Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 35 av 35

Ämne: Hälsa på metrix

  1. #21
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    Godmorgon! Jag hälsar på alla som hälsar på mej, t.o.m. farbror blå.

    Detta hände för några veckor se'n när jag var ute och körde på den skånska slätten. Först mötte jag en sporthoj som visade med handen att jag skulle ta de piano, och se'n mötte jag ett koppel med mcsnutar varav den siste tar upp handen och hälsar. Jag har kört en hel del hoj, men detta har aldrig hänt förr. Min första H-D köpte jag i somras, körde japs tidigare, kan det vara därför?

  2. #22
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Inte så konstigt egentligen, Poliser är ju människor dom med..

  3. #23
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Nightster Visa inlägg
    Inte så konstigt egentligen, Poliser är ju människor dom med..
    Någon kanske skulle ta och berätta det för dom..

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Haha störtskön läsning!

    Som född på en riskokare kan jag bara konstatera att HD folket sällan hälsar på dom som åker riskokare! Orsakerna vet jag inget om men kan tänka mig att det har att göra med att HD världen faktiskt ÄR annorlunda mot sporthojsvärlden! Riskokarna står för fler olyckor, har inte samma sammanhållning, har överlag fler som kör som svin (jag har varit en av dom tyvärr), har en lägre snittålder osv. Sporthojsfolket snackar skit om HD folket, det är gubbar hit och annat nedlåtande i kommentarerna så jag kan samtidigt förstå att man inte hälsar på dom! Varför hälsa på en subkultur som ändå inte har något bra att säga om HD folket?

    haha men jag måste få berätta en grej! Vi var på väg med den klubben jag tillhörde som extremt obstinat 16 åring till Kennet and the knutters spelningen på Grönalund. Vi passerar Mc Donalds på sveavägen stockholm och där står ca 30-50 HD åkare, jag ligger sisst i vår pack! Alla före mig hälsar och HD folket tittar på oss som vi var från mars! Så jag som siste person gav hela högen fingret haha... gissa om jag fick gasa satan genom stockholms gator! Har nog ärligt aldrig haft så hög puls haha....
    Haha hagis vilken outlaw du e!

  5. #25
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    När jag körde KTM och Honda, då hejade jag på alla som hejade på mig. Men HD åkarna hade en tendens att inte hejja alls......Så nu när man själv är lika tuff så får man väl låt bli att hejja....
    Bobber 883 -06

  6. #26
    V.I.B Foffos avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Älmhult
    Inlägg
    81
    Tackad: 0
    ORX! Ja, varför inte, men inte för jag tror det hjälper. Det är alltid en liten klick som ska utmärka sej i alla kategorier och se'n är det lätt att man drar alla över en kam. Efter 28 år som ykeschaufför i Sverige och Europa så är min uppfattning att dom flesta är helt OK.

  7. #27
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Foffo Visa inlägg
    ORX! Ja, varför inte, men inte för jag tror det hjälper. Det är alltid en liten klick som ska utmärka sej i alla kategorier och se'n är det lätt att man drar alla över en kam. Efter 28 år som ykeschaufför i Sverige och Europa så är min uppfattning att dom flesta är helt OK.
    Same here.. Utan Polisen skulle ju anarki råda. Nej kudos till snuten..

  8. #28
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    Jag menar inte att man ska ha ett samhälle utan poliser. Men däremot får man ofta intrycket att de glömt bort att de faktiskt bara är människor, och till för att hjälpa folket. Och rötägg och attitydproblem värkar konstigt nog vara överrepresenterade i denna yrkesgrupp.
    Om ni inte delar mina erfarenheter av poliser så beror det förhoppningsvis på att polisens bemötande i era trakter fungerat bättre än i mina. och i sådant fall grattis.
    Senast redigerat av Orx den 2011-05-09 klockan 12:58.

  9. #29
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Orx Visa inlägg
    Jag menar inte att man ska ha ett samhälle utan poliser. Men däremot får man ofta intrycket att de glömt bort att de faktiskt bara är människor, och till för att hjälpa folket. Och rötägg och attitydproblem värkar konstigt nog vara överrepresenterade i denna yrkesgrupp.
    Om ni inte delar mina erfarenheter av poliser så beror det förhoppningsvis på att polisens bemötande i era trakter fungerat bättre än i mina. och i sådant fall grattis.
    Jag har råkat ut för idiot poliser oxå, men jag tycker ändå att dom behöver mer uppskattning än vad folk ger dom.. Visst finns det rötägg men bemöter man dom vänligt så försvinner deras attityd ganska snabbt..

  10. #30
    Hagis
    Guest
    Fenrik: haha nä absolut inte, vart bara så jävla irriterad haha men den känslan gick över jävligt fort

    Om "vi" inte ska dömma alla snutar enbart utifrån ett "fåtal" puckon så tycker jag att det går åt båda hållen! Fick veta av en god vän att ALLA som kommer till uppsala på en riskokare, motard och liknande får ett varmt välkomnande om dom har en klubbtröja på sig! Den lokala gruppen har tydligen satt sig så jävla hårt på kartan att snuten nu har börjat sparka omkull folk som besöker u-sala oavsett om du kör som folk enligt lag och rätt eller inte! Det är som det är och har alltid varit

  11. #31

  12. #32
    Hagis
    Guest
    Eter... lång text? Det var ju en halv bibel, orkade tyvärr inte ens skrolla till slutet så pallar du får du mer än gärna sammanfatta det hela

  13. #33
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Jag vinkar till alla hojar jag möter även när det är sheriffen man möter (som förövrigt oftast vinkar tillbaka). Om vinkningen inte besvaras så drar jag inga större växlar på det. Oftast finns det en orsak. Den mötande kanske var upptagen med att fippla med kopplingen eller konsentrerade sig på något viktigt. Skulle det vara så att den jag möter medvetet låter bli att vinka tillbaka då är det ju han eller hon som är en dryg skitstövel inte jag ;-)

  14. #34
    V.I.B Orxs avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    236
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av ETER242 Visa inlägg
    Läs den här, lång text, men bra skrivet;

    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=230660
    Mycket bra!

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Jag vinkar till alla hojar jag möter även när det är sheriffen man möter (som förövrigt oftast vinkar tillbaka). Om vinkningen inte besvaras så drar jag inga större växlar på det. Oftast finns det en orsak. Den mötande kanske var upptagen med att fippla med kopplingen eller konsentrerade sig på något viktigt. Skulle det vara så att den jag möter medvetet låter bli att vinka tillbaka då är det ju han eller hon som är en dryg skitstövel inte jag ;-)
    Håller med till fullo.

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •