Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan inte höja tanken

  1. #1

    Kan inte höja tanken

    Tänkte försöka höja tanken på min Sportster från 1998. Men icke! Den tar nästan direkt i ramen i bakkanten. Är det just min tank som är så eller hur gör "alla andra"? Förslag på lösningar?

  2. #2
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Hur menar du , tar i ?
    Den sitter skruvad i ramen uppifrån väl?
    Då måste den ju gå att lyfta, annars hade man aldrig fått av den ju?

  3. #3
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Jag tror han menar att fästet som är vid sadeln tar i om man bara höjer den i framkant för att vinkeln blir en annan.
    Jag har ingen aning för jag har inte gjort det men borde man inte kunna slipa/kapa där den tar i, på tanken alltså inte på ramen.

  4. #4

    Kan inte höja tanken

    Alla årsmodellers respektive sadel o tank kan vara olika fäste på. Min 04 med 17l tank så sköt man in sadelfästet under tankfästet. Jag löste det genom att vinkla ner sadelbygeln och ta bort metallplattan under sadeln. Sen var vi tre stycken som tog i allt vi kunde. Då gick.
    Jag har inte tagit av sadeln sedan dess haha.

    Kanske kan du göra i omvänd ordning? Först på med sadeln och sen på med tanken?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Jag tror han menar att fästet som är vid sadeln tar i om man bara höjer den i framkant för att vinkeln blir en annan.
    Jag har ingen aning för jag har inte gjort det men borde man inte kunna slipa/kapa där den tar i, på tanken alltså inte på ramen.
    Ja, precis så jag menar!

    Citat Ursprungligen postat av Henrik Forslund
    Alla årsmodellers respektive sadel o tank kan vara olika fäste på. Min 04 med 17l tank så sköt man in sadelfästet under tankfästet. Jag löste det genom att vinkla ner sadelbygeln och ta bort metallplattan under sadeln. Sen var vi tre stycken som tog i allt vi kunde. Då gick.
    Jag har inte tagit av sadeln sedan dess haha.

    Kanske kan du göra i omvänd ordning? Först på med sadeln och sen på med tanken?
    Ja, kanske det. Skall titta på det och försöka luska ut hur man kan lösa det. Tack.

  6. #6
    har en 97a, höjde ca 2". Gjorde fäste först i framkant av två plattjärn med oringar mellan tank och järn. sedan passade jag in bakfästet, funkade med en dim lägre på bulten som går igenom ramen..inga problem.

Liknande ämnen

  1. Rost i tanken
    Av Jan-Erik i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-01-16, 06:33
  2. Bort med tanken
    Av islandstyle i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 11:53
  3. Läs på tanken :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 00:06
  4. Tömma tanken på en Dyna.
    Av admin i forum Oljor, Bensin, Vätskor
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 07:45
  5. Vad är tanken med denna tanken?
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 19:45

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •