Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Så här blev det

  1. #1

    Så här blev det

    tänkte bara visa lite bilder på vad som är gjort i vinter.
    Äntligen klar, nu ska jag Ã¥ka i pÃ¥skhelgen (om vädret hÃ¥ller i sig)Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Här sitter dom.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	49,9 KB 
Id:	801Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Nya Tolle gaffeln med ISR bromsar och skiva.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	76,4 KB 
Id:	802Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	IMG_43155.jpg 
Visningar:	147 
Storlek:	66,9 KB 
Id:	803Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Engen svarvad distns vä.jpg 
Visningar:	112 
Storlek:	76,7 KB 
Id:	804Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Egen svarvad hö distns.jpg 
Visningar:	100 
Storlek:	86,6 KB 
Id:	805Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	Ser du mina framblinkers.jpg 
Visningar:	119 
Storlek:	98,4 KB 
Id:	806
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  2. #2

  3. #3
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Håller med! Riktigt cleant....... snyggt polerat med. Chromet blänker ju som nytt!
    Bobber 883 -06

  4. #4
    Hagis
    Guest
    Riktigt snyggt!

  5. #5
    tjena, snyggt.

    gjorde du någon egen fästarmatur för blinkersna eller hur har du fått fast den?
    Senast redigerat av Henrik Forslund den 2011-04-24 klockan 20:54. Anledning: fel text

  6. #6
    Jag använde en batterikabelsko, min granne har en liten mekanisk verkstad, och han gjorde en gängad insats som passade M6-gängan som sitter på microblinkers. den pressades in tillsammans med lite tvåkomponents lim. Sedan målades dom svarta, och monterades i backspegelns fäst mutter.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av gasselurra Visa inlägg
    Jag använde en batterikabelsko, min granne har en liten mekanisk verkstad, och han gjorde en gängad insats som passade M6-gängan som sitter på microblinkers. den pressades in tillsammans med lite tvåkomponents lim. Sedan målades dom svarta, och monterades i backspegelns fäst mutter.
    går det att beställa två svarta av dig eller din kompanjon? Har tyvärr inte tillgång till varken gängor eller lim hehe. Säsongen i garaget e äver och nu bor jag i gråa staden.

  8. #8
    Riktigt snyggt. Blir lite avundsjuk på ISR bromsarna och skivorna.

  9. #9
    V.I.B Lokiss avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Bollnäs
    Inlägg
    123
    Tackad: 3

    Dom blinkerserna(stavas det så? ) vill jag ha, skit snyggt!

  10. #10

    Innan montering ser det ut så här

    Klicka pÃ¥ bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4292.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	55,7 KB 
Id:	818Får försöka hjälpa så många jag kan.......

    dessutom är dessa blinkers godkända för montering fram, glasen märkta med E2 så Harry-Haffa kan torka sig, och SBP är nöjda också.
    Senast redigerat av gasselurra den 2011-04-26 klockan 21:56.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  11. #11
    Oj va snyggt! Är det en 98:a du har, Snygg breddning av baken. Kan du inte berätta hur du har gått tillväga och vad det har kostat? Är det orginal bakskärm som är breddad? Vad har du för sula?
    Har du breddat svingen själv eller har du köpt något kit? Fick du kapa skärmfästena och göra nya o.s.v. Bromsoket då?drevbroms eller?

  12. #12
    Oj va många frågor, nix det är en 99.a, första TC-motorn. Hur jag gått till väga, det är en lång historia. Skärmen har jag köpt på Raceway som beställde den från Custom Chrome Europa, den är 8,5-tum bred från början. Sulan är 240X40X18 på en 8,5tums bred fälg från Bikeline.
    Köpte också ombyggnadskittet på B-line, då det krävs en del distanser till motorn för att flytta ut transen, även utgående axel i vxl-lådan byttes mot en längre (ingick i kittet). Skärmstagen som sitter svetsade i ramen ska kapas bort och ersättas med grejer från kittet, men det valde jag bort och breddade ramen istället så jag kunde behålla original skärmstag, vilket gör knarren något stabilare. Mycket pyssel blev det, kedja istället för rem.
    Det letades millimetrar hela tiden för att däcket skulle få plats utan att hamna snett. Nu är fälgen förskjuten 3mm åt höger. Bromsarna flyttades till vänster sida och monterades bakom bakdrevet med hjälp av en mycket duktig kompis (vi gjorde ett arbetsbyte) och kommer också från ISR.
    Hjuldistanser är hemsvarvade och polerade.
    Kostnaden vill jag helst inte tänka på men tror att det hamnade på runt 30papp, då är inte bakljus, bakre blinkers och allmänt kravs ink*****at.
    Så det blev, som jag sagt tidigare, mycket blodpudding och luft som jag levde på. Ska försöka lägga upp lite bilder i mitt galleri från ombyggnaden.
    Hoppas du fick svar på några frågor.
    Det är inte målet som räknas, utan färden
    Framtiden är som ett babianarsle, färgglatt och fullt med skit.

  13. #13

    Citat Ursprungligen postat av gasselurra Visa inlägg
    Oj va många frågor, nix det är en 99.a, första TC-motorn. Hur jag gått till väga, det är en lång historia. Skärmen har jag köpt på Raceway som beställde den från Custom Chrome Europa, den är 8,5-tum bred från början. Sulan är 240X40X18 på en 8,5tums bred fälg från Bikeline.
    Köpte också ombyggnadskittet på B-line, då det krävs en del distanser till motorn för att flytta ut transen, även utgående axel i vxl-lådan byttes mot en längre (ingick i kittet). Skärmstagen som sitter svetsade i ramen ska kapas bort och ersättas med grejer från kittet, men det valde jag bort och breddade ramen istället så jag kunde behålla original skärmstag, vilket gör knarren något stabilare. Mycket pyssel blev det, kedja istället för rem.
    Det letades millimetrar hela tiden för att däcket skulle få plats utan att hamna snett. Nu är fälgen förskjuten 3mm åt höger. Bromsarna flyttades till vänster sida och monterades bakom bakdrevet med hjälp av en mycket duktig kompis (vi gjorde ett arbetsbyte) och kommer också från ISR.
    Hjuldistanser är hemsvarvade och polerade.
    Kostnaden vill jag helst inte tänka på men tror att det hamnade på runt 30papp, då är inte bakljus, bakre blinkers och allmänt kravs ink*****at.
    Så det blev, som jag sagt tidigare, mycket blodpudding och luft som jag levde på. Ska försöka lägga upp lite bilder i mitt galleri från ombyggnaden.
    Hoppas du fick svar på några frågor.
    Ja; tack så jättemycket för all infomation.

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •