Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Frågor sportster xl1200c

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0

    Frågor sportster xl1200c

    Hej

    Håller på att köpa en sportster xl1200c 2005 och har några frågor.
    För det första har jag aldrig ägt en HD innan så ge mig en chans

    Inför köpet just på denna modell vad ska jag tänka eller titta lite extra på?
    Kan man byta cykeldäcken fram till en bredare lite mer forty eight stuk, utan en massa modifieringar?

    Hoppas ni har tålamod med en tidigare plastrakets ägare för fler frågor lär komma

    Tack i förhand
    Senast redigerat av Wiix den 2013-04-17 klockan 10:04. Anledning: Viktigt att stava rätt :)

  2. #2
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Välkommen

    Nja skall du ha in 48 hjul får du byta kronan till en bredare men en ny fälgbana och ett 19X100 fungerar bra själv har jag fått in ett 110 däck med 1 mm marginal om skärmstagen.
    Citat Ursprungligen postat av Wiix Visa inlägg
    Hej

    Håller på att köpa en sportster xl1200c 2005 och har några frågor.
    För det första har jag aldrig ägt en HD innan så ge mig en chans

    Inför köpet just på denna modell vad ska jag tänka eller titta lite extra på?
    Kan man byta cykeldäcken fram till en bredare lite mer forty eight styk, utan en massa modifieringar?

    Hoppas ni har tålamod med en tidigare plastrakets ägare för fler frågor lär komma

    Tack i förhand
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  3. #3
    Välkommen hit!

    Precis som lasse säger, bred krona för 48-stil 16" hjul/däck.
    Lägger upp en bild här så du ser.



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Tack för svaren några köpråd för just denna modell? Har kollat runt på forumet men hittar inte.

    Tack

  5. #5

    Frågor sportster xl1200c

    Prismässigt c:a 60000

    04-06 har nya ramen, upphängd motor, bättre bromsar mm men just iom det så ha i åtanke att 07 kom insprutning. Har du budget så se efter en R modell 10 o framåt. Då får du mest för pengarna, dubbla skivor fram med mera.

    Fundera på om du vill göra om saker och ting, kanske finns då bättre utgångsobjekt. Annars bara köpa. Är den servad o har fräscha däck så är sommaren klar.

  6. #6
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiix: Som för HD generellt vid köp. Hur långt har den gått? Antal ägare? Kolla genom service boken att service är utfört vid gällande intervaller. Kolla skicket på beltremmen, belthjul, bromsar, att motor och låda är inte har några läckage. Kör en rejäl runda och lyssna på motorn. Är du nöjd med allt på hojen....Pruta hårt för de priser som begärs är ofta alldedes för höga. Finns säkert flera Sportster ägare på Forumet som kan tipsa dig om modellen.

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Tack för svaren. Det är en 05 250mil för 72900. 1 ägare ä. Provkörde den, fastnade direkt. Helt original med fräsha däck samt nyservad. Priset var lite över min budget men det är mc förhandlare samt att motorn knappt var inkörd(känns gött för psyket).

    Kör man HD på speciellt sätt? Har som sagt aldrig kört HD innan och det gick lite osäkert "ryckigt" i början men efter en liten stund fick jag kläm på det

    Lyckades få med en länk till cykeln. http://data.bytbil.com/carinfo.cgi?i...=johansmcgbgmc

    Säg gärna vad ni tycker?
    Senast redigerat av Wiix den 2013-04-18 klockan 02:08.

  8. #8
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiix: Verkar vara en mkt fin hoj med få mil samt garanti hos en seriös mc handlare. Alltid en trygghet. Dock är det en 8 år gammal modell så återigen...Pruta på priset! Skillnaden i kör stil mellan hojar med bra botten vrid kontra hojar med topp effekt är att man slipper växla lika mkt. Det är väl just botten vridet som gör HD till den unika hoj den är. Lycka till med pärlan!

  9. #9
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Tack Jonas. Jag ska försöka pruta. Vad tycker du att bra pris på den är?
    Det är just det med bottenvrid jag inte är så van vid. Fast efter en liten stund ville jag inte lämna tillbaka cykeln

  10. #10
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Några tusen ner eller utrustning lås kläder eller 1 servicen gratis eller liknande hade jag försökt med men annars ett kanon köp
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  11. #11
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Wiix: Lasse S. summerade det hela på ett klokt och förträffligt sätt. Ibland kan det vara fördelaktigare och lättare att få med utrustning i stället för att få ner priset. Det viktigaste är att du själv är nöjd. Gällande bra och billig försäkring på HD så har du Bilsport & Mc samt Svedea (fast det vet du säkert redan). Åkte själv race hoj innan det blev HD 2007. Har aldrig ångrat mig. Har man väl hittat "sin HD" så byter man den inte utan föräldlar den hela tiden. Finns många fina exempel här på forumet.
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2013-04-18 klockan 12:55.

  12. #12
    Oså fixa luft o buller ett MÅSTE så får du en jävligt trevlig hojKanske du kan förhanndla om pipor o luftfilter?Annars har jag ett par SE pipor liggandes

  13. #13
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Tacksam för alla svar.SE är det screamin eagle?(har nyligen lärt mig vad luft o buller betyder) .
    Vad skall du ha för det?
    Skall kolla med dom vad dom tar för ett kit med roligheter.

  14. #14
    700:-med fäste(hemma gjort)oså är det några repor undertill på ljuddämparna men inget man ser direkt när dom sitter på annars fina o ett jävla shysst sound
    Jag kan fota dom så du får se om du är intreserad?
    Här är en bild när dom sitter på!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	001.jpg 
Visningar:	68 
Storlek:	99,1 KB 
Id:	11321

  15. #15
    V.I.B
    Reg.datum
    Apr 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    46
    Tackad: 0
    Rob är de hela kittet du säljer?

Liknande ämnen

  1. Sportster XL1200C -07 vs LED lampor ??
    Av woody i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2016-06-22, 14:05
  2. Delar till Harley-Davidson XL1200C-05
    Av Sanniz i forum Säljes
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 22:58
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-06, 14:52
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-17, 23:39

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •