Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 89

Ämne: Nightrod vs Muscle

  1. #21
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Ja då är det nog så
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Vill inte dra det i långbänk men följande kommentarer har jag stött på kring Harley Davidson under min tid som Harley Jockey:

    Dyna är för kvinnor och Softail är för män.
    Sportstern är en moped.
    Vrod är ingen Harley för den har tyskt påbrå.
    Alla Harley modeller är instegsmodeller åt den enda riktiga Harleyn som är en Touring.

    Detta var bara ett axplock av kommentarer som finns kring Harley och de flesta kommer från folk som inte ens kör Harley.
    För mig är det en Harley så länge den finns i Harley Davidsons modell lista. Klart slut.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Vill inte dra det i långbänk men följande kommentarer har jag stött på kring Harley Davidson under min tid som Harley Jockey:

    Alla Harley modeller är instegsmodeller åt den enda riktiga Harleyn som är en Touring.


  3. #23
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Vet inte av vem jag hörde detta men V rodar kallas tydligen för Bandidos moppar, vet inte varför...någon annan som vet??
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    Vill inte dra det i långbänk men följande kommentarer har jag stött på kring Harley Davidson under min tid som Harley Jockey:

    Dyna är för kvinnor och Softail är för män.
    Sportstern är en moped.
    Vrod är ingen Harley för den har tyskt påbrå.
    Alla Harley modeller är instegsmodeller åt den enda riktiga Harleyn som är en Touring.

    Detta var bara ett axplock av kommentarer som finns kring Harley och de flesta kommer från folk som inte ens kör Harley.
    För mig är det en Harley så länge den finns i Harley Davidsons modell lista. Klart slut.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Vet inte av vem jag hörde detta men V rodar kallas tydligen för Bandidos moppar, vet inte varför...någon annan som vet??
    Snabba så man kan köra getaway
    De få gånger jag ser HA rulla i området, då är det iaf många som kör rod. Men helt ärligt, jag vill inte prova en rod för då kommer jag säkert vilja ha en o det har jag inte råd med. Får hålla mig till min "moppe"
    En gång torrbröt jag en muscle, råkade få i ettan o bara stod o slira på gräset juggandes på snabbrullen. Sen fick jag gå o sätta mig på moppen igen.

  5. #25
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Hur kommer det sig, att ni inte kan respektera min tråd? Vill ni prata om vad som är en harley eller ej, gör det i en egen tråd tack.
    Uppskattar de som faktiskt svarat sakligt.



    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  6. #26
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Så är det väl i dom flesta trådar och forum, såg att du diskuterade könsroller i Egna patchar, det hör väl inte hemma där heller i så fall
    Är det någon som har kunskap och erfarenhet får vi hoppas att den skriver här om det och ingen annanstans
    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Hur kommer det sig, att ni inte kan respektera min tråd? Vill ni prata om vad som är en harley eller ej, gör det i en egen tråd tack.
    Uppskattar de som faktiskt svarat sakligt.

    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  7. #27
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Vet det bro..
    Maken vill helst inte, att jag köper en sådan...
    För han har ju "bara en nightrod".
    Äh hans Nrod är ju skitcool så jag tycker du ska utöka familjen med en muscle.
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  8. #28
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Har provkört Nightrod Special och Muscle några ggr.Tycker framlampan ser fruktansvärt ful ut på Muscle men gillade
    den att köra bättre,något högre styre kanske ? Upplevde Nightrodden som att man hängde på styret och båda tröga i stadstrafik
    och kurvtagning i lägre farter,breda bakdäck ser kanske cool ut men kan funka dåligt i praktiken.
    Fotpinnarna tog i marken flera ggr.Personligen tycker jag Fatboben har mkt bättre köregenskaper än båda.

    Gillar båda modellerna men kanske skulle välja en Muscle med Nightroddens framlampa.

  9. #29
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    PTB59 Kanske för att patcharna oftast inte sys fast av herrarna själva? Tillbaks till topic...

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av ViLa Visa inlägg
    Äh hans Nrod är ju skitcool så jag tycker du ska utöka familjen med en muscle.
    Jo, och klar är den ju inte heller. Men det är lite kostnadsfråga med, plus att garaget bör bli klart med så man kan meka. Det är väl bara det, att han tycker musclen är mer manlig, plus att han gillar gaffeln bättre på den än på sin. (Kanske inte så lätt, att byta till Nightrod när man kört med en upside down gaffel på sin softtail)...
    Dock var det ju mer en slump, att han blev med rod. Men den historian kanske du hört redan.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  10. #30
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Har provkört Nightrod Special och Muscle några ggr.Tycker framlampan ser fruktansvärt ful ut på Muscle men gillade
    den att köra bättre,något högre styre kanske ? Upplevde Nightrodden som att man hängde på styret och båda tröga i stadstrafik
    och kurvtagning i lägre farter,breda bakdäck ser kanske cool ut men kan funka dåligt i praktiken.
    Fotpinnarna tog i marken flera ggr.Personligen tycker jag Fatboben har mkt bättre köregenskaper än båda.

    Gillar båda modellerna men kanske skulle välja en Muscle med Nightroddens framlampa.
    Jo, jag är inte så förtjust heller i själva lampan. Borde funnits snyggare lösning på den, men men...
    Vet att det är lite annan körteknik med rodden, mer åt sporthojsåkandet (speciellt när det kommer till varven). Och att man skall se upp lite i kurvtagning, om det är blött ute, just p.g.a. det breda bakdäcket.
    I stadstrafik är väl alla fordon tröga? *s*
    Antar att nighroden och musclen har lite olika styren då. Man får helt enkelt prova. Men inget säger, att man inte kan byta styre senare heller. Det svåra är väl, att hitta risers och så till mer vettigt pris. Maken har strul med det för stunden (om man inte vill borra sönder originalkronan).


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  11. #31
    Brett bakdäck tycker jag att man vänjer sig vid, och som jag nämnt i en annan tråd är däckvalet av stor betydelse.

    Det jag missade att nämna för dig är att om man trycker på rodden och lägger ner den i svängarna kan fotpinnarna ta i.
    Live to ride, Ride to live.

  12. #32
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Jag har provkört både Nightrod Special & Muscle, samt även den första generationens V-Rod. Jag upplevde den "vanliga" Roden som behagligast. Dels körställningen, men även tack vare det smalare bakdäcket.
    Det breda bakdäcket på Special & Muscle ser förvisso coolt ut, men gör att man får bryta ner hojen i kurvorna...
    Körställningen på Specialen är ju milt sagt jobbig. Både benen och armarna långt fram. Något mildare på Musclen...
    Skulle jag trots allt köpa en Rod, skulle det nog bli en Muscle. Brutal utstrålning!

  13. #33
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Pontus.. Iofs tar ju fotpinnarna i även om du lägger ner en sporthoj i mer brutal stil. Misstänker att du inte kör din nightrod så snällt. Det med däckvalet vet jag om, har allt hört makens ramsor över fel typ. *L*

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Jag har provkört både Nightrod Special & Muscle, samt även den första generationens V-Rod. Jag upplevde den "vanliga" Roden som behagligast. Dels körställningen, men även tack vare det smalare bakdäcket.
    Det breda bakdäcket på Special & Muscle ser förvisso coolt ut, men gör att man får bryta ner hojen i kurvorna...
    Körställningen på Specialen är ju milt sagt jobbig. Både benen och armarna långt fram. Något mildare på Musclen...
    Skulle jag trots allt köpa en Rod, skulle det nog bli en Muscle. Brutal utstrålning!
    Iofs har ju nightroden från 2012 inte riktigt lika extrem ställning, eftersom de flyttat tillbaks fotpinnar (vet ej om de bytte styre eller så dock). När jag provsatt en på mc mässan, så tyckte jag den kändes "lika go som min sportster", med bättre sadel t o m för svanken (gammal ryttare känner snabbt skillnad på det s k svankstödet).
    Utstrålningen kan jag hålla med om... Fast jag gillar ju kåpor med. *s* Vet ju ej om det finns något snyggt till musclen, att kombinera lampan med.
    Vanlig v rod vet jag finns större andra hands marknad för... Vettigare priser (speciellt om man vill få pengar över till att sätta egen prägel på hojen). Men det är även det, att den inte värdesätts lika högt, som gör att man får lite kalla fötter. Sneglade lite på en sådan på Probike i Göteborg, men det lutar nog fortfarande mer åt det jag frågade om i denna tråd.
    Men som sagt var, alla råd och tips i ämnet mottages. Ju mer jag har med i bagaget, desto bättre!


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  14. #34
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Kan tillägga Sanniz att fotpinnarna tog i flera ggr på Nightrodden vid vanlig stadskörning i rondeller och liknande så de va inga
    brutala nedlägg.Som Bikerboy skrev får man bryta ned hojen i kurvorna men det blir väl förmodligen en vanesak.

    Men hojarna ser brutala ut

  15. #35
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Noyen Visa inlägg
    Kan tillägga Sanniz att fotpinnarna tog i flera ggr på Nightrodden vid vanlig stadskörning i rondeller och liknande så de va inga
    brutala nedlägg.
    Frågade maken, han upplevde det inte så med stadskörning och rondeller... Då fick det allt vara skarpt... Men det kanske handlar om hur man kör hojen med.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  16. #36
    Jag har ägt min NRS-10 sen i vintras och kört den cirka 500mil denna säsong, min erfarenhet av den är att jag älskar den och att den kommer att byggas om en hel del i vinter! Dock så provkörde jag en muscle och blev så överrsakad över att dess vägegenskaper är så mycket bättre än min hoj pga av den upp och ner vända gaffeln. Skulle jag valt o köpa en ny rod så hade det nog kanske ändå blivit en muscle men förnärvarande är jag skit nöjd.Hoppas det kan ge dig något o tänka på. Ha det och lycka till!

  17. #37
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pipps83 Visa inlägg
    Jag har ägt min NRS-10 sen i vintras och kört den cirka 500mil denna säsong, min erfarenhet av den är att jag älskar den och att den kommer att byggas om en hel del i vinter! Dock så provkörde jag en muscle och blev så överrsakad över att dess vägegenskaper är så mycket bättre än min hoj pga av den upp och ner vända gaffeln. Skulle jag valt o köpa en ny rod så hade det nog kanske ändå blivit en muscle men förnärvarande är jag skit nöjd.Hoppas det kan ge dig något o tänka på. Ha det och lycka till!
    Aha, visste inte att de skiljde sig så mycket åt från varandra i köregenskap. Var det något speciellt med det som utmärkte sig?

    Tack för rådet.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  18. #38

  19. #39
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Oki pipps83... Då får svaret räcka.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #40
    Hej. Jag köpte en 2006 nightrod i vintras som jag kört 500 mil i år. I vintras lacka jag om hjul m.m för att den skulle få den färg jag ville ha. Jag montera även framflyttade kontroller eftrrsom jsg är 1,85m samt ville att den skulle kännas och se ut som en glidarhoj, inte en bruks mc. Anledningen till att jag valde nightrodden är för att jag ville ha en hoj med lite pulver i som också går att glida med. Sen äre ju ett plus att det är en harley eftersom det finns många som är anti-japsare och då slipper man få sådana kommentarer. Jag tycker inte den tar kurvor som en sporthoj men det gör inget för hade jag velat köra med knäskrap så hade jag köpt en retta eller liknande. Den kan dock få obehagliga bakhjulssläpp om man gasar på för tidigt ur tex en rondell. Något som kan vara svårt att parera pga sittställningen. Jag är helt säker att jag valt rätt hoj för stunden då jag inte ser någon annan hoj som jag skulle vilja ha.

    Ditt val borde inte vara så svårt. Du har bestämt dig för vrod men inte vilken modell. Killar dreglar över night rod för att den är svart. Av de vroddar jag mött i år har väldigt få varit just night rods. Vill du inte ha en svart hoj är valet enkelt. Du väljer en muscle lr street rod. Folk under 1.80m sitter inte snyggt/bekvämt på en vrod med framflyttat ( undantag är 2012-2013)). Jag har provsuttit nya modellen av vrod och jag sitter inte snyggt på den för att jag är för lång.

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Liknande ämnen

  1. Regskyltshållare till V-rod Muscle.
    Av absolutjohan i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-01-29, 13:52
  2. V-Rod vs V-Rod Muscle, likadan ram?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-26, 01:22
  3. Styre V-Rod Muscle?
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-05, 10:31
  4. Muscle eller night rod
    Av Ändy i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-13, 18:36
  5. V-Rod Muscle ombygge
    Av admin i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-08, 17:34

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •