Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Mc lyft...

  1. #1

    Mc lyft...

    Har införskaffat en mc lyft från biltema som verkar helt ok. Men hur jag än placerar den under hojen så tar den i utjämningsröret till avgassystemet, dvs att den kommer "lyfta" i motorns högersida. Kan detta skada motorupphägningen på något vis?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Tror inte det kommer att skada i första taget men det låter som att hojen inte står rakt och inte så stabilt, jag hade nog trixat med någon träkloss eller liknande som är formpassad så det blir stabilt, inte kul om den skulle välta.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Lyfta på avgassystemet låter inte bra. Bra förslag med träklots eller liknande.

  4. #4
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    utjämningsröret på en ny original sportster fungerar samtidigt som fäste till avgassystemet och är av den kraftigare sorten och pallar att hamna snett på lyften men gummi upphängningen av motorn får ta resten av tyngden av hojen så det är inte så proffsigt men som sagt pajar gör den inte men att göra rätt är alltid bäst, försök hitta någon lösning
    Senast redigerat av Lasse.S den 2013-06-05 klockan 10:18.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  5. #5
    Tackar för svar Den står stabilt. Det är nog mer att den trycker upp motorn ca 1cm på höger sida innan den tar i ramen. Så det kanske funkar om man inte ska ha den uppe en längre tid. Annars får det bli träkloss och rulla upp framhjulet på en pall för att ens få in den under hojen..

  6. #6

    Mc lyft...

    Släng lyften. Den är skit för sänkta harleys. Köp en customlyft. Eller höj cykeln igen. Då kan du köra ordentligt igen plus mekka smidigt hehe

  7. #7
    V.I.B Löfgrens avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    106
    Tackad: 0

    Mc lyft...

    Håller med. Montera klossar som passar ramrören på lyften för att vara på den säkra sidan. Det gör jag på mitt nattåg.

  8. #8
    Kan efter ca 9 mån konstatera att biltemas mc lyft är riktigt skräp. Igår när jag skulle sänka ner hojen efter att bytt stötdämpare så hade den sagt upp sig. För att släppa spärrarna som låser lyften i upphöjt läge så måste man lyfta liften någon cm. Men ICKE Blev ett jävla projekt att få cykeln på backen igen. Detta har hänt innan men jag har då lyckats få liv i den efter ett tag. Är precis som om den inte orkar lyfta mer. Men utan vikt funkar den kanon. Någon som har ett bra tips på en lyft som faktiskt fungerar? Gör inget om den är lite lägre med så man får in den under hojen utan att först rulla opp den på brädor.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Kan efter ca 9 mån konstatera att biltemas mc lyft är riktigt skräp. Igår när jag skulle sänka ner hojen efter att bytt stötdämpare så hade den sagt upp sig. För att släppa spärrarna som låser lyften i upphöjt läge så måste man lyfta liften någon cm. Men ICKE Blev ett jävla projekt att få cykeln på backen igen. Detta har hänt innan men jag har då lyckats få liv i den efter ett tag. Är precis som om den inte orkar lyfta mer. Men utan vikt funkar den kanon. Någon som har ett bra tips på en lyft som faktiskt fungerar? Gör inget om den är lite lägre med så man får in den under hojen utan att först rulla opp den på brädor.
    Tack för tipset, har sneglat på just en sån, eventuellt en jäkligt lik från Jula, men det måste fan va samma lyft bara den är rödmålad?
    " You can´t drink all day unless you start in the morning.."

  10. #10
    V.I.B Contributor
    Casphers avatar
    Reg.datum
    Sep 2013
    Ort
    Södra Dalsland
    Inlägg
    606
    Tackad: 60

    Jag tog en titt på biltemas lyft när jag var där för ett tag sen.
    Den som har svetsat ihop den hade nog en dålig dag, eller så vill han/hon skada en västerlänning.
    Ok, det behövs inte mycket svets för att klara de små krafter det handlar om att lyfta en mc.
    Men det hade kännts bättre om åtminstone en tredjedel av svetsen var i fogen.
    Om den dessutom hade fått smälta in lite lite grann i materialet vore det betryggande, men icke.
    Torkad snorkråka på ett sandigt garagegolv har bättre hållfasthet än den jag såg. Inte trevligt alls.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av B-Twin Visa inlägg
    Tack för tipset, har sneglat på just en sån, eventuellt en jäkligt lik från Jula, men det måste fan va samma lyft bara den är rödmålad?
    Jo, Det är nog samma. Har kollat lite på denna http://verktygsboden.se/motorcykellyftar/motorcykellyft Kanske samma skit, men jag tycker den ser lite mer "välgjord" ut

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Caspher Visa inlägg
    Jag tog en titt på biltemas lyft när jag var där för ett tag sen.
    Den som har svetsat ihop den hade nog en dålig dag, eller så vill han/hon skada en västerlänning.
    Ok, det behövs inte mycket svets för att klara de små krafter det handlar om att lyfta en mc.
    Men det hade kännts bättre om åtminstone en tredjedel av svetsen var i fogen.
    Om den dessutom hade fått smälta in lite lite grann i materialet vore det betryggande, men icke.
    Torkad snorkråka på ett sandigt garagegolv har bättre hållfasthet än den jag såg. Inte trevligt alls.
    Måste då säga att jag blir lite svettig av att läsa allt detta då min hoj i skrivande stund står på Biltemas lyft i garaget haha

    Kommer med spänning öppna upp garaget i morgon

  13. #13
    Se bara till att spärra den ordentligt och gärna med en extra kloss eller liknande så den inte kan åka ner så är det lugnt. Mitt problem kom först när jag ville sänka den...

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Se bara till att spärra den ordentligt och gärna med en extra kloss eller liknande så den inte kan åka ner så är det lugnt. Mitt problem kom först när jag ville sänka den...
    Så, nu har jag fått tillräckligt med spöken i huvudet, går ner till garaget på direkten

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Kan efter ca 9 mån konstatera att biltemas mc lyft är riktigt skräp. Igår när jag skulle sänka ner hojen efter att bytt stötdämpare så hade den sagt upp sig. För att släppa spärrarna som låser lyften i upphöjt läge så måste man lyfta liften någon cm. Men ICKE Blev ett jävla projekt att få cykeln på backen igen. Detta har hänt innan men jag har då lyckats få liv i den efter ett tag. Är precis som om den inte orkar lyfta mer. Men utan vikt funkar den kanon. Någon som har ett bra tips på en lyft som faktiskt fungerar? Gör inget om den är lite lägre med så man får in den under hojen utan att först rulla opp den på brädor.
    Du måste kanske fylla på lite hydraulolja?

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Du måste kanske fylla på lite hydraulolja?
    Så kan det kanske vara. Men det borde inte behövas efter att man använt den max 5 ggr kan jag tycka. Och det var inga problem att hissa upp hojen i första läget. Det kan ju vara så att det var ett måndags ex med iof, vad vet jag

  17. #17
    V.I.B jossis avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    324
    Tackad: 0
    jag hade Julas röda till Night roden funka kanon efter lite mod fixade ett rör med samma innerdiameter som ramrören delade det på längden samt limma gummiduk på insidan gjorde ställbara fästen till rören hur stabilt som helst

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Så kan det kanske vara. Men det borde inte behövas efter att man använt den max 5 ggr kan jag tycka. Och det var inga problem att hissa upp hojen i första läget. Det kan ju vara så att det var ett måndags ex med iof, vad vet jag
    Nä, men så kan det vara med kinaskit. Man får fylla på och sedan funkar det kanske i flera år, ibland har de satt dit smörjnipplar, men ingen har smörjt innan leverans. Man får smörja och kolla att de dragit åt muttrar men sedan är det ev. användbart på amatörbasis. Ibland är det oanvändbart, i så fall ,gå tillbaks med skiten.

  19. #19
    V.I.B salami_harleys avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    108
    Tackad: 12
    Det här är en modell jag är spekulant och tror på: http://www.nostalgia.se/verktyg/b2-mini-lift.html

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av salami_harley Visa inlägg
    Det här är en modell jag är spekulant och tror på: http://www.nostalgia.se/verktyg/b2-mini-lift.html
    Den är nog bra. Men den lyfter väl inte hela hojen? Sen behöver man väl låsa framhjulet med något stöd?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. HD Lyft
    Av Hagis i forum Custom & Byggen
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2013-11-26, 07:24
  2. Lyft/domkraft
    Av JohnnyRocker i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-11-10, 19:42
  3. Mc lyft 680 kg som ny säljes
    Av Perra i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-14, 17:52
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 21:38
  5. Modifiera Biltemas lyft så den passar nya Dynas?
    Av pheur i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-21, 10:02

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •