Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Frågor för att bygga om min sporre

  1. #1
    Nykomling
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Karlstad/Katrineholm
    Inlägg
    7
    Tackad: 0

    Frågor för att bygga om min sporre

    Då har man tänkt bygga om min -03 XL1200C lite och har lite frågor.

    1) Om man sätter på ett "aphäng" version litet, höjd 41 cm och bredd 97 cm, behöver man skaffa nytt kablage och nya vajrar då? Behöver jag byta risers?

    2) Jag har tänkt sätta på en fat bob bakskärm. Behöver man göra någon ny besiktning? (Tanten åker med en hel del så ska ha kvar originalsadeln.)

    3) Jag tycker om att åka långt och tycker min originaltank är för liten. Finns det någon större som inte äter upp hojen? kanske tom så att man kan gömma hastighetsmätaren i den?

    4) Finns det någon bra pakethållare för min hoj, när man har kvar originalsadeln? Hittar inget som tyder på det...

    5) Ska ta och linda mitt avgassystem men undrar vilket som är det mest prisvärda köpet? Erfarenheter? Tänkte ta naturfärgat.


    Något annat som jag borde tänka på?


    Mvh
    // Lupus

  2. #2
    1, man brukar få byta när man byter till aphäng. Testa och se.

    2. Ingen ny besiktning behövs

    3. Det finns andra tankar som är större

    4. Tror man oftast har pakethållare om man har solosadel.... Men vet ej

    5. Har inte testat, men biltema har. Annars är det väl firmor som säljer mc eller bil tillbehör

  3. #3
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Pakethållar finns det flera olika varianter på, jag har sett en som man väster i sista skruven till sadeln och i regplåtshållaren om du har kvar originalskärmen sen finns det ju pakethållare som man fäster i benen till sissyn, om du har en sån vanlig köpesissy med fyrkantiga ben.

    Det finns ju dynatankar som är gjorda till sportster som är större och då döljer du ju mätaren där. Jag har lite svårt för sånna tankar på sportster, det ser ut som man bygger en dynakopia på, beroende på hur mycket den är ombyggd i övrigt då såklart.

  4. #4
    Hagis
    Guest
    lyssna på mullemeck, han vet vad han talar om

  5. #5
    Då har man tänkt bygga om min -03 XL1200C lite och har lite frågor.

    1) Om man sätter på ett "aphäng" version litet, höjd 41 cm och bredd 97 cm, behöver man skaffa nytt kablage och nya vajrar då? Behöver jag byta risers?
    Se Burlys kabelkit på t.ex harleybutiken http://www.harleybutiken.com/produkt...Extension-kit-

    3) Jag tycker om att åka långt och tycker min originaltank är för liten. Finns det någon större som inte äter upp hojen? kanske tom så att man kan gömma hastighetsmätaren i den?
    Du har ju Customtanken redan som är på 17,3 liter typ, om jag minns helt rätt är väl Dynans endast större men på typ samma antal liter. Dynans har en tank som är på 17,8 lr en större som är på 18.8 . Inte direkt någon skillnad för ett sådant byte.
    Det finns en fatbob tank till Sportster, den är dock bara på 12-15 liter.


    4) Finns det någon bra pakethållare för min hoj, när man har kvar originalsadeln? Hittar inget som tyder på det...
    Verkar finnas 1 st från bikeline, dock ej till Custom. Men kan inte se varför den inte skulle passa. kika här http://www.bikeline.se/sv/artiklar/r...cke/index.html

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    Nykomling
    Reg.datum
    Jun 2012
    Ort
    Karlstad/Katrineholm
    Inlägg
    7
    Tackad: 0

    Tack allihopa, jag skall forska vidare vad gäller tankar och pakethållare..

    mattinkba: BMW sa du... usch... bara usch...

    // Lupus

Liknande ämnen

  1. Kan själv, bygga sadel/bas
    Av Tundra Trotter i forum Gör-det-själv-avdelning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2021-01-01, 22:10
  2. bygga lite..
    Av tjockben i forum Medlemsbyggen!
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2013-11-03, 11:46
  3. Bygga eget 2-1
    Av Lasse.S i forum Custom & Byggen
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 21:48
  4. Bygga om/ändra på min V-Rod
    Av Knutte i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 14:07
  5. Bygga om hojen?!
    Av adHD i forum Omröstningstrådar
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-07-23, 19:04

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •