Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Stereo,, högtalare och förstärkare. Här diskuterar vi olika lösningar på installationer och delar med oss av våra erfarenheter.

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #4
    Citat Ursprungligen postat av CC10 Visa inlägg
    Bra med en ljudtråd Niko
    Ja som sagt var jag på gång att köpa nya högtalare och slutsteg, faktiskt precis samma högtalare som du har i fram men en 250W J&M förstärkare.
    Men jag tvekade för det var mycket pengar och jag var osäker om det skulle bli bra.

    Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, är inte jättesugen att montera högtalare i locken på väskorna i bak samt att jag inte vill lägga tokmycket pengar på en ljudanläggning som jag inte vet hur mycket jag kommer att använda,
    har bara kört med stereon på 2 ggr i år men det beror mest på att den bara låter illa i.a.f i farter över 70-80.

    Musik på hojen är inte ett måste för mig på nåt vis men det retar mig att det finns en stereo men att den inte går att använda
    Det enda som är värt att lägga pengar på enligt min mening är ett par högtalare bak.
    Det duger gott att driva dom med den inbyggda effekten från originalstereon.
    Har man en Ultra eller liknande där det sitter högtalare bak som standard så är det helt bortkastade pengar att uppgradera.

    Jag funderar på om det finns bättre högtalare än J&M. För dom där gallren med mellanregister och diskant som följer med J&M 7,25" är skrattretande!
    Mellanregistret är kanske som en femkrona i diameter, och hur ända in i helvete är det tänkt att den ska klara av att leverera rapp och snärtig musik från ungefär 100hz och uppåt?
    Själva konen ska ju leverera djupbasen, (60-120hz, ungefär). Och det tycker jag att den klarar med tveksamt resultat, men mellanregister och diskant är bara leksaker.
    Det låter som en klockradio, ungefär. (Något överdrivet, men profilen på ljudet påminner om en klockradio.) Ljudet lyfter liksom inte. Ambiensen är obefintlig, och det fattas massor av frekvenser i det hörbara ljudet.

    Bättre att satsa på t.ex. Küryakyn Kicker Audio tror jag.
    Kicker är ett välrenomerat märke inom billjud. Inte direkt för något finljud för audiofiler, men för rå och brutal kraft utan att krokna.
    Jag skulle hålla mig borta från Bagger Nations Rockford Fosgate MC-ljud.
    Det ser inte ut som om dom har några produkter framtagna specifikt för MC, utan det verkar som om dom marknadsför samma utrustning för MC, husbilar, etc.
    Senast redigerat av Niko den 2012-08-12 klockan 20:12.

Liknande ämnen

  1. Erfarenheter av Mastertune från TTS?
    Av Harley-Knutte i forum El, Tändning, ECM, EFI, Tuner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 22:16
  2. Stereo på "vanlig" hoj?
    Av mtf i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 23:08
  3. Erfarenheter kring nya Michelin Commander II
    Av Bellman i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 07:11
  4. Olika blandade delar
    Av Terminator i forum Säljes
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-19, 18:40
  5. Olika E-Märkningar i olika länder!!!
    Av admin i forum Custom & Byggen
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-27, 08:37

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •