Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 24

Ämne: Ny sadel – Så här blev det.

  1. #1

    Ny sadel – Så här blev det.

    Tjenare,
    tänkte bara dela med mig lite. Det är ju det man ska göra på ett forum Jag köpte en Rich Philips-sadel och ett monterings-kit från USA. Kolla bilderna så ser nu hur det blev, börjar med en "före"-bild också. Tyck gärna till!

    /Fredrik

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2235_re.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	67,4 KB 
Id:	8207Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2236_re.jpg 
Visningar:	296 
Storlek:	99,0 KB 
Id:	8208Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2237_re.jpg 
Visningar:	300 
Storlek:	69,4 KB 
Id:	8209Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2240_re.jpg 
Visningar:	273 
Storlek:	64,3 KB 
Id:	8210

  2. #2
    V.I.B Chrilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Lund
    Inlägg
    39
    Tackad: 1
    passar j-t bra på en förtiåtta!

  3. #3

  4. #4
    Ser ju kanon ut,hur är den att åka på jämfört med org sadel?? Hade en 48 innan och org sadeln är ju inte för långåka precis

  5. #5

  6. #6
    Blev riktigt bra!

  7. #7
    Har inte åkt så jäkla långt på den ännu men spontant är känslan att den faktiskt är mer bekväm än original. Det förefaller lite konstigt kanske, för den nya sadeln är stenhård i jämförelse. Men, den är aningen bredare baktill och så är det liksom en liten "knyck" där bak. Tror det är bra för min ländrygg, nere vid svanskotan. Har känt att jag saknat ett stöd där innan.

    Sadel inklusive monterings-kit gick på ca 2600 SEK på eBay.

    Kul att ni gillar, ni som gillar

    /Fredrik

  8. #8
    Inte så konstigt. Den är ju fjädrad?
    Org-sadeln är ju av det hårdare slaget.

    Blev snyggt!!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Inte så konstigt. Den är ju fjädrad?
    Org-sadeln är ju av det hårdare slaget.

    Blev snyggt!!
    Tackar Jo, visst är den fjädrad men de fjädrarna är jäääv**it hårda... Mycket hårdare känsla än org, mindre "studs" s a s. Kanhända är det så ryggen får mer stöd av att den dels är hård och dels är en knyck längst bak. Den har inte suttit på mer än några dagar och den längsta sammanhållande sträckan jag kört med den nya sadeln än så länge är dryga sju mil. Men de milen känns som sagt faktiskt bättre än med org. Eldprovet blir väl om några veckor när jag ska dra Karlstad-Gbg t/r

    /Fredrik

  10. #10
    Ja i så fall är det nog som du säger bredden och tippen bak som gör det. 48-ans org-sadel är ju inte alls särskilt skön så även en sadel i betong är nog skönare när den är lite formad och bredare som den fjädrade.

  11. #11
    SnyggtTycker att 48ans orginal sadel är den snyggaste orginal sadelen iallefall

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av robbbull Visa inlägg
    SnyggtTycker att 48ans orginal sadel är den snyggaste orginal sadelen iallefall
    Tackar För mig var det självklart att byta till en sådan sadel jag har nu. Men "scissor springs". Känns bara som att det SKA vara en sån sadel på den...

    /Fredrik

  13. #13
    Blev ju supersnyggt! Funderar på att göra likadant på min Nightster. Var det nått bök med monteringen?

  14. #14
    Tack

    Nej egentligen inte. Lite pilligt att sätta ihop fjädrarna och så men det var lugnt. Sen behövde jag hjälp av tjejen för att få dit bulten i bottenplattan, var tvungen att använda mig själv som vikt för att tynga ner så fick hon skruva dit den. Jag som annars är ganska obegåvad när det kommer till mekning och dyligt lyckades, det bådar gott för alla andra

    /Fredrik

  15. #15
    Låter bra... anser mig själv ligga på en låg nivå när det kommer till mekning

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av HD-Micke Visa inlägg
    Låter bra... anser mig själv ligga på en låg nivå när det kommer till mekning
    Mitt tips är att inte köpa en HD-sadel. Satsa på en La Rosa, eller som jag, en Rich Philips. Det är genuint hantverk i de grejerna och så är det ju förbannat mycket snyggare Råare känsla liksom. Tycker jag.

    /Fredrik

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik_t Visa inlägg
    Mitt tips är att inte köpa en HD-sadel. Satsa på en La Rosa, eller som jag, en Rich Philips. Det är genuint hantverk i de grejerna och så är det ju förbannat mycket snyggare Råare känsla liksom. Tycker jag.

    /Fredrik


  18. #18
    Har du kvar orginalsadel???

  19. #19
    V.I.B Contributor

    Reg.datum
    Nov 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    343
    Tackad: 2

    ovanligt snyggt kit!
    CHOPS OF THE DEAD
    deathtrap society.

  20. #20
    Snyggt !!!!

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Street Glide sadel mot Electra std sadel
    Av Bikerboy i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-26, 14:09
  2. Återfallsknutte efter 20 år, Det blev en Softail Delux 2011
    Av thro02 i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-02, 14:40
  3. blev en tur 2011 på ny reggade triken...
    Av mrzigzag i forum Custom & Byggen
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 09:26
  4. Dubbel race putt blev det!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 21:20
  5. Så här blev det
    Av gasselurra i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 18:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •