Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Köpa hoj

  1. #1

    Köpa hoj

    Min son ska köpa hoj .22 år.Jag har lyckats och övertala honom att inte köpa en japp racer det slutar med att jag och min fru får begrava han.Barnen ska inte dö innan föräldrarna.Så en Sportster 883 blir det nog.Vilken årsmodell är bäst ? Man kan nog få en sådan till J-V bra pengar nuförtiden.

    Ugndomarna vill att det ska gå som fan turbo pysventiler och skit va har jag gjort för fel

  2. #2
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    Min son ska köpa hoj .22 år.Jag har lyckats och övertala honom att inte köpa en japp racer det slutar med att jag och min fru får begrava han.Barnen ska inte dö innan föräldrarna.Så en Sportster 883 blir det nog.Vilken årsmodell är bäst ? Man kan nog få en sådan till J-V bra pengar nuförtiden.

    Ugndomarna vill att det ska gå som fan turbo pysventiler och skit va har jag gjort för fel
    Varför inte satsa på en 1200 med en gång?
    Och det går att köra ihjäl sig med en 883:a också... Det gäller bara, att printa in i hjärnan vad konsekvenser av ett agerande kan bli.
    Eller som min make brukar säga till folk...

    "Det handlar inte om att åka omkull, utan när det sker..."... Samma sak var det med ridningen, t o m proffsen faller av då och då.
    Sedan finns det ju en sportigare Sportster med, så jag vet ju inte om du slipper racing helt. *s* Göm roddarna i affären, annars är nog risken stor att han vill ha en sådan, OM han nu föredrar japsar egentligen. :G

  3. #3
    Skulle säga årsmodeller 00-03 i första hand, 1996-1999 funkar oxo men priserna varierar knappt ändå.
    Kan tänka mig att 883R kan funka för de unga, svart motor och dubbla bromsar fram.
    04-> kom gummiupphängda motorn, behagligare att köra men då sticker det upp lite i pris.

    Du får syna blocket och ge bud, finns en hel del därute till överpriser. Runt 38-45 max bör de kosta enligt mig.

    Om du kan skruva själv kostar en 883->1200 uppgradering ca 6000,-

    Ett exempel här. http://www.blocket.se/vastmanland/HD...tm?ca=23_9&w=3

    En till. http://www.blocket.se/alvsborg/Harle...tm?ca=23_9&w=3


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  4. #4

  5. #5
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg




    Haha... den sista bilden lugnar nog...
    Kan se, vad som händer en okoncentrerad ungtupp sekunden efter... Krasch rakt in i garaget.

  6. #6
    En 883 R ser trevlig ut
    Visst kan man köra ihjäl sig på en H-D oxå
    Men dom inbjuder inte på samma sätt som en jappe med grym väghållning och ett J-V drag i.
    Jag är inte alls bekväm med att han ska köra hoj

  7. #7
    Nej, vem hade varit det! Trafiken är hårdare än förr så du har all rätt till oro.
    Låt han köra tillsammans med dig några gånger och lär honom allt du kan

    Men en Sporre är en bra "base"! Lättkörd med lagom tryck och rätt ljud såklart.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  8. #8
    Lite offtopic Pidde men var du möjligtvis inne hos Probike Mölndal idag vid tvåtiden?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Whiplash Visa inlägg
    Lite offtopic Pidde men var du möjligtvis inne hos Probike Mölndal idag vid tvåtiden?
    Nä.Bor 30mil söderut

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pidde Visa inlägg
    En 883 R ser trevlig ut
    Visst kan man köra ihjäl sig på en H-D oxå
    Men dom inbjuder inte på samma sätt som en jappe med grym väghållning och ett J-V drag i.
    Jag är inte alls bekväm med att han ska köra hoj
    Klart han skall köra hoj, har det enorma problemet att mina söner "inte" är intresserade
    Sedan förstår jag din oro, man är himla rädd om sina barn, kan man bara få dom att fullt ut förstå, blöta rondeller är såphala du kan inte gå full spruta in i dom, ha alltid ögonkontakt med bilister som kommer från sidan då ser du om dom kör bil trots grav blindhet, o du kan inte köra om när det finns en väg in till vänster slutar 1 gång av 10 med att bilisten svänger utan att blinka, så kommer de en bra bit på vägen i ett förhoppningsvis långt och enormt givande mc-liv.

  11. #11
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Tänk på att en bra Sportster kan köras rätt busigt också bara...
    Maken var iofs för lång, men det gick undan när han körde min (på den tiden den bara hade två hjul).

    Instämmer med sedaii... Man skall alltid se alla andra i trafiken som fullblodsidioter, då kommer man långt.

  12. #12
    Köp en stelbent långgaffel. Då är han ballast i stan och kan inte köra fort ;-)

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Köp en stelbent långgaffel. Då är han ballast i stan och kan inte köra fort ;-)


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  14. #14
    Blir det 883:a så är R en att föredra men egentligen endast för dubbla bromsskivor fram. Det blir inte lite bättre, det blir dubbelt bättre OK !

    Ballaste 883R som finns till salu just nu! http://www.blocket.se/sodermanland/H....htm?ca=12&w=1

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av mullemeck Visa inlägg
    Köp en stelbent långgaffel. Då är han ballast i stan och kan inte köra fort ;-)
    Jag har en chopper , enl min son e de bara gamla gubbar som kör chopper
    Det finns inte i hans värld

  16. #16
    Han har fel! Det finns bara en sak som är lika ballt som en chopper och det är en hot rod.

  17. #17
    Same shit, diffrent name
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Han har fel! Det finns bara en sak som är lika ballt som en chopper och det är en hot rod.

  18. #18
    Jag köpte min första chopper när jag va 21. Visserligen räckte pengarna bara till en hondachopper men Uj va coolt! Nu är jag 30 och längtar som fan tills min sportsterchopper blir klar!

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av stroker49 Visa inlägg
    Han har fel! Det finns bara en sak som är lika ballt som en chopper och det är en hot rod.
    Visst fan har man fel.
    Det verkar som nittitallisterna är helt fuckt upp i hoet

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Blir det 883:a så är R en att föredra men egentligen endast för dubbla bromsskivor fram. Det blir inte lite bättre, det blir dubbelt bättre OK !

    Ballaste 883R som finns till salu just nu! http://www.blocket.se/sodermanland/H....htm?ca=12&w=1
    ...och svart motor


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •