digital Technician. /Dan


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    Redan dyna 2012 har det nya CAN-BUS systemet, kollade upp det när jag bytte. Vara bara koppla in å köra

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Hampe15 Visa inlägg
    Redan dyna 2012 har det nya CAN-BUS systemet, kollade upp det när jag bytte. Vara bara koppla in å köra
    Tack, ändrat årtalet.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hampe15 Visa inlägg
    Slipade till egna täckbrickor för skärmstagen och lackade dem svarta, hålet i bakskärmen är just nu täckt med blanksvart foilering så länge.

    - - - Uppdaterad - - -

    Vet du vad han ska ha för den, och hur kan jag komma i kontakt med han?
    Han är medlem här så har bett honom kontakta dig om han fortfarande ska sälja den

  13. #13
    Tjena! Har bakskärmen ni pratar om! Den är lackad och klar. En primad kostar ca.7800kr,kan tänka mig att sälja den för 4000kr.
    Den är endast uppackad ur kartong.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Markku Visa inlägg
    Tjena! Har bakskärmen ni pratar om! Den är lackad och klar. En primad kostar ca.7800kr,kan tänka mig att sälja den för 4000kr.
    Den är endast uppackad ur kartong.
    Hej, du kan ju messa mig så ringer jag upp dig angående skärmen. 070-2467381 //Jonas

Liknande ämnen

  1. Street bob -12 eller -13?
    Av nonno i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-21, 12:50
  2. Frågor ang. Street Bob 07
    Av Borgen i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-09-13, 21:07
  3. Snygg Street Bob, SCC, USA
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-22, 18:44
  4. Street-rod, buller
    Av PelleL i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-12, 14:43
  5. Street bob
    Av fletch i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 08:12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •