Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 67

Ämne: Lufta åsikter om riktiga byggen vs postorderbygge.

  1. #41
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag håller med fast jag har en egen mattsvart hoj men det är inte så jätte mycket att välja på när man köper en splitt ny hoj. Min tanke är att under tid förändra den just nu med aluminium.
    Att inte köpa delar på postorder är ju svårt att undvika men det jag köpt hitills är ju inga bolt on prylar direkt utan kräver sin man bakom svetsen, svarven, fräsen osv

  2. #42
    Inte mycket till bolt on men dock färglad .Dyr byggkostnad men används i alla väder iallafall...Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7292794[1].jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	8372

    - - - Uppdaterad - - -

  3. #43
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    Citat Ursprungligen postat av Goodvibrations Visa inlägg
    Inte mycket till bolt on men dock färglad .Dyr byggkostnad men används i alla väder iallafall...Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P7292794[1].jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	73,7 KB 
Id:	8372

    - - - Uppdaterad - - -
    Snygg som fan.
    Coolt med babyblått

  4. #44
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Snygg gaffel också, vad är det för byggare?

  5. #45
    Jag håller med. Det är så fruktansvärt ocoolt med svart! Går man på en hojträff idag så är 40% mattsvart och 45% blanksvart
    Trägen vinner!

  6. #46
    Jag kör mattsvart för jag gillart! Fuck off

  7. #47
    Själv vill jag inte sticka ut fööör mycket. Då passar svart ganska bra. Sen att det faktiskt är snyggt och ser rått ut är plus i kanten.

  8. #48
    V.I.B
    Reg.datum
    May 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    328
    Tackad: 30
    Nuförtiden tycker jag det är roligast när riktigt vassa harleys har glada färger: pippigult, docksängsblå, apfelgrün, hemiorange osv.
    Idag är ju nästan alla mattsvarta hojar ofta seriöst trötta, "grymma", attityd-hojar, typ pubertalbyggen av "skejtkillar" som inte kan skejta... Inte som på 80-talet mao.
    Det har polvänt på ngt sätt.

    Nu går jag och gömmer mig :O

    /J
    Senast redigerat av Jörgen Karlsson den 2012-08-11 klockan 11:46.

  9. #49
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Jag kör mattsvart för jag gillart! Fuck off
    +1
    Skål

  10. #50
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Håller med dig Jörgen fast jag har en mattsvart hoj som sagt men det är ju inte så att bara för man lackar den i H-D race färger går den som fan, tänker inte på din nu utan i allmänhet.
    Det är väldigt mycket trender i hoj branschen, tror att det vänder snart och blir färggladare. men jag fattar inte samtidigt varför det alltid är den som gör tvärt om som är fräckast
    Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg
    Nuförtiden tycker jag det är roligast när riktigt vassa harleys har glada färger: pippigult, docksängsblå, apfelgrün, hemiorange osv.
    Idag är ju nästan alla mattsvarta hojar ofta seriöst trötta, "grymma", attityd-hojar, typ simpla pubertalbyggen av skejtkillar som inte kan skejta... Inte som på 80-talet mao.
    Det har polvänt på ngt sätt. För första gången är vi som är prestandaorienterade pastellfärgade?

    Nu går jag och gömmer mig :O

    /J

  11. #51
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Snygg gaffel också, vad är det för byggare?
    Det är en Redneck gaffel som inte finns på hyllan.Man får ange mått så tillverkar dom efter det, så får man hoppas att man har mätt rätt
    Hojen har jag byggt den själv...
    Tack för att ni gillar den

  12. #52
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    @GV, Okey, vad hade du för mått på den här? Berätta gärna lite mer om ditt bygge, drivlina, ram, mm.

    ...jag fattar inte samtidigt varför det alltid är den som gör tvärt om som är fräckast
    @PTB59, som en kompis sa idag när vi var på Kjula och kolla lite race -"Bara döda fiskar simmar med strömmen."
    Senast redigerat av JohnnyRocker den 2012-08-11 klockan 21:52.

  13. #53
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Har sett en Crossbones i silverflake eller nåt vilket är original Vad kan vara en bra färg på en om inte svart o helst matt?
    There are no problemsonly solutions

  14. #54
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Xbones: Har sett en Crossbones i silverflake eller nåt vilket är original Vad kan vara en bra färg på en om inte svart o helst matt?
    Bra fråga, men om man känner dig, lite iaf., skulle jag säga något i ljusblått och vitt med blanksvart pin.

  15. #55
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Nä det är helt sant Jonny Rocker...faktiskt lite av mitt måtto, alla var på mig om att jag envisades med att köra min dragrace hoj på sprit, och just därför var det djävligt roligt men i bland är det dumt att uppfinna hjulet igen....
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    @GV, Okey, vad hade du för mått på den här? Berätta gärna lite mer om ditt bygge, drivlina, ram, mm.


    @PTB59, som en kompis sa idag när vi var på Kjula och kolla lite race -"Bara döda fiskar simmar med strömmen."
    - - - Uppdaterad - - -

    Nä det är helt sant Jonny Rocker...faktiskt lite av mitt måtto, alla var på mig om att jag envisades med att köra min dragrace hoj på sprit, och just därför var det djävligt roligt men i bland är det dumt att uppfinna hjulet igen....
    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    @GV, Okey, vad hade du för mått på den här? Berätta gärna lite mer om ditt bygge, drivlina, ram, mm.


    @PTB59, som en kompis sa idag när vi var på Kjula och kolla lite race -"Bara döda fiskar simmar med strömmen."

  16. #56
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    @GV, jaså bågen är till salu. Läste det mesta i annonsen, nice.

    @PTB59, ... vad visste den som uppfann hjulet

  17. #57
    Jag tycker alla som till att börja med köper en hoj gör rätt. De som sedan modifierar den efter eget huvud, kunnande, tid och ekonomi gör helt rätt.
    Det absolut viktigaste med en hoj måste ju vara att ägaren är nöjd med den. Om ägaren är nöjd, varför ta det ifrån henne/honom?
    De som bygger en hoj från scratch, som dessutom är snygg och går bra, galen respekt. Men varför ska janne inte få byta blås och och lacka mattsvart bara för att nisse byggt sin hoj själv? Jag fattar det inte.
    Det som är bra är bra om det är bra, det som är snyggt är snyggt om det är det, oavsett om man hittat det på skroten, beställt från usa eller byggt det själv i vardagsrummet. Men visst, en skön story om en hoj eller del kan ju ytterliggare förhöja.

  18. #58
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    @gronvit +1

  19. #59
    V.I.B Pirres avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    71
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag tycker alla som till att börja med köper en hoj gör rätt. De som sedan modifierar den efter eget huvud, kunnande, tid och ekonomi gör helt rätt.
    Det absolut viktigaste med en hoj måste ju vara att ägaren är nöjd med den. Om ägaren är nöjd, varför ta det ifrån henne/honom?
    De som bygger en hoj från scratch, som dessutom är snygg och går bra, galen respekt. Men varför ska janne inte få byta blås och och lacka mattsvart bara för att nisse byggt sin hoj själv? Jag fattar det inte.
    Det som är bra är bra om det är bra, det som är snyggt är snyggt om det är det, oavsett om man hittat det på skroten, beställt från usa eller byggt det själv i vardagsrummet. Men visst, en skön story om en hoj eller del kan ju ytterliggare förhöja.
    Respekt broder,boomtjackalack!!!

  20. #60
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    1 128
    Tackad: 11
    Citat Ursprungligen postat av gronvit Visa inlägg
    Jag tycker alla som till att börja med köper en hoj gör rätt. De som sedan modifierar den efter eget huvud, kunnande, tid och ekonomi gör helt rätt.
    Det absolut viktigaste med en hoj måste ju vara att ägaren är nöjd med den. Om ägaren är nöjd, varför ta det ifrån henne/honom?
    De som bygger en hoj från scratch, som dessutom är snygg och går bra, galen respekt. Men varför ska janne inte få byta blås och och lacka mattsvart bara för att nisse byggt sin hoj själv? Jag fattar det inte.
    Det som är bra är bra om det är bra, det som är snyggt är snyggt om det är det, oavsett om man hittat det på skroten, beställt från usa eller byggt det själv i vardagsrummet. Men visst, en skön story om en hoj eller del kan ju ytterliggare förhöja.
    Bra skrivet Men tycker det är löjligt när man kör med HD loggan på tanken när inte grejerna kommer från företaget.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Åsikter på Night rods vägegenskaper?
    Av Blodlilja i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 14:53
  2. Varför anses inte VRSC modellerna vara riktiga "Harleys"?
    Av absolutjohan i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 02:01
  3. Luck MC i Japan - byggen.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 07:18
  4. Twisted Chopper byggen
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 22:10
  5. Riktiga hårdingar!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 21:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •