Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 67 av 67

Ämne: Lufta åsikter om riktiga byggen vs postorderbygge.

  1. #61
    V.I.B Contributor Lasse.Ss avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Kärra, Västra Götalands Län, Sweden,
    Inlägg
    2 231
    Tackad: 32

    Jag har H-D loggan på armen men kommer inte från företaget

  2. #62
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    vad var det för ämne nu, "Lufta åsikter om riktiga byggen vs postorderbyggen"!

  3. #63
    Bara man trivs med det man byggt är det sak samma varifrån delarna kommer.
    Även om postorder är dyrt och enkelt är det en bra början, att bygga allt själv från början på första cykeln är nog att ta sig vatten över huvudet.

    Man behöver lära sig lite vart efter och då är det enkelt med färdiga delar, sen när man byggt om ett par gånger blir det nog mer och mer hemma fixade saker. Däremot krävs det en rätt ordentlig maskinpark för att kunna göra saker utan att behöva stå och fila halva vintern.

    Svart enkelt att börja med, även min trike är halvmatt svart.
    Funderade först på andra kulörer men då hade det inte blivit mycket åka av denna sommar heller. Eventuellt ska den rivas i vinter för lite annan färg och finlir av saker som är hemmabyggda som inte funkar så bra... Men vi får se vad tiden tillåter.

  4. #64
    Fördelen är väl att alla köpegrejor passar rakt av, en annan brukar få fila till o modifiera flera gånger innan det funkar som man vill!

  5. #65
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    Igår var jag ute o körde med lite folk bla några som följer denna tråd. En liten reflektion från igår, av allt som man kan snacka om kring bågar och upplevelser på bågen så är detta med "utseende" ändå det "hetaste" samtalsämnet.

    Sedan kan man säga som många inklusive en vän från igår och ett par vänner ovan, "var och en blir salig på sitt", men menar man verkligen det? om man i nästa mening förmedlar vad man själv gillar istället för att fråga "hur eller varför gjorde du detta val?". Kan man verkligen ta till sig nya idéer eller är man genuint nyfiken på kunskap om man inte "ifrågasätter" istället för att bara acceptera, utvecklar man verkligen sin egen smak utan att utforska andras, eller kopierar man bara rent intuitivt?

    Hmm, blev lite filosofiskt hoppas det stör någon.

    Om man är så gammal att man är mer eller mindre pre-postorder , hur och varför gjorde man då. Det vanligaste var att man blandade delar från olika bågar, modeller och nytt med beg, så vad är skillnaden.

    En annan sån där "skillnad" som tycks vara är att idag bygger man på, förr började man med att riva av för att bygga upp, oftast inte hela vägen tillbaka . I den senare processen så lärde man sig lite om funktionaliteten bakom dit och dat. Det känns ganska naturligt att man inte lär sig "Hur saker och ting funkar" om man inte går in i dem utan bara kollar dem från "utsidan" liksom, ungefär som med "utseende". Verkar som det har något med tid och pengar att göra.

    Vad för värderingar lägger gemeneman i ett helt mattsvart lackat fordon egentligen, verkar som det är kontroversiellare än andra matta lacker. Fått många svar på den frågan, någon sa "Bad boy", någon "ruf & tuf", personligen förknippar jag det bara med matt-lack, kanske också lite med halvfärdig lackning, lite som en slipbas eller rostskyddsfärg, inte särskilt upphetsande och meningslöst att underhålla liksom.

    Jag tycker ren metallyta, slipad eller rostig, utstrålar mer "Bad boy" och "ruf & tuf" kanske det blir "modernt" snart igen, hoppas det

  6. #66
    Jag kan tycka att en blank hoj med fina plockapåprylar är snygga. Men dom intresserar mig inte alls. Stannar inte ens upp för att kolla närmare. Medans ett garagebygge kan få mig att imponeras och vilja stå å glo länge. Handarbete och skaparglädje is tha shit

  7. #67
    Var i Norrköping och en snubbe med ungar kommer fram å säger helt seriöst "En matt svart HD, det var vågat". Den frasen skämtar jag å min polare med så fort vi ser något matt svart färg

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande ämnen

  1. Åsikter på Night rods vägegenskaper?
    Av Blodlilja i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-08-04, 14:53
  2. Varför anses inte VRSC modellerna vara riktiga "Harleys"?
    Av absolutjohan i forum Harley-Davidson Generellt
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2014-06-04, 02:01
  3. Luck MC i Japan - byggen.
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 07:18
  4. Twisted Chopper byggen
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-10, 22:10
  5. Riktiga hårdingar!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-23, 21:05

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •