Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 61

Ämne: SEST

  1. #21
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det är kabeln på högersidan jag gjort, den andra är en usb som går till laptoppen.
    Jo du spela in värden på den men den är också nödvändig för att ta sig in i hojens motorstyrenhet för att ändra värdena direkt i hojens egna mapp, efter det är gjort tar man bort den
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg

    Jag får se när min SERT box kommer på måndag. Jag tror det var USB kontakter på min SERT box om man läser om den (32109-08B) Han missade att få med den när jag hämtade hojen i onsdags och jag hade inte en aning om att boxen inte satt monterad hela tiden utan endast används som typ ett interface som man kan spela in värden på.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  2. #22
    Har du något kopplings schema till din kabel? Är det en vanlig com kabel eller en 0-modemskabel?

  3. #23
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Har du något kopplings schema till din kabel? Är det en vanlig com kabel eller en 0-modemskabel?
    Jag kan fixa schema det är en seriell, kallas väl com kabel också tror jag...

    uppdaterad
    Senast redigerat av Lasse.S den 2012-10-27 klockan 13:57.
    Kör Sportster som är på 1440 cc vid 1 bar och 2880 cc vid 2 bar
    http://www.facebook.com/pages/Deep-v...11216548967190

  4. #24
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    PTB och Pulare: Det börjar likna min sons World of Warcraft utrustning! Var är routern?
    Senast redigerat av Jonasbaggen den 2012-10-27 klockan 17:56. Anledning: Stavfel

  5. #25

    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    PTB och Pulare: Det börjar likna min sons World of Warcraft utrusning! Var är routern?

  6. #26
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Fast det ser lite kul och intressant ut med nya elektroniska möjligheter
    Åker själv "Flinta modell" från -03 med fugge och Crane box.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Fast det ser lite kul och intressant ut med nya elektroniska möjligheter
    Åker själv "Flinta modell" från -03 med fugge och Crane box.
    Man måste ju komma in i High Tech åldern någon gång så varför inte börja nu när man har en insprutningshoj. Håller med om att fugge är himla enkelt att hålla på med skulle bara ha en magnet tändning också till Springern.

  8. #28
    Nu har jag fått ihop min kabel och det fungerade direkt. Det startade med att programmet kände av att VCI boxen behövde en uppdatering och det fungerade smärtfritt och sen kopplade den upp mot ECM:en . Jag kunde läsa ut ur VCI:en vilken mapp som är på hojen och den stämmer mot utrustningen. Jag provade även att trycka på check for updates knappen till höger i huvudmenyn men efter en bra stund så dyker ett felmeddelande upp. Super Tuner Update Klient ger felmeddelandet: Unable to connect to the update server. Check your internet connection and try again. Jag kunde ju ladda ner VCI uppdateringen så det borde ju inte vara något fel på min internet uppkoppling. Någon annan som har samma problem och har lyckats att lösa detta problem?

  9. #29
    V.I.B Contributor
    Jonasbaggens avatar
    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Sigtuna
    Inlägg
    872
    Tackad: 43

    Pulare: -Houston, I think we have an ignition problem! Happy Halloween och lycka till med grejorna

  10. #30
    Citat Ursprungligen postat av Jonasbaggen Visa inlägg
    Pulare: -Houston, I think we have an ignition problem! Happy Halloween och lycka till med grejorna

  11. #31
    Nu skall jag också ge mig in i tuningvärlden, om inte annat för att lära mig något nytt.
    Fick hojen tunad av NB i Umeå men är inte riktigt nöjd, det smäller när man drar av och den går inte helt jämnt mellan 1750 och 2500 med konstant hastighet.
    Köpte en kabel på eBay, installerat windows och tunerprogramvaran på en MacBook pro.

    Återkommer...

    - - - Uppdaterad - - -

    Förresten behöver man inte köpa någon CD för tuningkursen, den finns online hos HD. Om det är HDs kurs alltså.

  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Nu skall jag också ge mig in i tuningvärlden, om inte annat för att lära mig något nytt.
    Fick hojen tunad av NB i Umeå men är inte riktigt nöjd, det smäller när man drar av och den går inte helt jämnt mellan 1750 och 2500 med konstant hastighet.
    Köpte en kabel på eBay, installerat windows och tunerprogramvaran på en MacBook pro.

    Återkommer...

    - - - Uppdaterad - - -

    Förresten behöver man inte köpa någon CD för tuningkursen, den finns online hos HD. Om det är HDs kurs alltså.
    FUCK!

    Jag hade beställt kabeln med 4 pinnar när det skulle vara en med 6.

    Är det någon som behöver en SE Supertanker Pro kabel???

  13. #33
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Nu skall jag också ge mig in i tuningvärlden, om inte annat för att lära mig något nytt.
    Fick hojen tunad av NB i Umeå men är inte riktigt nöjd, det smäller när man drar av och den går inte helt jämnt mellan 1750 och 2500 med konstant hastighet.
    Köpte en kabel på eBay, installerat windows och tunerprogramvaran på en MacBook pro.

    Återkommer...

    - - - Uppdaterad - - -

    Förresten behöver man inte köpa någon CD för tuningkursen, den finns online hos HD. Om det är HDs kurs alltså.
    Även jag har bänkkört min hoj på Northbike i Umeå i våras.
    Hade en standardmapp till Supertunern innan, och den funkade rätt ok när hojen var varm. Jämt o fint.
    Men gick riktigt taskigt när den var kall, ungefär som en förgasarhoj gör om man inte dragit ut choken tillräckligt. Därför trodde jag att en injustering i bänk skulle fixa till det. Men icke...
    Enligt effektdiagrammet jag fick, så tappade jag dessutom ett par hästkrafter. Men lite mer i vrid fick jag dock... Men jag var inte nöjd eftersom den fortfarande går dåligt när den är kall, så NB skulle köra den i bänk på nytt.
    Körde dit hojen på morgonen, så hojen hann ju få lite temp innan dom tog sig an den.
    Svaret jag fick när jag hämtade hojen på eftermiddagen var att det inte var nåt fel. Den gick ju hur fint som helst!
    Så min fråga är då, är det normalt att hojen knappt är körbar vid kallstart (efter man monterat Super Tuner)?
    Hojen hade inte det problemet alls då jag köpte hojen helt utan Super Tuner eller annat för justering för insprutningen.
    Eller är det skit bakom spakarna hos NB, eftersom dom inte fick till det?

    Jag understryker dock att hojen går bra när den är varm. Bara vid kallstarter som den går riktigt dåligt. Lite av ett i-landsproblem kanske...

  14. #34
    Hade du en 4-polig kontakt? För min är 6-polig och har inte hittat något schema på den
    Citat Ursprungligen postat av Lasse.S Visa inlägg
    Tjena Pulare
    Jag lödade kablarna själv från kontakter jag hade hemma det är en vanlig seriell data kabel bara, skivorna betalade jag 900 kr för tillsammans

  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Även jag har bänkkört min hoj på Northbike i Umeå i våras.
    Så min fråga är då, är det normalt att hojen knappt är körbar vid kallstart (efter man monterat Super Tuner)?
    Nej, självklart inte. Den ska gå lika bra kall som varm. Helst skall du inte märka någon skillnad alls, mer än att tomgången är något högre vid kallstart och succesivt minskar till du nått driftvärme..

    Mvh /Båging

  16. #36
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Nej, självklart inte. Den ska gå lika bra kall som varm. Helst skall du inte märka någon skillnad alls, mer än att tomgången är något högre vid kallstart och succesivt minskar till du nått driftvärme..

    Mvh /Båging
    Var det jag misstänkte, Båging... Synd att du håller till så långt bort från Umeå. Har ju läst mig till att du kan dom här grejorna. :-)
    Jag har svårt att tro att NB får min hoj att gå bra, så jag funderar på att ta den till Mectec i Kalix. Även dom är ju duktiga...
    Frågan är om man kan vara så fräck att man ber dom skicka räkningen för bänkningen till NB? ;-)
    Jag menar, jag har ju betalt för bänkningen hos NB, men det blev ju uppenbarligen inte bra...

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av Bikerboy Visa inlägg
    Var det jag misstänkte, Båging... Synd att du håller till så långt bort från Umeå. Har ju läst mig till att du kan dom här grejorna. :-)
    Jag har svårt att tro att NB får min hoj att gå bra, så jag funderar på att ta den till Mectec i Kalix. Även dom är ju duktiga...
    Frågan är om man kan vara så fräck att man ber dom skicka räkningen för bänkningen till NB? ;-)
    Jag menar, jag har ju betalt för bänkningen hos NB, men det blev ju uppenbarligen inte bra...
    Den kan nog bli lite svår Kan ju vara värt att kolla iofs. Alltså, har du betalat för en mappning som inte är utförd så är det ju lite obehagligt.... Har hört om enstaka handlare som tar betalt för att lägga på en standardmap, men då brukar kostnaden vara betydligt mindre än en riktig mappning.... vi tar 3800:- inkl moms för en SERT/SEST/DirectLink-mappning...

    Vad gäller MecTec, kan jag bara rekommendera honom. Kjell-Anders är en av dom duktigaste vi har i landet och jag litar 100% på allt han gör åt oss!

    Mvh /Båging

  18. #38
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    206
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Den kan nog bli lite svår Kan ju vara värt att kolla iofs. Alltså, har du betalat för en mappning som inte är utförd så är det ju lite obehagligt.... Har hört om enstaka handlare som tar betalt för att lägga på en standardmap, men då brukar kostnaden vara betydligt mindre än en riktig mappning.... vi tar 3800:- inkl moms för en SERT/SEST/DirectLink-mappning...

    Vad gäller MecTec, kan jag bara rekommendera honom. Kjell-Anders är en av dom duktigaste vi har i landet och jag litar 100% på allt han gör åt oss!

    Mvh /Båging
    Bänkningen ÄR utförd. Vet det, eftersom verkstadschefen gick in i datorn o kollade upp att den var gjord. Var med när han tog fram körningen som hörde till mitt regnr... Men som sagt, dom verkar inte speciellt duktiga på just dom grejorna.
    Jag kan nog ge dom en chans till, men det börjar bli tjatigt tycker jag.
    Borde ha lämnat hojen dagen innan, så den är kall innan den startas upp. Då kan dom omöjligt missa att den går taskigt då den är kall.

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Nej, självklart inte. Den ska gå lika bra kall som varm. Helst skall du inte märka någon skillnad alls, mer än att tomgången är något högre vid kallstart och succesivt minskar till du nått driftvärme..

    Mvh /Båging
    Min tomgång är precis som Båging beskriver, mycket trevligare än på 2005an jag hade innan med gasare.

    Däremot så gillar jag inte hur den rusar upp i 2000rpm just när man startat, går ner till 1400 efter ca 3 sek.
    Går det att få bort eller åtminstone begränsa rusningen?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  20. #40
    Citat Ursprungligen postat av druttkasken Visa inlägg
    Min tomgång är precis som Båging beskriver, mycket trevligare än på 2005an jag hade innan med gasare.

    Däremot så gillar jag inte hur den rusar upp i 2000rpm just när man startat, går ner till 1400 efter ca 3 sek.
    Går det att få bort eller åtminstone begränsa rusningen?


    Skickas från min iPhone via Tapatalk
    Absolut. Man justerar startöppningen på tomgångsmotorn via en tabell som heter IAC. Vanligtvis står den default lite för öppen och man justerar startvärdet tills rusningen försvunnit helt eller minimerats så mycket det går...

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •