Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Skumt erbjudande av köpare på min bil. Vill betala via Paypal. Seriöst eller bluff?

Skumt erbjudande av köpare på min bil. Vill betala via Paypal. Seriöst eller bluff?

Jag fick ett sms idag från en kille utomlands som vill köpa min bil som jag har lagt ut på Blocket.
    Han ville veta om den fanns kvar, och att jag skulle svara till hans emailadress.

Jag skrev ett sms och talade om att bilen finns kvar, och nyss fick jag följande mail:

Stojan Jovic
    <stojan.j@euromaxresources.net>
    Till:*Nikolaus Blomqvist <nikolaus.blomqvist@gmail.com>
    Datum:*8 september 2012, 19:11
    Hello,

Thanks for your response.I'm satisfied with the condition,And i Agree with price So i will be paying directly into your PayPal account without any delay,How i wish i could come for viewing and inspection as am currently overseas,Mining Outskirt of Bosnia with my Company euro max resources at the moment and i want it picked up before i get back.I would be paying via PayPal which is 100% safe and secure for us,I will also add the 3.9% paypal surcharge to the total amount I am paying you.Kindly send me a paypal payment invoice or create an account at www.paypal.com if you don't have one.I will make a concrete pick up arrangement with my transport agent who will be coming over for pick up once you receive full payment into your PayPal account.My shipping agent will handle everything perfectly & make all the papers and document papers changes whenever they come for the pick up.

In order for me to make the payment I need the following information from you:

Name:
    PayPal Email address:
    Cell Phone No:
    Total Amount:

So once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment,I will needing your home address for the Picked Up by the Shipping Company after you received and confirmed the total funds deposited into your PayPal account without any delay..My shipping agent will handle everything perfectly & make all the papers and document papers changes whenever they come for the pick up.

Have a nice day,
    Stojan.
    – Dölj citerad text –

On Sat, Sep 8, 2012 at 12:03 AM, Nikolaus Blomqvist <nikolaus.blomqvist@gmail.com> wrote:
    Hello,

Yes, the car is still avalable.

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

Är det här något skumt? Bör jag dra öronen åt mig? Kan han dra tillbaka pengarna?

Kolla med paypal kolla även e-mailen / namnet om den har figurerat i låt oss säga blåsningar.

Dra alla öron som du har så långt tillbaka som du kan.....

Googlade lite och såg att det fanns flera exempel på blåsningar.
    -Nu ska vi ha kul!

En klassisk scam, brorsan fick ett liknande mail när han skulle sälja sin HD.
    Med andra ord: don't go for it.
    Who knows what evil lurks in the hearts of men?

Hi!*

This is great news. :-)

What more do you want to know about the car?
    I have to tell you some things about the car that I didn't write in the add.*
    I want to be honest with you since you cannot Come see the car by yourself.*
    I hope you are still interested.*

The car was*due to an annual inspection last week, but it did not pass.*
    There is serious rust underneath the car that has to be fixed to get the car to pass.*
    Allso the xenon lights and the cruice controll and the Abs brakes does not work since me and a friend tried to weld the rust. The car burns the fuses as soon as I turn on the ignition.*
    I dont think it is any big problem. I think there is only an minor electrical malfunction.*
    The car looks and runs great.*

Except for the electrical malfunction and the rust underneath the car there are only minor dents and scrathes. But the car is not new so you have to excpect some wear and tear. :-)

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

Den lördagen den 8:e september 2012 skrev Stojan Jovic:
    Hello,

Thanks for your response.I'm satisfied with the condition,And i Agree with price So i will be paying directly into your PayPal account without any delay,How i wish i could come for viewing and inspection as am currently overseas,Mining Outskirt of Bosnia with my Company euro max resources at the moment and i want it picked up before i get back.I would be paying via PayPal which is 100% safe and secure for us,I will also add the 3.9% paypal surcharge to the total amount I am paying you.Kindly send me a paypal payment invoice or create an account at www.paypal.com if you don't have one.I will make a concrete pick up arrangement with my transport agent who will be coming over for pick up once you receive full payment into your PayPal account.My shipping agent will handle everything perfectly & make all the papers and document papers changes whenever they come for the pick up.

In order for me to make the payment I need the following information from you:

Name:
    PayPal Email address:
    Cell Phone No:
    Total Amount:

So once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment,I will needing your home address for the Picked Up by the Shipping Company after you received and confirmed the total funds deposited into your PayPal account without any delay..My shipping agent will handle everything perfectly & make all the papers and document papers changes whenever they come for the pick up.

Have a nice day,
    Stojan.

On Sat, Sep 8, 2012 at 12:03 AM, Nikolaus Blomqvist <nikolaus.blomqvist@gmail.com> wrote:
    Hello,

Yes, the car is still avalable.

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

- - - Uppdaterad - - -

Ska se hur risig bilen kan bli innan han drar sig ur...

Haha, detta ska bli kul.
    Who knows what evil lurks in the hearts of men?

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Bekanta till mej hade sin villavagn på blocket i våras. Den intresserade var en Kim Jensen (vanligt namn i Danmark)som var sjökapten o han skulle skicka nån för att kolla in vagnen och han ville veta var vagnen stod o att han skulle skicka handpeng. Grejen är att hans mailadress var från Litauen! Jag sa till kompisen att skriva följande till han: Kom med check först så går vi till banken tillsammans för att kolla checken sen får du veta var vagnen står. Heheh,köparen hörde aldrig av sej mer!
    There are no problemsonly solutions

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

Jag skulle dra öronen åt mig... Vart för mycket blufferier med sådana svar. Samt att senaste registrerade ägaren (dvs den svenska) åker på en j-a massa annat skit efteråt, eftersom fordonet aldrig skrivs som det ens lämnat landet eller den som sålde det.

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

Citat Ursprungligen postat av Sanniz Visa inlägg
    Jag skulle dra öronen åt mig... Vart för mycket blufferier med sådana svar. Samt att senaste registrerade ägaren (dvs den svenska) åker på en j-a massa annat skit efteråt, eftersom fordonet aldrig skrivs som det ens lämnat landet eller den som sålde det.
    Jodå. Jag har förstått det.
    Jag håller på och driver med köparen nu.
    Ska se hur långt jag kan ljuga och fortfarande behålla "köparens" intresse.
    Imorgon ska jag maila ett förtvivlat mail och förklara att grannen som lånat bilen i helgen glömde stänga takluckan och att vi hade ett jävla väder så tyvärr är bilen vattenskadad. Men det gör väl inget?

V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Tackad: 4

Citat Ursprungligen postat av Niko Visa inlägg
    Jodå. Jag har förstått det.
    Jag håller på och driver med köparen nu.
    Ska se hur långt jag kan ljuga och fortfarande behålla "köparens" intresse.
    Imorgon ska jag maila ett förtvivlat mail och förklara att grannen som lånat bilen i helgen glömde stänga takluckan och att vi hade ett jävla väder så tyvärr är bilen vattenskadad. Men det gör väl inget?
    Du får testa...

********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

lite vatten kan väl inte skada......
    Deluxe FLSTN

Senaste konversationen:

Till:*Stojan Jovic <stojan.j@euromaxresources.net>
    Datum:*9 september 2012, 10:58
    You are still interested? Great!
    I will get back to you as soon as i get home. I am at a friends house more then 300 km from home at the moment.*
    I need to check with my neighbour that has been trying to fix the electric malfunction.*
    I am sure that it's no big problem.*

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

Den söndagen den 9:e september 2012 skrev Stojan Jovic:
    – Dölj citerad text –

Thanks for getting back to me so soon. Could you please send me the email address that you use for paypal so I can make the payment to you. I will also add the 3.9% paypal surcharge to the total amount I am paying you.

Stojan

Stojan är riktigt på hugget nu när han tror sig ha fått napp på en Torsk. Men han vet inte vilken ful fisk han har på kroken så ge han en riktig läxa nu. Gör ett paypal konto utan koppling till något kreditkort och låt han sätta in pengar på det och sedan upphör du med dina kontakter med honom och låt han svettas.

Ge honom en riktig läxa
    Deluxe FLSTN

Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Stojan är riktigt på hugget nu när han tror sig ha fått napp på en Torsk. Men han vet inte vilken ful fisk han har på kroken så ge han en riktig läxa nu. Gör ett paypal konto utan koppling till något kreditkort och låt han sätta in pengar på det och sedan upphör du med dina kontakter med honom och låt han svettas.
    Hehehe....right on!

NIKO GLÖM DET OM DU INTE VILL BLI BLÅST..DEM KAN GÖRA SÅ ATT DET SER UT SOM ATT DU HAR FÅTT PENGARNA PÅ DIN PAYPAL KONTO.MEN PENGARNA FÅR DU ALDRIG..DEM LURAR FOLK.JAG VET..
    Senast redigerat av Neno den 2012-09-09 klockan 21:47.

Citat Ursprungligen postat av Neno Visa inlägg
    NIKO GLÖM DET OM DU INTE VILL BLI BLÅST..DEM KAN GÖRA SÅ ATT DET SER UT SOM ATT DU HAR FÅTT PENGARNA PÅ DIN PAYPAL KONTO.MEN PENGARNA FÅR DU ALDRIG..DEM LURAR FOLK.JAG VET..
    Ingen fara.
    Jag tänker aldrig ge ut mitt Paypal till dom.
    Håller på att se hur långt jag kan driva med dom innan dom fattar att jag vet att det är en blåsning...

Jag fick en idé idag!
    Om jag skulle ta och försöka få reda på en adress som den här killen vill att jag ska "leverera" bilen till så har jag en lite kul idé...

Jag tänkte att om jag beställer en massa varor från t.ex. USA i hans namn, och uppger den amerikanska firmans Paypal.
    Då sätter han ju in pengar på DERAS Paypal, sen skickar firman varorna, och bluffmakaren drar sedan tillbaka pengarna.

-Då har ju HAN gjort sig skyldig till bedrägeri, och jag har en känsla av att han kan få det rätt så hett om öronen...

Är det här något som kan funka?
    Går det att sätta honom i en knepig sits?

- - - Uppdaterad - - -

Här kommer den senaste konversationen mellan mig och Stojan:

You will not believe this!

My neighbor has not fixed the electric malfunction.
    But he has used the car this weekend.
    Yesterday was great weather in the daytime so he parked the car with the sunroof open.
    Then he started to drink his disgusting moonshine and playing his banjo and forgot all about the car.
    So today when I came home the car was all wet inside after the heavy rain last night.
    It will take days to dry the car!
    I am sorry, are you still interested?
    I think that you have better weather in your part of Europe, so you will have no problem drying the car up.
    It will take no time for you as soon as the sun starts to warm the car up.

Please tell me that you are still interested.
    I really need to sell this car fast.
    I will even lower the price!

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

2012/9/9 Stojan Jovic <stojan.j@euromaxresources.net>
    Thanks for getting back to me so soon. Could you please send me the email address that you use for paypal so I can make the payment to you. I will also add the 3.9% paypal surcharge to the total amount I am paying you.

Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Fixat!

Nikolaus Blomqvist nikolaus.blomqvist@gmail.com
    22:15 (0 minuter sedan)

till Stojan
    My emailadress at Paypal is this adress.
    nikolaus.blomqvist@gmail.com
    Please, I hope you are still interested.

Kind regards,
    Nikolaus Blomqvist

V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Tackad: 1

Heheh,hoppas att han är på med hela hövvet
    There are no problemsonly solutions

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

1. Bluff och båg,eller??