Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 25

Ämne: jävla skithoj

  1. #1

    jävla skithoj

    Köpte min första Big twin idag. Den jäveln ville verkligen inte lämna värlmands gröna skogar. Först glömde jag Internet dosan hos han jag köpte av, fick vända och åka tillbaka efter ett tag. Sen när jag vänder nosen hemmåt igen går en stropp av och hojen välter på kärran. Olja rinner ut, knäckt lite grejer mm.

    Jag va helt själv i urskogen i Värmland och tung som aset va han.

    Väl hemma ska jag rulla av den från kärran. Och självklart hänger sig skiten halvvägs ner.

    Jaja, nu står den i garaget och ska få kärlek så han känner sig hemma.

    Börjar fundera om ryktet om hoj-slaktarn i Örebro går bland hojarna

  2. #2
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    april april?
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  3. #3
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    The Bike Butcher is coming to take you away huuuuhh! april, april

  4. #4
    Ja den här dagen va ett skämt. Till råga på allt tappade jag bort ena strumpan på dotterns simmskola. Va lite pinsamt att klampa in med ena foten bar hos säljaren :-)

  5. #5
    Skrattar åt storyn men tycker synd om dig samtidigt

  6. #6
    BOTM Moderator JohnnyRockers avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Stockholm Söderort
    Inlägg
    1 478
    Tackad: 0

    presenterade du dig som Mulle också ....Naturbarn

  7. #7


    Åbäket. Ska bli en snabb-makeover när jag är klar i badrummet så ska den få tugga mil tills choppern är klar

  8. #8
    V.I.B Fonves avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    683
    Tackad: 6

    å jag som hoppades att storyn var ett aprilskämt men det var det tydligen inte...trist!

    Hojen ser iallafall ball ut och med dina färdigheter kommer den vara redo för säsongen inom kort!
    SB 2008. Min egen "flamma"!

  9. #9
    Haha, jasså, nej tyvärr va det en sann händelse.

    Ja jag får nog pli på den. Får rulla i det här utförandet i sommar... Kanske lite buslack och lindade rör :-)

  10. #10
    Oh shitJag ska ta Olivia på kärra till bes på torsDet får bli att sitta på kärran jag med

  11. #11
    V.I.B Contributor
    zeb.lovehells avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    222
    Tackad: 0

    Min la sig i kärran på väg till cycle supply när jag skulle lämna in den . men hade sån tur att styret tog i mot i väggen. så det blev inga skador
    Zeb Lovehell

  12. #12
    V.I.B Super Contributor
    slyckes avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Slycke utanför Linköping
    Inlägg
    1 094
    Tackad: 26

    Inte roligt med tippade hojar, gäller att spänna fast ordentligt.
    Grattis till "storhojen"

  13. #13
    När jag plockade hem min från Skövde till Malmö så hade jag fixat rejäla spännband samt så drog jag åt den rejält.

    Det skulle mycket till för att den skulle välta. Ett tips är att hänga på styret när du spänner fast den.

    Men som sagt ger en stropp med sig så är man körd.
    Live to ride, Ride to live.

  14. #14
    Ja med tanke på att jag snittar på en "ny" hoj om året så har man lärt sig att spänna ;-) men ger sig spännbandet är det kört som sagt

  15. #15
    Det måste varit J-V sunkiga spännband..... En regel är att kärran ska kunna vara upp och ner och lasten ska vara kvar.Öglorna på kärra el bilen ska vara skuvade genom karossen och inte bara i plyfan som dom oftast är.En liten skada på spännbandet försvagar det som fan

  16. #16
    V.I.B
    Reg.datum
    Dec 2011
    Ort
    Alunda,Östhammars kommun
    Inlägg
    185
    Tackad: 2

    Man ska ha remmar som är gjorda för att spänna hojar, mycket bättre än vanliga spännband...

  17. #17
    Hagis
    Guest
    Lider med dig men det verkar ju som att resterande historia efter "Men" ....

  18. #18
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2011
    Ort
    Nerike
    Inlägg
    40
    Tackad: 1
    De e ju dumt att ringa ringa om hjälp,sitter ju bara hemma o dricker öl ändå...om inte så hade jag kunnat snacka hål i huve på dej under färden!! Men vi tar de nästa gång!!
    Tittar ut o synar den inom en snar framtid
    Grattis till ny tillskottet btw..

  19. #19
    För att göra en lång historia kort så sitter jag med ett omfattande badrumsbygge tungt vilande över mina axlar. Hinner ju inte göra mycket annat. Och med en nyinköpt hoj som skriker efter min ovillkorliga kärlek känns det inge kul alls.

    Men man måste ju dricka kaffe någongång. Så istället för att sätta ner arslet blir det 10 minuters mek.



    Olja och filterbytt, framskärm och luftfilter lackat, nytt lock för tändningen ditsatt och tank + bakskärm borttaget för lackning... Blir mattsvart lack utan några förberedelser typ. Inge snyggt men duger en säsong

  20. #20
    Får man fråga vad det är för lyft du har? Den röda?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •