Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 45

Ämne: Fat ape styre !!

  1. #21
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    malmö
    Inlägg
    7
    Tackad: 0
    4 timmar tar det på en Fatboy av med tanken reglagen öppna upp kopplingarna under tanken dra kablarna inuti styret och koppla dessa koppla loss frikopplingen i lådan sätt dit ny wire av med luftburken dra nya gaswirar ny bromsledning lufta systemetKapa kablarna till blinkersen dom går igenom reglagehöljena därefter lödda ihop dom. Om du gör det under 4 timmar grattis Styret jag satte på är 30 cm 1 1/2" eller 1 1/4" kommer inte ihåg tjockleken finns i bike line katalogen eller på deras websida jag fick ta upp hålen för kablarna lite i styret

  2. #22
    V.I.B Nightsters avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    188
    Tackad: 0
    Som sagt aldrig gjort det på en sådan hoj, men 4 timmar låter mycket ändå.. Men jag säger inte att du har fel.. ibland kan det ju ta mer tid än vad man räknat med..
    Men har du nu styret på plats och är hel nöjd med resultatet så kan det ju vara värt de där fyra timmarna..

  3. #23
    Hmm.. Funderar på dessa i krom: http://www.snakebikes.se/produkt/Burly-Narrow-Bars
    Eller: http://www.snakebikes.se/produkt/Apehanger-High

    Kom gärna med en åsikt. Jag är 182 lång, styret ska på en fatboy -90 (greyghost)

    Till er som har ett par apes på, hur är känslan? Jobbigt när det blåser? Jobbigt under långa turer? Eller är det helt enkelt bara guld?

  4. #24
    Bytte mitt styre på en lördags kväll ca 5-6 timmar tyckte det gick skit bra att byta men med mer öl och wirre minskade min mek kunskap lika mycke som mitt intag av sprit så det blev 3 timmar på måndagen med.........

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    Bytte mitt styre på en lördags kväll ca 5-6 timmar tyckte det gick skit bra att byta men med mer öl och wirre minskade min mek kunskap lika mycke som mitt intag av sprit så det blev 3 timmar på måndagen med.........
    HAHAHA


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Zed Visa inlägg
    Hmm.. Funderar på dessa i krom: http://www.snakebikes.se/produkt/Burly-Narrow-Bars
    Eller: http://www.snakebikes.se/produkt/Apehanger-High

    Kom gärna med en åsikt. Jag är 182 lång, styret ska på en fatboy -90 (greyghost)

    Till er som har ett par apes på, hur är känslan? Jobbigt när det blåser? Jobbigt under långa turer? Eller är det helt enkelt bara guld?
    Jag älskar Aphäng. Har inte alls tyckt att det är jobbigt (har inte testat 16") men 12" och 14" är inga problem. Sen ser det sjukt koolt ut med apor!

    Ett brett dragbar på 98cm är MYCKET jobbigare...ont i ryggen, vinden i bröstet osv...


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Jag älskar Aphäng. Har inte alls tyckt att det är jobbigt (har inte testat 16") men 12" och 14" är inga problem. Sen ser det sjukt koolt ut med apor!

    Ett brett dragbar på 98cm är MYCKET jobbigare...ont i ryggen, vinden i bröstet osv...
    Hörde efter med snakebikes, burly stryet som de har på deras sida är "bara" ett 12" de skulle kolla med leverantör och återkomma ang 16" styre.
    Kollade HD´s 16" och det satt bra i höjd, på HD sthlm syd kan man plocka ner och testa styren själv, vilket är ett +.

  8. #28

  9. #29
    Äntligen fick man arslet ur vagnen och beställde ett par apes 14" från customnet.se, nu ska det bara fixas kablar, gas & kopplingsvajer och bromsslang. Just det ett par nya risers ska det ju på med. Lägger upp lite foton när det projektet påbörjas!

  10. #30
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Apes ...Apes... Hörde jag någon säga Apes ... hade 14" Burleys monterad på min Street Bob ... jävla bra att köra .. borde ha gjort det för länge sedan


  11. #31
    Snyggt styre, blir sugen som fan på en sådan hoj och sådant styre!

  12. #32
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Vilka risers rekomenderar ni till Aphäng?
    Kommer köra på ett 16" från bikeline

    Softail custom 98.

    Mvh mtf!

  13. #33
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Jag tror att den original storleken ser bäst ut med apes..1½" eller 2"

  14. #34
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    För låt om jag förstår fel nu men, tänker du på höjden nu eller tjockleken?

    Har ju pullback risers orginal.

  15. #35
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Sorry..höjden menade jag

  16. #36
    V.I.B mtfs avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    253
    Tackad: 0

    Okej! kollade lit4 på styre nu på bikeline, efter artikelnummret ska de stå en * för de funkar invändingkabeldragning. Vet inte om ja sett fel
    men jag hittat inte de på ett enda Ape styre, tänkte köra på 1" i tjocklek.

    Funkar invändig kabeldragning eller inte?

  17. #37
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Jag köpte mitt styre på bikeline och har dragit kablarna i styret.
    Det med stjärnan vetifan.
    Det är ett 1 1/4 chubby apehanger.
    Kollade nu och det står under 1tums styre ant för handtag och riserfäste är smalare (1tum)
    http://bikeline.ca-eline.com/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_showi.htm&p=H&$22301=21-228

  18. #38
    Gammal tråd javisst, men.....

    Någon som har erfarenhet av Burlys kabelkit för aphäng som nämns ovan i tråden?

    Köpte nyligen HDs original 16" fat ape till ett bra pris på Ebay men är inte så sugen på köpa originalkablarna. Kollade bara US-priserna och tyckte det var mycket, vill inte ens tänka på priserna här hemma i Sverige.... Hellre Burlys för ca 2000 på harleybutiken.se! Om det är schyssta grejor som passar rakt på. Nån som testat?

  19. #39
    Satt precis på ett Burly kit på mitt 16 tums styre. Funkade perfekt. Bara att sätta dit.

  20. #40

    Fat ape styre !!

    Gjort samma förra året. Inga problem.

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2019-01-09, 19:38
  2. Vilket styre föredrar du?
    Av admin i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 94
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 23:11
  3. SÄLJES: Styre "Aphäng"
    Av FXSTC i forum Säljes
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-17, 10:03
  4. Inget styre för en bredaxlad :)
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 20:16

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •