Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Styling ideér sökes!

  1. #21
    Hittade dom på Bikepart för 1795 kr!, och tycker inte dom skiljer sig i utseende från apa dyra andra dämpare...funkar alldeles utmärkt även för en fettsäck som mig!
    http://www.bikeparts.se/STOTDAMPARE.asp

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av mattinkba Visa inlägg
    Hittade dom på Bikepart för 1795 kr!, och tycker inte dom skiljer sig i utseende från apa dyra andra dämpare...funkar alldeles utmärkt även för en fettsäck som mig!
    http://www.bikeparts.se/STOTDAMPARE.asp

    Inte till utseende kanske, men tror inte de är progressiva, och då kan du likagärna pulverlacka de du har, kostar 400 spänn, om det är svarta du är ute efter.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Inte till utseende kanske, men tror inte de är progressiva, och då kan du likagärna pulverlacka de du har, kostar 400 spänn, om det är svarta du är ute efter.
    Ere lätt o plocka isär fjädrarna?

  4. #24
    Lägg istället till 200 kronor (med forummedlemsrabatt) och du får dessa progressiva från Burly istället.


    http://www.harleybutiken.com/produkt...lammer-Dampare



    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Ere lätt o plocka isär fjädrarna?
    Lätt om du har rätt verktyg, kräver att man pressar ihop fjädrarna så man kan lossa bulten. Farlig operation om man slarvar.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  6. #26
    Mats, om du vill köpa bra lyft för den tank ala chopper, så gör som jag gjorde och köpte ett kit ifrån snubbarna ifrån DK Custom i USA. De skickar till oss nordbor utan att vara ett rövhål som de flesta harley-butiker numera är i USA, som har en ny policy som säger "no!, sir!". DK Custom har även grymt snygga fotpinnar, men ganska dyra, dock så är de handgjorda med grym finish. Köpte deras "knuckledust" fotpinnar, mera "bad-ass" än så blir det inte...

    http://www.dkcustomproducts.com/Spor...n-Kits_c12.htm

    http://www.dkcustomproducts.com/FLYI...K-HDWB-FNF.htm

    Om du ska ha ett snyggt styre kan jag rekommendera Fred Kodlin's Bonanza II fatbar svart i 14". Ser bara till att köpa ett kabelkit för aphäng, typ Burly's.

    Vill du ha ett bollplank så är jag det mera än gärna, vi kan prata mera på facebook eller på Dark Customs forum eller FB sida...

  7. #27
    Lägg av, ok Burley är ju kul att det står på dämparna, minsann market stuff. Visar att jag har minsann lagt pengar på detta kolla! Något jag har problem med, rätt eller fel, är just detta När man kollar i tidningar..#Jag har byggt en hoj, men byggaren är #uffe#. När jag började så fanns inte all skit att köpa, utan man fick kirra det mesta själv. Kapa ihop gamla tankar, knäcka rör etsetera Komponera, nu skall allting vara från någon av de svindyra kedjorna, bygga lego,...va fan! Finns säkert andra åsikter..men hittar jag något som jag kan använda mpå tex Biltema, för en tredjedel av priset mot bikeline, sä vadå?

  8. #28
    Fick hem mit "coil relocation" kit i förra veckan. Här är resultatet. Lite finputs kvarstår Nöjd ändå


  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av islandstyle Visa inlägg
    Fick hem mit "coil relocation" kit i förra veckan. Här är resultatet. Lite finputs kvarstår Nöjd ändå

    Schysst. Gjorde stor skillnad. Ska du flytta tändningen också?

  10. #30
    Snyggt! Så ska det se ut.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  11. #31
    Gjorde samma manöver på min sporre.





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #32
    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Schysst. Gjorde stor skillnad. Ska du flytta tändningen också?
    Nja, tändingen ska sitta kvar likt den gör på admins. Men jag kommer att fixa till bygeln som den sitter på. Ville inte gå på med vinkelslipen på orginal-grejorna Resultatet kommer förhoppningsvis bli rätt likt den bild som admin postat ovan

  13. #33
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Gjorde samma manöver på min sporre.
    Blev ju riktigt bra före- och efter resultat på den! Jag har ett tjockt packe med sladd som går ner till motorblocket utmed ramens vänstersida. Det innehåller bla. sladdarna till lambda sonden, nån sladd till oljefiltret och nåt till voltpacket mm mm... Den är den stora utmaningen för den är tajt dragen från början, och jag tror inte jag kan få lika "rent" under tanken som du pga. av den... måste kolla vidare på det

  14. #34
    Kör du en mindre tanklyft så kan du ev dra och gömma elkablar under tanken, mellan tank och ram så att säga.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  15. #35
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    Kör du en mindre tanklyft så kan du ev dra och gömma elkablar under tanken, mellan tank och ram så att säga.
    Jag kör en 2" tanklyft. De flesta sladdarna befinner sig nu under tanken. Är egentligen bara en sladd som inte gör det och den verkar nästan vara för kort att göra nåt annat med. Ska forska lite i det imorrn

  16. #36
    Mats, jag tycker du ska flytta tändningen också, då kommer du inte behöva lika långa kablar... Detta kitet finns ju att köpa hos DK Custom. Det finns två varianter antingen sätter du tändningen vid coil'n, eller så som jag ska göra sätter du den bakom bakom cylinderna mellan bakre cylindern och batterikåpan (typ!). Tycker detta blir snyggast samt så sitter nyckeln mera skyddat. Kolla på länken nedan för resultat...

    http://www.dkcustomproducts.com/Igni...DK-IGN-RLC.htm

  17. #37
    Citat Ursprungligen postat av walktheline Visa inlägg
    Mats, jag tycker du ska flytta tändningen också, då kommer du inte behöva lika långa kablar... Detta kitet finns ju att köpa hos DK Custom. Det finns två varianter antingen sätter du tändningen vid coil'n, eller så som jag ska göra sätter du den bakom bakom cylinderna mellan bakre cylindern och batterikåpan (typ!). Tycker detta blir snyggast samt så sitter nyckeln mera skyddat. Kolla på länken nedan för resultat...

    http://www.dkcustomproducts.com/Igni...DK-IGN-RLC.htm
    Tja,

    Jag såg den där och gjorde avvägningen att jag nog ville ha den uppe vid styret ändå Ska in i smedjan och fixa till en egen hållare för tändningslåset tänkte jag. Kabeln som jag upplever kort är den som går ner till oljefiltret och lambdan osv. Men efter en liten ockulär besiktning idag så behöver jag nog bara lossa på den och dra den lite annorlunda för ett avsevärt mycket bättre resultat. Återstår att se

    /M

  18. #38
    V.I.B 883rs avatar
    Reg.datum
    Mar 2012
    Ort
    Söder om söder
    Inlägg
    204
    Tackad: 0

    Hur har det gått med kabeldragningen?
    Tänkte handla lite från DK jag också, bland annat det där kittet. Är dom bra att ha o göra med och hur mycket blev det i frakt?
    vad är skillnaden på de 2 kabelalternativen, skrikande örnen och Pro Race, typ en tjuga extra för SE?

    Har också planer på att köpa burleys bakdämpare som admin länka till, hur är det att skjutsa med dom dämparna på, slår dom i botten eller är dämpningen lika bra som original pga att de e prog?
    Senast redigerat av 883r den 2012-03-28 klockan 19:45.

  19. #39
    Citat Ursprungligen postat av 883r Visa inlägg
    Hur har det gått med kabeldragningen?
    Tänkte handla lite från DK jag också, bland annat det där kittet. Är dom bra att ha o göra med och hur mycket blev det i frakt?
    vad är skillnaden på de 2 kabelalternativen, skrikande örnen och Pro Race, typ en tjuga extra för SE?

    Har också planer på att köpa burleys bakdämpare som admin länka till, hur är det att skjutsa med dom dämparna på, slår dom i botten eller är dämpningen lika bra som original pga att de e prog?
    Kabeldragningen har gått bra... Bilder finns i mitt Garage... skulle nog inte ge mig på att slamma hojen med burlys 10" satsa på ett längre alternativ isåfall typ Progressive Suspension 11.5"... Vad som skiljer sladdarna kan jag faktiskt inte svara på. Jag tog SE då jag vet att de gör bra delar till HD. Kommer inte ihåg vad allt slutade på men jag fick betala tull o så. Fraktmässigt så funkade allt kanon. Fick alla grejor på typ 1 vecka.

    Lycka till...

  20. #40
    Idag blev jag klar med mitt tanklyft o flytt av tändning och tändspole. Jag körde på 3" tanklyft och har den stora Custom tanken
    Före:


    Efter:

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •