Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Lucky 7

  1. #1

    Lucky 7

    Så här ligger det till.... Jag har en sjua på vardera sida av oljetanken på min hoj. En dag frågade min sambo: "varför sitter det en sjua där?". "det är ju Lucky 7" svarade jag självsäkert. Och självklart frågade hon: "jaha, och vad står det för då?".... Och där stog jag som det fån jag är och hade inget svar...

    Så är det någon som har någon historia bakom Lucky 7?


    Chop what u got

  2. #2

  3. #3
    Ja det är en teori jag oxå hade.... Men ingen aning om det är så

  4. #4
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Jag vet att man på 60talet kunde köpa postordergitarrer på annons hos Fib Aktuellt som hette Lucky 7. Kanske inte fender eller gibsonkvalitet. Har en polare som hittade en i en soptunna. Han monterade på en gammal gibson mick och hade den till att lira slide på. Tonen var rustik ;-) Vet också att det funnits ett Ska band från Jamaica som hette Lucky 7. Tror dock att det har sitt ursprung i sagor och magi. 7 är ett primtal dvs endast delbart med sig själv. 3, 7, 13, 21 etc har ofta tillskrivits magiska krafter. Vanligt förekommande i sagor och sägner. Till exempel de 3 Nornorna i norsisk mytologi de som vävde alla människors öde eller Snövit och dom 7 dvärgarna. Skräddaren som fångade Jätten efter att ha slagit 7 flugor i en smäll. Det talas om 7 milaskog eller som i Bibeln där det påstås att jorden skapades på 7 dagar

    7 anses vara en magisk turbringare till skillnad från oturstalet 13

    //Json

  5. #5
    7 är vinnartal när man spelar tärning, sägs ibland Lucky Dice! Så det så :-)

  6. #6
    Ett tur tal med andra ord :-)

  7. #7
    V.I.B Jsons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Limhamn, Skåne Län, Sweden, Sweden
    Inlägg
    180
    Tackad: 0

    Motsatta sidor på en tärning blit alltid sju 1 + 6. 2+5 samt 4+3

    //Json

  8. #8
    Finns en mc-klubb som heter Lucky 7. Finns i Stockholm har jag för mej.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Json Visa inlägg
    Motsatta sidor på en tärning blit alltid sju 1 + 6. 2+5 samt 4+3

    //Json
    Helt rätt kommer från tärningspelet.
    När du rullar 2 sex sidiga tärningar är möjligheten 6 av 36, alltså en sjättedels chans att få totala summan 7.
    Vilket ger dig som spelare det bästa oddset på bordet. Därför säger man Lucky number 7.
    Live to ride, Ride to live.

  10. #10
    Det var 7 bröder på 1800 talet.Dem var rövare och rånare.Dem kallades även i nummerordning. 1.an var det äldsta och 7.an yngsta. En vacker dag skulle dem råna en bank men 7.an följde inte med bröderna.Han tog hellre sin häst och red i väg själv i den fria.Som han gjorde ofta.Denna dagen slutade dock illa för andra 6 bröder.Sheriffen var tungt förbered denna gången och alla 6 bröder sköts till döds.Och 7.an.Jo han red vidare på sin häst och levde lycklig resten av sitt liv..RIDE FREE LIVE FREE..LUCKY 7..

Liknande ämnen

  1. Lucky 7
    Av JohnnyRocker i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 23:10
  2. Sportster Thunderbike Lucky 13 från thunderbike.de
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-05, 18:25

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •