Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Sänka forty-eight

  1. #1

    Sänka forty-eight

    Tjena. Undrar om någon vet om US modellerna är lägre bak? Ser så ut när man ser på Harleys egna bilder. Funderar få att sänka min 48:a baktill för att få en snyggare profil o samtidigt flytta plåten. Någon som sänkt sin o har några bra tipps?

  2. #2
    Us modellen har 11" stötdämpare bak medans vi har 11,75" på EU modellerna. Jag satte 10" Licks dämpare på min 48:a....finns bilder i mitt "garage"
    Deluxe FLSTN

  3. #3
    Tackar. Jävligt snygg hoj, så ska dom se ut!!

  4. #4
    Kan ju även montera progressive drop in kit framtill. Både sänker och styvar upp gaffeln.

  5. #5

    Sänka forty-eight

    48an slår igenom fram om man sänker den men stoppa in bättre eftrrmarknad utan att sänka gör skillnad för väghållningen.

  6. #6
    Tackar för tippsen! Är bara baktill jag tänkte sänka för att få till lite bättre profil på hojen. Låg bak och högre fram. Burly har ett par som är 10,5", det skulle kanskebli bra!?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Tackar för tippsen! Är bara baktill jag tänkte sänka för att få till lite bättre profil på hojen. Låg bak och högre fram. Burly har ett par som är 10,5", det skulle kanskebli bra!?
    Jag har Burly 10,5" bak på min 48, även progressive fjädrar fram.
    En sak e säker, biken blir jävligt låg tar i överallt.
    Kör försiktigt.

    Who knows what evil lurks in the hearts of men?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Thomas13 Visa inlägg
    Jag har Burly 10,5" bak på min 48, även progressive fjädrar fram.
    En sak e säker, biken blir jävligt låg tar i överallt.
    Kör försiktigt.

    Ser ju bra ut! Hur är det med bakfjädringen. blir det så lågt att skärmen tar i?

  9. #9

    Sänka forty-eight

    Citat Ursprungligen postat av Thomas13 Visa inlägg
    Jag har Burly 10,5" bak på min 48, även progressive fjädrar fram.
    En sak e säker, biken blir jävligt låg tar i överallt.
    Kör försiktigt.

    Snygg!
    Lågt e coolt. På köpet får man problem med genomslag o kurv och rondellhantering. Alla kör vrålsänkt 1 säsong sen höjer man en aning till nästa så man kan köra igen hehe

  10. #10
    Hagis
    Guest

    Sänka forty-eight

    Skår den igenom fram så dra i lite mer olja! Gjorde vi på motarderna o sporthojarna för att minska just det problemet vid bakhjulskörning

  11. #11

    Sänka forty-eight

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Skår den igenom fram så dra i lite mer olja! Gjorde vi på motarderna o sporthojarna för att minska just det problemet vid bakhjulskörning
    På 48 är problemet att längden mellan nedre kronan och gaffelbenen blir för kort eftersom fjädringsvägen behöver mer utrymme. Men 48an är redan låg i fram så det räcker.
    Att fylla för mycketolja görs nog på egen risk? Borde väl blir för högt tryck på packboxarna som till slut ger upp?

  12. #12
    Hagis
    Guest

    Sänka forty-eight

    Det e absolut på egen risk, precis som allt man gör på egen hand! Men det gör gaffeln stummare och vi pratar om extremt lite extra olja! 10-20 ml extra per gaffelben gör stor skillnad. Vill inte säga att det e det bästa alternativet men alla som vi körde med förr i tiden och som stuntade körde i lite extra just för att gaffeln inte skulle slå igenom, så med tanke på körstilen där o då så sparde man boxarna bättre. Men nu är det ju en helt annan körstil o orsak så jag vågar inte skriva i sten att det inte sliter boxar osv. Var mer menat som en nödlösning

    Hoppas i övrigt att du har det bra! Kommer bjuda in er i sommar till Kyrkfest, var för länge sen jag träffa er.
    L&R vännen o hälsa dom andra

  13. #13

    Sänka forty-eight

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Det e absolut på egen risk, precis som allt man gör på egen hand! Men det gör gaffeln stummare och vi pratar om extremt lite extra olja! 10-20 ml extra per gaffelben gör stor skillnad. Vill inte säga att det e det bästa alternativet men alla som vi körde med förr i tiden och som stuntade körde i lite extra just för att gaffeln inte skulle slå igenom, så med tanke på körstilen där o då så sparde man boxarna bättre. Men nu är det ju en helt annan körstil o orsak så jag vågar inte skriva i sten att det inte sliter boxar osv. Var mer menat som en nödlösning

    Hoppas i övrigt att du har det bra! Kommer bjuda in er i sommar till Kyrkfest, var för länge sen jag träffa er.
    L&R vännen o hälsa dom andra
    Fin fint

  14. #14
    -Hardrockhair
    Jag har Progressive 10" bakdämpare, krom (beg) och burly progressive drop-in kit (omonterat i kartong) att sälja om du är intresserad.
    Med drop-in kitet väljer du själv om och hur mycket du vill sänka (kapbara PVC-rör), man får en betydligt trevligare hoj att köra.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    -Hardrockhair
    Jag har Progressive 10" bakdämpare, krom (beg) och burly progressive drop-in kit (omonterat i kartong) att sälja om du är intresserad.
    Med drop-in kitet väljer du själv om och hur mycket du vill sänka (kapbara PVC-rör), man får en betydligt trevligare hoj att köra.
    Jag tror nog den blir lite för låg med 10" Det ser ju snyggt ut men man vill ju kunna köra med Men jag tackar så mkt!

  16. #16

    Sänka forty-eight

    Citat Ursprungligen postat av Hardrockhair Visa inlägg
    Jag tror nog den blir lite för låg med 10" Det ser ju snyggt ut men man vill ju kunna köra med Men jag tackar så mkt!
    10" funkar helt ok om övriga förutsättningar är ok.
    Du kanske får dem ställa dem hårt så cykeln inte sjunker ner för mycket om du själv är av det tyngre slaget kombinerat med guppig väg.
    Har du lång avgaspipa så kan änden längst bak ta i alternativt stödet eller avgasklämman under motorn. Allt går o finjustera.
    Jag väger in på ljuvliga 85kg o kör 10" på mellanläget. Jag klarar mig fint baktill. Tyvärr har jag sänkt den för mycket i fram så framflyttade fotpinnarna kan skrapa i vid rondeller eller skarpa kurvor.
    Slå till på gronvits grejer, knapp använda o bra pris.

  17. #17
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    jag har ett pr helt nya svarta 11" progressive 412.
    2000 prutat å klart.
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  18. #18
    10" bak fungerar nog,men det skrapar både stöd,fotpinnar och avgasrör,men det är det värt
    Deluxe FLSTN

  19. #19
    Lutar nog åt att det får bli 10,5" när pengar finns. Ska lacka om tanken med + lite annat smått o gott

Liknande ämnen

  1. Gustav och drömmen om Forty-Eight.
    Av Gustav2K i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2013-05-28, 20:28
  2. Sportster Forty-Eight sadel och styre
    Av HDRina i forum Köpes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-05-22, 23:46
  3. XL1200X Forty Eight (2012) intresserad av byte mot Rocker
    Av Ladrene-hd i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-10-14, 20:28
  4. Större tank på Forty Eight!
    Av Redclay i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 12:50
  5. Nightstertank på en Forty-Eight!
    Av admin i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-26, 12:32

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •