Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: HD side mount kit

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Caj Visa inlägg
    Hallå!

    Investerade i ett likadant kit men gick inte alls smidigt för mig att montera det. Själva huvudfästet, det som ska in mellan bakskärmen och ramen, är bockat åt fel håll. Det är alltså krökt lätt åt höger och är smått omöjligt att få in den utan att skada bakskärmen, i övrigt stämmer hålbild och allt. Vet inte om det är jag som tänker helt jävla upp och ner eller om jag fått fel fäste helt enkelt, någon som har en idé?
    Bilder hjälper ju alltid

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  2. #22
    Sant Aldrig varit särskilt bra på att förklara mig i skrift, haha!

    Så här, krökningen gör att den inte går att få att ligga dikt an mot ramen utan trycker på bakskärmen. Eller såg din likadan ut Forty8 och jag som försöker montera fel?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild 1.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	54,5 KB 
Id:	15234

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild 2.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	51,1 KB 
Id:	15235

    Är ju inte kung i garaget så att säga så lika bra att fråga först innan man gör något knas, men det borde väl bara gå att böja tillbaka den?

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av Caj Visa inlägg
    Sant Aldrig varit särskilt bra på att förklara mig i skrift, haha!

    Så här, krökningen gör att den inte går att få att ligga dikt an mot ramen utan trycker på bakskärmen. Eller såg din likadan ut Forty8 och jag som försöker montera fel?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild 1.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	54,5 KB 
Id:	15234

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	bild 2.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	51,1 KB 
Id:	15235

    Är ju inte kung i garaget så att säga så lika bra att fråga först innan man gör något knas, men det borde väl bara gå att böja tillbaka den?
    Den där är helfel! Skall var helt rak! Har du köpt den ny på HD (typ Probike)? Om så är fallet lämna tillbaka den och se till att få en ny eller i alla fall ta med den tillbaka och se till att få tillbaka cash. Skulle tro att den går att "böja" rak igen. Nog säkrast att värma den innan men med lite hederlig polisbrutalitet så får du den säkert rak igen!

    Lycka till!

    Bidrar med denna länk inför monteringen...

    http://xorl.wordpress.com/2011/10/09...son-sportster/

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  4. #24
    Tack för hjälpen! Fick den rak med värme och våld och nu passar den. Köpt från USA, allt för att spara pengar men då blir det ju fel ibland också...
    Dock verkar det som om plastfästet på insida skärm som håller kablarna gör att blinkers-skruven inte räcker till så har inte fått dit den ännu. Men har en lösning på det, fanns på länken!

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av Caj Visa inlägg
    Tack för hjälpen! Fick den rak med värme och våld och nu passar den. Köpt från USA, allt för att spara pengar men då blir det ju fel ibland också...
    Dock verkar det som om plastfästet på insida skärm som håller kablarna gör att blinkers-skruven inte räcker till så har inte fått dit den ännu. Men har en lösning på det, fanns på länken!
    Den där bulten var för kort på min också. Men det är skit samma för den är fäst ordentligt på insidan av strut covern ändå.

    Ridning is my business and business is good!

    http://harleyforum.se/showthread.php...er-Forty-Eight

  6. #26
    Då kör jag på det jag också, tack!

  7. #27
    Jag gav mig på detta idag utan något vidare bra resultat...
    Blinkers skruv för kort, fel lampkontakt...
    För den pengen är jag inte så sugen att fippla med nödlösningar.

  8. #28
    Hade exakt samma problem här, roligt också när det står "bolt on" i beskrivningen, haha!
    Förstår din frustration men ge inte upp för lätt, lite kul att fixa å få till det när det har strulat lite ändå.

  9. #29
    Har en likadan. Fast min viker man åt andra hållet... dvs; bakåt. Kan det vara så att den var monterad "spegelvänd"?
    Nu är iofs problemet löst... men ändå

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •