Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: HD side mount kit

  1. #1

    HD side mount kit

    Tjena!

    Har i dagarna skruvat på en sido monterad regplåt a la HD orginal (side mount licence plate kit nr 60972-10). Gick relativt smidigt och blev ett riktigt bra resultat (tycker jag själv i alla fall).
    Däremot så viker den in sig (den går att fälla in bakåt mot skärmen) av vinddraget när man kommer upp runt 90-100km/h. Jävligt irriterande faktiskt!
    Så frågan är om nån annan har eller har haft ett liknande problem och i så fall hur löste du det!?

    Ha det gött alla!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer image.jpg  

  2. #2
    Måste ju gå att lösa på nåt sätt. Vet ju inte hur det ser ut men går det inte sätta nån skruv i leden eller svetsa?
    Chop what u got

  3. #3
    Det verkar ju riktigt störigt. Den borde väl vara vikbar framåt så den klarar vinden kan jag tycka. Är där ingen typ av spärr?

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Sitter det en skruv på undersidan av leden?
    Det ser inte ut så på ovansidan iaf.

  5. #5
    Har kollat runt lite på youtube och dom jag sett har varit vikta framåt. Kanske något man kan välja själv?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Måste ju gå att lösa på nåt sätt. Vet ju inte hur det ser ut men går det inte sätta nån skruv i leden eller svetsa?
    Jag vill nog helst passa på att svetsa, tanken har dock slagit mig.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Borde ju vara en returfjäder.....

  8. #8
    Den går att vika framåt ca 3-4cm men vinden pressar den bakåt likt förbannat!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Sitter det en skruv på undersidan av leden?
    Det ser inte ut så på ovansidan iaf.
    Nej ingen skruv där tyvärr. Blir till att plocka av den och kolla på insidan om det ev finns nåt där som man kan justera.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Alunda Visa inlägg
    Borde ju vara en returfjäder.....
    Ja det kan man tycka, men icke. Har kollat runt lite på nätet och vissa, men inte alla, har samma problem.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Det verkar ju riktigt störigt. Den borde väl vara vikbar framåt så den klarar vinden kan jag tycka. Är där ingen typ av spärr?
    Viker man den först framåt och sedan bakåt till "rakt" läge så klickar det till och den är lite lätt trög efter det läget. Men inte tillräckligt för att orka med vinden.

  10. #10
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Reklamera!

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Reklamera!
    Vet inte om det kan bli svårt? Köpt privat men helt ny i kartong ouppackad. Får smyga förbi på Probike eller Mothers i GBG och se om dom kanske kan hjälpa.

  12. #12
    V.I.B Contributor Gustav2Ks avatar
    Reg.datum
    Feb 2012
    Ort
    Gärdet, Stockholm
    Inlägg
    212
    Tackad: 10

    Min gör inte det. Den har aldrig vikit in sig. Jag har en lika dan.
    Nu jävlar blir det åka av!

  13. #13
    Nej den ska ju funka som din helst och gärna från början ;. Men nu för tiden så har jag (oftast) inte det problemet. Lite "wear and tear" har gjort den mer trög.

  14. #14
    Är det bara jag som ser fördelar? Det är ju riktigt bra egentligen...."nu blåser vi snuten"
    En klassiker när man körde plastraket. Sparka upp skylten eller dra i ett snöre. Denna är ju helautomatisk, patent? Sen sälja den på Sporthoj.com...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Är det bara jag som ser fördelar? Det är ju riktigt bra egentligen...."nu blåser vi snuten"
    En klassiker när man körde plastraket. Sparka upp skylten eller dra i ett snöre. Denna är ju helautomatisk, patent? Sen sälja den på Sporthoj.com...


  16. #16
    Jag har en sån på min. den går att vika framåt eller bakåt. Att det ändrat sig så har bara hänt mig två gånger på hela sommaren. Som sagt, har sett det som en fördel då.... ingen som kunnat se...

  17. #17
    E väl både och...surt bara när den är infälld och man blir stoppad mitt i stan för att den inte syns. Blir ju lite smått tjötigt för det finns ju annat på hojen som inte är helt ok enligt vissa med blåa lampor på taket. Typ storlek på skylt, ljud etc.. Bättre då att den är utfälld och att den syns så glor dom bara surt på en oftast.

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Jul 2012
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    23
    Tackad: 0
    Passar detta fäste även på en -00á?
    Eller vet någon om det finns färdiga kit till min årsmodell?

  19. #19
    Kolla på Harleys hemsida. Annars så finns det andra schyssta. Kolla dk customs eller joker machine. Eller googla side mount sportster.

  20. #20
    Hallå!

    Investerade i ett likadant kit men gick inte alls smidigt för mig att montera det. Själva huvudfästet, det som ska in mellan bakskärmen och ramen, är bockat åt fel håll. Det är alltså krökt lätt åt höger och är smått omöjligt att få in den utan att skada bakskärmen, i övrigt stämmer hålbild och allt. Vet inte om det är jag som tänker helt jävla upp och ner eller om jag fått fel fäste helt enkelt, någon som har en idé?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •