Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Startspärr

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Startspärr

    Vet att det står en del om startspärren, men vill kolla med forumet på mitt problem.
    Var ute och åkte och efter ca 20 mil gick det inte att starta hojen, men det gick att rulla igång den. Och sedan efter ca 6 mil så dör trip mätaren, hastighetsmätaren och motor lampan börjar lysa och efter ett tag dör hela hojen. Så det problemet antar jag är att hojen inte laddar batteriet och efter att jag rullat igång den körde jag slut på krämen som var kvar i batteriet. Det enda som funkade var lysen och blinkers inkl. startspärren. Har inget larm utan enbart startspärr med Vecta dosa.

    Provade att koppla på ett annat batteri och allt hoppade igång utom startspärren och givetvis hojen. Händer ingenting när jag trycker på knappen.

    Väl hemma sätter jag i original batteriet igen och sätter det på laddning allt fungerar, men jag får inte ur startspärren!!

    Så nu har jag antagligen två problem det första jag får inte ur startspärren och det andra hojen laddar inte.

    Nummer ett blir ju att försöka få ur startspärren så jag kan kolla om batteriet får laddning. Men jag behöver hjälp om hur jag ska gå tillväga????
    Eller om någon har någon annan åsikt om det inträffade???
    Tacksam för all hjälp.

  2. #2
    Leta upp den kabel som går från startmotorn till start reläet det är en tunn grön kabel om du tar en kabel från pluspolen och lägger på den där den gröna kabeln är ansluten på startmotorn så drar startmotorn runt. Du hittar denna kabel också om du letar reda på den runda Vecta modulen och då kan du ta bort den från modulen och löda samman den gröna kabeln så fungerar det igen sen kan du skrota bort resten av skiten.
    Senast redigerat av Pulare den 2013-06-09 klockan 16:51.

Liknande ämnen

  1. startspärr
    Av supersport01 i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2018-06-11, 21:46
  2. Startspärr, jag blir galen!
    Av harry davidson i forum Buell
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2017-06-06, 21:53
  3. Startspärrhelvete!
    Av hunom i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-31, 21:39
  4. startspärr
    Av Bojjan i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-03-17, 12:45
  5. Startspärrshelvete
    Av Benny i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 21:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •