Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Öppen Jet hjälm

  1. #1

    Öppen Jet hjälm

    Dags att köpa ny "stads" hjälm, har haft en Nolan outlaw som ju är jävligt slimmad, ser inte ut som någon svamp eller boll på huvudet.
    Som sagt ska köpa en ny nu och vet inte om modellen är utgången för hittar ingen när jag googlar, så vet någon vart dom säljs eller har någon förslag på någon snygg öppen hjälm som inte ser ut som man skurit upp en fotboll och kört in skallen i den

  2. #2
    V.I.B Contributor
    Boba Fetts avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    355
    Tackad: 2

    Kolla in tommy 2000 . Har själv beställt en.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mankanh Visa inlägg
    Dags att köpa ny "stads" hjälm, har haft en Nolan outlaw som ju är jävligt slimmad, ser inte ut som någon svamp eller boll på huvudet.
    Som sagt ska köpa en ny nu och vet inte om modellen är utgången för hittar ingen när jag googlar, så vet någon vart dom säljs eller har någon förslag på någon snygg öppen hjälm som inte ser ut som man skurit upp en fotboll och kört in skallen i den
    Nolan Outlaw säljs inte längre vad jag vet.
    Vet inte om det bara är i Sverige eller om den försvunnit helt.

  4. #4
    Davida har en liknande som outlaw. Bättre passform men dyrare. Hittar inte modellnamnet.
    Whipaleasa här på forumet vet.

  5. #5
    Fick just svar från en Nolan handlare att outlaw utgått för att den inte klarade av att bli ec godkänd
    Så det är bara leta något annat då

  6. #6
    Biltwell har en modell som ska va godkänd.

  7. #7
    Huvudsaken är att den inte ser ut som en flirtkula på huvudet

  8. #8
    V.I.B - BOTM Jan 2012 epperns avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    strømstad-oslo
    Inlägg
    44
    Tackad: 0

    bandit jet
    NO BAR 2 FAR

  9. #9
    Jag har sökt med ljus och lykta efter en öppen hjälm som inte ser ut som en champinjon. Och jag har hittat den; DMD Vintage. Det är den mest slimmade och samtidigt godkända hjälm jag hittat. Och provat. Testade även Tommy 2000, som jag skulle köpt. Men nu har jag som sagt hittat en bättre

    /Fredrik

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik_t Visa inlägg
    Jag har sökt med ljus och lykta efter en öppen hjälm som inte ser ut som en champinjon. Och jag har hittat den; DMD Vintage. Det är den mest slimmade och samtidigt godkända hjälm jag hittat. Och provat. Testade även Tommy 2000, som jag skulle köpt. Men nu har jag som sagt hittat en bättre

    /Fredrik
    Ta gärna bild med den på huvve så man får någon uppfattning

  11. #11
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Asker, Norway
    Inlägg
    21
    Tackad: 0

    Köpte en Daytona cruiser dull black från Helmetshop.com. Frakten kostade lika mycket som hjälmen, 60+60 USD + moms när den kom fram. Men vad gör man inte för att slippa svampeffekten...
    Riktigt slimmad och bekväm tycker jag, hjälmen skall enligt Daytona helmets ha ett av de minsta skalen i förhållande till knoppstorlek. Det är någon godkäntstämpel på den: D.O.T
    Men det duger kanske inte i EU.

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Conny J35F Visa inlägg
    Köpte en Daytona cruiser dull black från Helmetshop.com. Frakten kostade lika mycket som hjälmen, 60+60 USD + moms när den kom fram. Men vad gör man inte för att slippa svampeffekten...
    Riktigt slimmad och bekväm tycker jag, hjälmen skall enligt Daytona helmets ha ett av de minsta skalen i förhållande till knoppstorlek. Det är någon godkäntstämpel på den: D.O.T
    Men det duger kanske inte i EU.
    Som jag fattat det är DOT lagligt i Sverige men inte godkänd av några försäkringsbolag. Alltså, om polisen stoppar dig och kollar hjälmen är det grönt. Om du kraschar täcker inte försäkringen.

    Men det där är bäst att dubbelkolla med försäkringsbolaget.

    Fenrik: Bilder kommer till veckan.

    /F

  14. #14
    V.I.B Contributor
    cybercounts avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    UPPSALA
    Inlägg
    553
    Tackad: 0

    DMD Vintage

    A.K.A Masen

Liknande ämnen

  1. Svar: 40
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 00:49
  2. Legion motorförening bjuder på öppen körning
    Av Hagis i forum Region Stockholm
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-16, 22:56
  3. Harley fxr öppen belt.
    Av borstis i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 12:15
  4. Hjälm, öppen mattsvart storlek L
    Av Danne i forum Säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-04-06, 18:37

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •