Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Sugen på street glide men vilken årsmodell??

  1. #1

    Sugen på street glide men vilken årsmodell??

    hallå
    jag är sugen på en street glide men vad är nytt och bra att veta på alla årsmodellerna?
    jag vet iallafall att jag ska ha en 07 och upp för då kom dom med ny motor och låda.
    eller man ska köpa lite nyare?
    har försökt leta efter någon sida där det står allt nytt harley har gjort på dom olika årsmodellerna men hittar inget.

    tack för svar

  2. #2
    2009 och nyare har du den nya styvare ramen samt 18" framhjul, från 2012 så kom 103 cu" som standard.

  3. #3
    ok. då kanske man inte ska snåla och köpa 2009 istället. 2012 är lite för dyr för mig iallafall

  4. #4
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    2011 kom 103"

  5. #5
    Hej!
    Är supernöjd med min Streetglide.
    Ägde en Heritage innan och förvisso den gick som en dröm men kände att det var dags att testa något annat.
    Streeten är lite skuttigare vid 80km/h, men det beror nog på att jag inte är van att köra med 6 växlar och har svårt att bestämma mig om den ska vara i 5 eller 6 an.
    Har även bytt till en högre ruta efter att hört kommentarer om vindpinan.
    Är ett ordentligt klipp i 103 motorn och den känns mycket modernare att köra än min Heritage, Ok! det ska det göra med en årsmodell 13.
    Jag kan nog inte föreslå någon årsmodell till dig, men provkör en innan du köper.
    Som sagt jag är super nöjd.

  6. #6
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    säger som ovan provkör ordentligt för mig var det en stor omställning från Night rod special till Street glide


    Vad har du gjort med din 103" ? om det är ordentligt klipp tycker min känns trött

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
    säger som ovan provkör ordentligt för mig var det en stor omställning från Night rod special till Street glide


    Vad har du gjort med din 103" ? om det är ordentligt klipp tycker min känns trött
    Man får köra in den ordentligt , jag jämför med min heritage som inte var så axvillig.
    Jämför du med din Night rod så blir det säkert skillnad för dig...

  8. #8
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    Det är ju lite skillnad på varvtalen man åker på det var ju lite ovant i början tyckte det tog slut så fort , men det blir nog bra när man fått öppnat upp andningen lite

  9. #9
    ok tack för hjälpen. jag får väll ta och prova och känna mig fram så gott det går

  10. #10
    Om inte nya chassit är prioriterat så köp iaf en 08, då får du stora tanken, farthållare och Abs . Är själv på min 3e streetglide och älskar dom. Nu har jag en 12a och e nöjd som f-n

  11. #11
    Tjääna
    Bytte min Ultra -08 mot en Street Glide -09.
    Otrolig skillnad på modeller, nya ramen är helt underbar. Sedan tycker iaf jag att Street Glide är snyggare och framför allt roligare att köra. Du kommer inte att ångra dig.
    Lycka till
    Tobbe

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Tobbef32 Visa inlägg
    Tjääna
    Bytte min Ultra -08 mot en Street Glide -09.
    Otrolig skillnad på modeller, nya ramen är helt underbar. Sedan tycker iaf jag att Street Glide är snyggare och framför allt roligare att köra. Du kommer inte att ångra dig.
    Lycka till
    Tobbe
    Hur skall vi nu klara oss utan mulltoan
    /Hans
    -----Brandvarnaren räddar liv! v: --------

Liknande ämnen

  1. Nedre baklyset på Street Glide
    Av osis i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 15:54
  2. Bakskärm Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:49
  3. Avgassystem Street Glide
    Av stefangranath i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:44
  4. Har Harley-Davidson Wide glide ABS från årsmodell 2011?
    Av Wide Glide i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-12, 11:59
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 12:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •