Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 21

Ämne: BIKE LINE = ANUS!

  1. #1
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    BIKE LINE = ANUS!

    Beställde en Tommy hjälm 2000 av Bike Line st.58 2 dagar senare fick jag hjälmen i st. 56 fel storlek ! Ringde dom och berättade om problemet,skrev ut en frakt/retursedel packade o skickade tillbaka till Bike Line. Men jag glömde fylla i den bifogade returpappret om vad problemet är med produkten. Ringde till dom och sa som det var..inga problem det fixar sig fick jag till svar. Skickade hjälmen den 2/8 14 dagar senare mailade jag o frågade var är hjälmen? till svar fick jag att han hade glömt och informera sin kollega ok misstag i kommunikation händer skrev jag. Hjälmen i rätt storlek ska skickas blev jag lovad den 16/8 och idag har jag fortfarande inte fått hjälmen !! Har skickat ett ARGT mail till dom Det var första o sista gången jag handlar av dessa förbannade trötta puckon !! . . . Puh ville bara lufta av mig

    Hoppas Bike Line personal läser detta och tar åt sig kritiken !

  2. #2
    Själv handlar jag bara på Ebay, har nog köpt för 200 000:- där , funkar alltid...

  3. #3
    Handlat mycket från BL och har funkat bra, men sista beställningen så var det en kompott av delar och därbland ett par risers som tydligen var slut.. Men det fick jag ju inte veta först paketet var hemma. Suck! Man kan väll åtminstone lyfta på luren eller skicka ett mail, så kanske man kunde välja ett par andra eller vänta med orden. Ebay funkar förövrigt utmärkt.
    Trägen vinner!

  4. #4
    Har inte haft problem med leveranser från Bikeline...men har mejlat och frågat om grejjer utan att få svar och det suger!!!

  5. #5
    Har handlat många gånger hos BL.Alltid snabb lev.rätt delar och till o med lite rabatt får man ibland..Tråkigt att du hade otur med dem

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av NickeR Visa inlägg
    Har inte haft problem med leveranser från Bikeline...men har mejlat och frågat om grejjer utan att få svar och det suger!!!
    Samma för mig

  7. #7
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    har handlat hos Bikeline tidigare men sista tre-fyra åren har det blivit OverdriveNorth
    There are no problemsonly solutions

  8. #8
    V.I.B & Contributor Dragoss avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Iggesund
    Inlägg
    345
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    har handlat hos Bikeline tidigare men sista tre-fyra åren har det blivit OverdriveNorth
    Overdrive North

  9. #9
    Hagis
    Guest
    Har inte handlat så mycket av BL men jag tycker ändå dom har ställt upp med all den hjälp jag behövt! Dock vart jag ju i behov av hjälp då deras webb shop suger! Det är inte det minsta smart att bara ha profil bilder på samtliga tankar! Men det är ju inte personalens fel i sig utan skit bakom dator spakarna!

    Dock tycker jag dom svenska priserna är en aning over kill! Speciellt då det idag ändå är lätt att handla hem saker från andra länder, där med inte bara staterna! Men fan man får ju hem en bättre begagnad hoj för 50-80 K som skulle kostat runt 150 K här hemma! För att inte nämna att dom inte verkar vilja sälja! För kommunikationen på samtliga företag vi haft kontakt med suger! Vi har väntat i snart 2 månader på en väst till tjejen, vi mailar får inga svar så vi maila kort och gott att dom kan dra åt helvete! Och överlag så är det samma visa med alla svenska företag vi kontaktat, dom verkar inte vilja sälja även om dom har webb butiker!

    Calles chopperdelar gillar jag! Dom är klart bäst i mina ögon! Snabba leveranser, bra personal som faktiskt svarar och hör och häpna ringer tillbaka när dom lovat att dom ska det! Plus i kanten för dom!

  10. #10
    Nu bor jag i Malmö så jag kan lätt svänga förbi, men jag har aldrig haft problem med BL. Dessutom tycker jag att de är behjälpliga med tips och info även om jag inte handlar hos dem.
    Senast redigerat av Pontus den 2012-08-24 klockan 23:14.

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    74
    Tackad: 0

    Calles är fan det bästa när det gäller kundservice

  12. #12
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    bra eller dåligt, båda stämmer, de har en del kunniga duktiga människor som jobbar där, och ett par puckon som sabbar alltihopa, vet man exakt vad man ska ha går det bra, men att fråga om något är meningslöst i vart fall om det är krångligare än ex. att fråga vilka klistermärken som föreställer dödskallar. Denna herre har nog aldrig sett en motorcykel och han tror att Harley är just klistermärken och kromade plastkrussiduller.

    trots allt har de troligen bäst sortiment i sverige? ,men rensa bland puckona.
    Senast redigerat av Benny den 2012-08-24 klockan 18:23.

  13. #13
    Det är på dödskallar och plastskit man tjänar pengar

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Benny Visa inlägg
    bra eller dåligt, båda stämmer, de har en del kunniga duktiga människor som jobbar där, och ett par puckon som sabbar alltihopa, vet man exakt vad man ska ha går det bra, men att fråga om något är meningslöst i vart fall om det är krångligare än ex. att fråga vilka klistermärken som föreställer dödskallar. Denna herre har nog aldrig sett en motorcykel och han tror att Harley är just klistermärken och kromade plastkrussiduller.

    trots allt har de troligen bäst sortiment i sverige? ,men rensa bland puckona.
    Upptäckte detta med då jag försökte prata med dem över telefon. Funkar mycket bättre att köra dit och snacka med dem direkt, och då vet man dessutom vem man talar med.

  15. #15
    Skånska är väl största problemet, annars har jag inga klagomål. Handlar helst från harleybutiken.com dock, förbannat bra service!

  16. #16
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Har inte haft problem de gånger jag vänt mig till Bikeline...

    Däremot saknar jag ett ställe som ACE, här i Göteborg. Synd att de kursade, för de var alltid görtrevliga och hjälpsamma, oavsett om man skulle ha något den gången eller ej. Inga problem att bara tjata lite med dom heller.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  17. #17
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Harleybutiken verkar schysstasom fan men de har ju nästan inget till softail. Bara sportster o Dyna.
    Lite surt faktiskt.
    Ebay är den bästa butiken.
    Sen har faktiskt plattis det mesta du kan behöva för dig som känner för det.
    Och har han inte det så tar han hem det från usa på 1 vecka.

  18. #18
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Då var hjälmen på väg enligt posten som plåster på såret så fick jag 2 muggar o en keps . . .de ni Aja nu är det slut whinat för denna gång

  19. #19
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Då var hjälmen på väg enligt posten som plåster på såret så fick jag 2 muggar o en keps . . .de ni Aja nu är det slut whinat för denna gång
    Grattis.
    Kan iofs strula mer under sommarmånaderna... För då har de flesta ställen mest nytt folk också.


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Boba Fett Visa inlägg
    Då var hjälmen på väg enligt posten som plåster på såret så fick jag 2 muggar o en keps . . .de ni Aja nu är det slut whinat för denna gång
    Kanske någon på BL såg detta iaf haha
    Trägen vinner!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. ÖPPET HUS HOS BIKE LINE 28 APRIL 2012 (SKÅNE)
    Av Bikebandit i forum Region Skåne
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2012-06-05, 14:43
  2. Bandit hjälmar....bra eller anus?
    Av ElMilagro. i forum Off Topic
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 23:03
  3. The Bike Was Born in 1977. The Bike Builder In 1993!
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-28, 20:49
  4. TT-Line erbjuder H-D åkare lift!
    Av Volker Wolf i forum Träffar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 19:45
  5. TÄVLING - harleyforum.se behöver en "tag line!
    Av admin i forum Forumnyheter, önskemål, hjälp och synpunkter
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 21:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •