Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Kopplingsvajer.

  1. #1

    Kopplingsvajer.

    Bytte vajer på min dyna till en längre modell. När jag bytt och lägger i växel för att kolla att den tar så gör den ju inte det!? Spänd är den så varför tar den icke?! Mvh Martin.

  2. #2
    Martin Har du köpt vajer pä BikeLine?

  3. #3
    Icke, HD butiken.

    - - - Uppdaterad - - -

    Hojen är alltså inte igång när jag testar med växel men det skall väl icke göra skillnad?

  4. #4
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7


  5. #5
    En får tacka för hjälpen en fråga bara, skruvar han åt den i början eller skruvar han bara fram å tebax tills den börjar tröga sig och Sen släppa den ett halvt varv?! Tackat hjärtliga)

  6. #6
    V.I.B harly2006s avatar
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    På en plats i skogen
    Inlägg
    422
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Lars Nilsson en mycket bra info..

  7. #7

    Kopplingsvajer.

    Citat Ursprungligen postat av GoobieMartin-HD Visa inlägg
    En får tacka för hjälpen en fråga bara, skruvar han åt den i början eller skruvar han bara fram å tebax tills den börjar tröga sig och Sen släppa den ett halvt varv?! Tackat hjärtliga)
    tills den börjar tröga sig och Sen släppa den ett KVARTS varv.

  8. #8
    Jag gör enligt konstens alla regler men får det inte till att fungera!!! Man blir ju vansinnig!
    Kan vajern vara för lång?! Spelar det någon roll? Jag vrider på insexnyckeln tills det börjar gå trögt sen släpper jag ett kvarts varv, återställer muttern, på med locket, drar 3 ggr i handtaget, spänner vajern, lägger i växel, håller inne koppling, den tar inte!!! Upprepar samma moment 2 ggr till, samma skit! Tips? Med vänlig hälsning, Martin.

  9. #9
    Har den gängade delen längst ner på höger sida där kopplingen går in, där det står "do not over tighten" ha något med saken att göra? Om den är för hårt spänd vill säga?

  10. #10

    Kopplingsvajer.

    Kanske blir den för långt indragen till korgen o därför går den inte att spänna åt ordentligt tillräckligt?

  11. #11
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Vad har du för spel i handtaget?
    Det känns som om du gör nåt enkelt fel.
    När du hade av kopplingskåpan och monterade vajern, fick du ihop den ordentligt med kulorna i sina spår ordentligt?

  12. #12
    Ja allt skall sitta som ska vill jag tro, men det är bara till att börja om från början och felsöka tack för tips och eran tid. Kommer ni på något annat så tveka inte! I annat fall så återkommer jag i frågan./Martin

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund Visa inlägg
    tills den börjar tröga sig och Sen släppa den ett KVARTS varv.
    Han säger väl att man ska lossa mellan 1/2 till 1 varv.Men han lossar 3/4 varv på videon,dvs lägger sej
    mitt imellan.

Liknande ämnen

  1. Byta kopplingsvajer XL883 2010
    Av islandstyle i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 08:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •