Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 89

Ämne: Framflyttade fotpinnar, trams! :)

  1. #41
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Crossbonesen är faktiskt bra för där kan man både sträcka på benen o lyfta på röven! Men den är ju ingen räser o det är jag inte ute efter heller.

  2. #42
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Kan du inte svänga med en räser hoj med pinnar långt bak eller mitt på så är det nog inte pinnarna det är fel på
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mockup.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	7091
    Hitta ingen bättre bild, det är varken fel på föraren eller hojen...den är helt enkelt inte byggd för att svänga med

  3. #43
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	mockup.jpg 
Visningar:	65 
Storlek:	98,3 KB 
Id:	7091
    Hitta ingen bättre bild, det är varken fel på föraren eller hojen...den är helt enkelt inte byggd för att svänga med
    haha okej då förstår jag vilka ramar vi rör oss inom! Tänkte mig mer Rossi bakflyttade pinnar
    Den där skulle inte jag heller försöka svänga med

  4. #44
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Ja just det och i det läget har många kört åt fanders..bara för dom inte vet hur man tar en kurva, eller fel av mig..körde för fort in i kurvan med den kunskapen dom hade...
    Men då är det inte en varning, då är det bara hojen som berättar för dig att du gjorde fel och kommer få sota. Vad är skillnaden mot mittmonterat? En varning är bara en varning om man har marginal kvar att reda ut situationen. (vilket hälskrap är för mig).

    För min del är benen viktigare än arslet. Hade helst haft både mitt och framflytt så man kunnat avlasta röven lite men måste jag välja är det framflytt som gäller, lite lagom då så man inte har raka ben dock. Rumpan kan man flytta runt och så ändå.
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  5. #45
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Inte visste jag Hagis att Harley folk va så känsliga, fan vi har ju stora tunga maskiner som låter mycket och klär oss så folk blir rädda...men vi tål inte lite åsikts byte okej jag skall sluta eller jag vet inte kan inte lova
    Puss o kram
    Nejdå, sluta inte. Även om det inte leder nånstans Finns inget rätt eller fel i just detta ämne, bara tycke och smak.
    Sen kan man ju utveckla denna tråden rätt mycket egentligen, tex

    Jag är 2,35 eller 1,50, vad ska jag ha för fotpinnar för att sitta bra?
    Jag vill köra dragracing, vad ska jag ha för pinnar och var ska de sitta?
    Jag vill kunna köra aktivt, med bra kontroll, vilka pinnar ska jag välja?
    Vilka pinnar är bra? Finns ju skit som skramlar sönder efter några mil.

    Etc etc....


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #46
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Aktie ägare eller inte i ALFA-LAVAL glömde du!
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  7. #47
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

    Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
    Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
    Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
    Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
    På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
    Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu
    Bullshit!
    Så en mattsvart skitig hoj är en bättre hoj?
    Jag har aphäng, softail, frontmonterade fotpinnar massor med krom OCH jag skulle köra skiten ur dig på en kurvig väg närsomhelst.
    Så får du skadereglera din egen hoj sen kanske???

  8. #48
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Aktie ägare eller inte i ALFA-LAVAL glömde du!
    Telia?


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  9. #49
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Har dom spengummin i sitt sortiment
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  10. #50
    Citat Ursprungligen postat av indy 500 Visa inlägg
    Har dom spengummin i sitt sortiment
    fortfarande roligaste på länge!


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #51
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Det tvivlar jag inte på, jag har aldrig pratat om hur bra eller dålig förare jag är, bara att en hoj med mitt monterade fotpinnare är en lättare hoj att ha kontroll över
    Citat Ursprungligen postat av Lars Nilsson Visa inlägg
    Bullshit!
    Så en mattsvart skitig hoj är en bättre hoj?
    Jag har aphäng, softail, frontmonterade fotpinnar massor med krom OCH jag skulle köra skiten ur dig på en kurvig väg närsomhelst.
    Så får du skadereglera din egen hoj sen kanske???

  12. #52
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Admin får väll flytta inlägget om det inte passar här. Done /admin

    Men med inlägget ovan funderar jag ofta på när skall denna idiot trend upphöra med jätte framflyttade fotpinnar.
    Harley är väl inte jätte känd för sin väghållning men varför öka på det dåliga med helt förkastlig körställning.
    Speciellt Sportster skall absolut ha fotpinnarna rakt nedanför sig så man kan lyfta sig från sadeln o flytta vikten i kurvorna.
    Tydligen är utseende o ball faktorn viktigare än funktion.
    På en solskens körd kromblänke som bara blivit smutsig på garage uppfarten där grannarna kan stå o drömma om man ändå hade en H-D kan väl framflytt passa men f**n inte på en kurvig väg med lite aktiv körning, för många gillar ju fart, det säljs ju trim kitt i mängder och skall jag vara ärlig tror jag väldigt få en behärskar en original till fullo.
    Så där jag nu har jag stuckit ut hakan....fyll på med hat inlägg nu
    Här tog det fart.
    Jag tycker själva sticka ut hakan grejen känns lite löjlig. Jag tycker massa saker är trams, men man behöver inte sticka ut hakan bara för det. Det handlar inte om mod eller frispråkighet utan om respekt.
    Ibland när man ser en jävligt ful tjej får man helt enkelt vara tyst och inte sticka ut hakan och berätta hur förbannat ful hon är och vem i hela helvete som gjorde henne med barn och att man inte har ett uns över för fula kärringar osv.

    Med det sagt så vill jag bara säga att det jag tycker är tramsigt är alla vet-bäst-människor inom den här delen av hoj-sverige som ska tycka så mycket om andras hojar. Vafan, om alla ville ha en 1440 sportster med mittmonterade fotpinnar så skulle väl alla ha det i mån av pengar? Det justa med HD är ju mångfalden på hojar tycker jag, allt ifrån jörgens vråltrimmade S&S-sporre till en 26" förlängd 300 rövs beast. Jag gillar att bägge finns, även om jag aldrig själv skulle satsa mina pengar på den senare. Här skulle jag ju kunna sticka ut hakan och säga att alla som kör med 300 bakhjul är tramsiga, men jag skiter i det, jag gillar ändå 300-bästar mer än honda CBR750, som nog är både en billigare och bättra hoj på alla sätt (utom möjligtvis att få ligga pga hojen, vilket inte ska underskattas).

    Jag kör framflyttat på min sportster (Custom av alla modeller, den mest förhatliga) och älskar att köra den efter ekipagets förmåga. Jag har både trimmat och gjort saker för väghållningen (däck, dämpare fram och bak) men har kvar framflyttet. Och jag älskar den, men visst, kurvor i 130 hade kanske gått att ta i 135 med samma säkerhetsmarginal med mittmonterat, och i 190 med en Ducati 1199. Men när jag ligger där, med framflytt, i 130, med min hoj så är det kanske inte den bästa hojen man kan ha, men det är den bästa hojen för mig, och det kommer jag ganska långt på.

    Så Skalman, och alla andra som har problem med sporrar, framflytt osv. Fortsätt skriv vad ni tycker, stick ut vad ni vill, det blir kul med lite liv här på forumet. ni må vara bäst på bränsle/luftblandningar, tändkurvor och val av fotpinneplaceringar. Men jag tror inte ni har fattat grejen fullt ut! (stack jag ut hakan nu?)

  13. #53
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Nja du behöver inte tro att jag inte fattat grejen...har levt med Harley kulturen i många år och sett tränder komma o gå, på 90 talen var jag bland dom första i min klubb jag var med i då med att köpa en ny hoj med knapp.
    då blev man "mobbad" för det...numera är det inte många nya hoj åkare som ens startat en hoj med kick... men denna tråden handlar inte om det utan om ett levande forum där så många som möjligt skriver vad dom tycker....det är hela grejen

    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Här tog det fart.
    Jag tycker själva sticka ut hakan grejen känns lite löjlig. Jag tycker massa saker är trams, men man behöver inte sticka ut hakan bara för det. Det handlar inte om mod eller frispråkighet utan om respekt.
    Ibland när man ser en jävligt ful tjej får man helt enkelt vara tyst och inte sticka ut hakan och berätta hur förbannat ful hon är och vem i hela helvete som gjorde henne med barn och att man inte har ett uns över för fula kärringar osv.

    Med det sagt så vill jag bara säga att det jag tycker är tramsigt är alla vet-bäst-människor inom den här delen av hoj-sverige som ska tycka så mycket om andras hojar. Vafan, om alla ville ha en 1440 sportster med mittmonterade fotpinnar så skulle väl alla ha det i mån av pengar? Det justa med HD är ju mångfalden på hojar tycker jag, allt ifrån jörgens vråltrimmade S&S-sporre till en 26" förlängd 300 rövs beast. Jag gillar att bägge finns, även om jag aldrig själv skulle satsa mina pengar på den senare. Här skulle jag ju kunna sticka ut hakan och säga att alla som kör med 300 bakhjul är tramsiga, men jag skiter i det, jag gillar ändå 300-bästar mer än honda CBR750, som nog är både en billigare och bättra hoj på alla sätt (utom möjligtvis att få ligga pga hojen, vilket inte ska underskattas).

    Jag kör framflyttat på min sportster (Custom av alla modeller, den mest förhatliga) och älskar att köra den efter ekipagets förmåga. Jag har både trimmat och gjort saker för väghållningen (däck, dämpare fram och bak) men har kvar framflyttet. Och jag älskar den, men visst, kurvor i 130 hade kanske gått att ta i 135 med samma säkerhetsmarginal med mittmonterat, och i 190 med en Ducati 1199. Men när jag ligger där, med framflytt, i 130, med min hoj så är det kanske inte den bästa hojen man kan ha, men det är den bästa hojen för mig, och det kommer jag ganska långt på.

    Så Skalman, och alla andra som har problem med sporrar, framflytt osv. Fortsätt skriv vad ni tycker, stick ut vad ni vill, det blir kul med lite liv här på forumet. ni må vara bäst på bränsle/luftblandningar, tändkurvor och val av fotpinneplaceringar. Men jag tror inte ni har fattat grejen fullt ut! (stack jag ut hakan nu?)

  14. #54
    Citat Ursprungligen postat av Neno Visa inlägg
    Håller med Hagis.live Free Ride Free.Kör egen styl och kritisera inte min.ALDRIG..

    http://www.youtube.com/watch?feature...&v=MzgSsioAGHs
    +1
    Tack

  15. #55
    Citat Ursprungligen postat av xbones Visa inlägg
    Citat hasse diesel (dags att kramas pöjkar)

  16. #56
    V.I.B Axmans avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    201
    Tackad: 0

    förresten, nu var det ett tag sedan men jag följde ptb59-s blogg via harleyportalen om hur det gick med byggandet av dragracing-hojen osv. Finns den sidan kvar ännu? Om så rekommenderar jag alla att ta sig en titt!
    I have come here to chew bubble gum and kick ass, and I am all out of bubble gum.

  17. #57

  18. #58
    Citat Ursprungligen postat av PTB59 Visa inlägg
    Nja du behöver inte tro att jag inte fattat grejen...har levt med Harley kulturen i många år och sett tränder komma o gå, på 90 talen var jag bland dom första i min klubb jag var med i då med att köpa en ny hoj med knapp.
    då blev man "mobbad" för det...numera är det inte många nya hoj åkare som ens startat en hoj med kick... men denna tråden handlar inte om det utan om ett levande forum där så många som möjligt skriver vad dom tycker....det är hela grejen
    Men det är ju där du tänker fel. Du har levt med harleykulturen i många år, jag vet från harleyportalen att du vet vad du håller på med, respekt. Ett levande forum är bättre än ett dött, där är jag också med dig.
    Men när folk som varit med länge anser sig ha rätten vad som är tramsigt, rätt och fel för andra tycker jag inte att det bidrar med någonting.

    Att sticka ut hakan och säga "-Jag tycker alla som kör V-rod är fjantar" (dessutom är det inte sant, skuggan55 är the shiiiiiiit) bidrar inte till ett bra levande forum, bara till att döda det i längden.
    Det var ett av problemen med harleyportalen, var man ny och okunnig där blev man otrevligt bemött och hånad, det ledde inte till ett levande forum.
    Jag ser att samband med att samma dag Mr bakflyttat, Jörgen Karlsson gick med här börjar du racka ner på framflyttat, kanske ren slump, vad vet jag.
    För min del är det bara roligt, jag är så säker på både kön och person att jag vågar åka både sportster och framflyttat, men det kommer inte leda till ett levande forum i längden. Många replies kanske, men inte så levande.

  19. #59
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Men det är ju där du tänker fel. Du har levt med harleykulturen i många år, jag vet från harleyportalen att du vet vad du håller på med, respekt. Ett levande forum är bättre än ett dött, där är jag också med dig.
    Men när folk som varit med länge anser sig ha rätten vad som är tramsigt, rätt och fel för andra tycker jag inte att det bidrar med någonting.

    Att sticka ut hakan och säga "-Jag tycker alla som kör V-rod är fjantar" (dessutom är det inte sant, skuggan55 är the shiiiiiiit) bidrar inte till ett bra levande forum, bara till att döda det i längden.
    Det var ett av problemen med harleyportalen, var man ny och okunnig där blev man otrevligt bemött och hånad, det ledde inte till ett levande forum.
    Jag ser att samband med att samma dag Mr bakflyttat, Jörgen Karlsson gick med här börjar du racka ner på framflyttat, kanske ren slump, vad vet jag.
    För min del är det bara roligt, jag är så säker på både kön och person att jag vågar åka både sportster och framflyttat, men det kommer inte leda till ett levande forum i längden. Många replies kanske, men inte så levande.
    Jag tror inte man ska ta för seriöst på iaf Lasses mer provokativa uttalanden på forumen. Ser man över lite tid så spretar det ganska rejält i åsikterna.
    För några år sedan var alla som inte åkte på långsemester utomlands på hojen mesar. Inläggen pryddes med bild på Lasses sportster med alper i bakgrunden. Sen vart han dragrejsingexpert på ett år, då var det inte ett pip om touring längre. Det är lite dagsnotering på åsikterna mao.
    Här är tex en blott ett par år gammal bild på Lars (PTB59) på sin sportster. Ser ganska framflyttat ut tycker jag.
    http://www.nrhsperformance.com/images/larsskarman.jpg

    Så bäst att inte uppröras så mycket. Ibland håller jag med Lasse ibland inte. Är dock övertygad om att han gillar när folk blir upprörda.
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2012-05-23 klockan 10:36.

  20. #60
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Jag tror inte man ska ta för seriöst på Lasses alla uttalanden på forumen. Ser man över lite tid så spretar det ganska rejält i åsikterna.
    För några år sedan var alla som inte åkte på långsemester utomlands på hojen mesar. Sen vart han dragrejsingexpert på ett år, då var det inte ett pip om touring längre. Det är lite dagsnotering på åsikterna mao.
    Här är tex en blott ett par år gammal bild på Lars (PTB59) på sin sportster. Ser ganska framflyttat ut tycker jag.
    http://www.nrhsperformance.com/images/larsskarman.jpg

    Så bäst att inte uppröras så mycket. Ibland håller jag med Lasse ibland inte. Är dock övertygad om att han gillar när folk blir upprörda.
    He he, jävligt skön bild, TROTS FRAMFLYTTET!
    Jag blir inte upprörd, delar helt klart Lasses intresse av att reta andra, har dock lagt ner det lite på forum eftersom nyanserna blir näst intill omöjliga att läsa av.
    Sen tycker jag det är skitkul att sådana som du, onatop, båging mfl. delar med sig av sina ovärderliga kunskaper. Och som sagt, respekt till alla som kan och tillverkar egna lösningar. Jag vill bara inte att stämningen ska bli sådan att nya harleyåkare osv inte vågar fråga eller lämnar forumet för att stämningen är låg.

    För att återgå till ämnet skulle jag vilja vända på frågan helt. Varför har man mitt- alternativt bakflyttat på en HD?
    HD måste ju vara den sämsta prestandahojen man kan få för pengar? HD handlar ju om att bygga om, ha långa sissys och röka hasch, inte fan kan man väl ha mittmonterat då!

Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Liknande ämnen

  1. fotplattor mot fotpinnar
    Av Benny i forum Bytes / Skänkes
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 06:49
  2. Andra Fotpinnar!!??
    Av Harleyman1 i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-08-03, 23:34
  3. Fotpinnar
    Av harley i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 16:55
  4. Framflyttade fotpinnar Dyna, från mids.
    Av admin i forum Harley-Davidson Dyna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 09:36
  5. Nya fotpinnar på plats
    Av Christer i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-02, 16:50

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •