Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 103

Ämne: Hej alla!

  1. #61
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Falkenberg, Halland Sverige
    Inlägg
    129
    Tackad: 2

    Hej!
    Vad tror ni om följande: Ness Big sucker kit 1495:- - 100:- i Harley Forums RABATT !från Snake Bike Choppers.
    samt Powercomander III usb 2995:- från Bikeshop.

    Tot: 4390:- plus frakt.+Mappning.Tot c:a 7000:-

    Hyfsat billigt eller?
    Hoppas det märks och är värt pengarna !

    MVH Tompa

  2. #62
    Kolla med Båging på forumet om PC V funkar, har fler inställningsmöjligheter. Även om PC sjävla anger att endast III funkar till din 2001 VET jag att MotoSpeed har skrivit till mig på FaceBook att PC V funkar i många fall även till äldre TC-modellerna, men kolla detta med Båging eller MotoSpeed som kan detta.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  3. #63
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Den mår fint i värmen inomhus Väntar på restade kamaxlar, men dom är nog på väg hem nästa vecka vad jag fattat..... sen är det inte så varmt som ni tror.... +3 i luften in i bänkrummet och fortfarande rätt torrt vilket gör att jag är lite tveksam till att mappa just nu
    Ta den tid du behöver jag har ingen panik än och du har mitt fulla förtroende.

    Har du nån aning vart klubben vi pratade om när jag va hos dig tagit vägen?(JKPG tiden)
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  4. #64
    V.I.B Contributor ViLas avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 443
    Tackad: 3

    Citat Ursprungligen postat av JohnnyRocker Visa inlägg
    Okey Stefan, välkommen. Passar på å skicka med en fråga inom dit gebit. Om du skulle välja mellan en sporre 883 m insprut (07) Powercommander, l&b eller en sporre 1200 flatsidesförg (05) kammar, l&b vilken skulle du föredra?
    Han föredrar en BigTwin, hermano
    Fuck it,lets ride
    Go big or go home

  5. #65

    spridare

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Ok, hittat hit till slut efter att Harleyportalen la ner.... kul med nytt!

    Namnet är Stefan Båging. Äger och driver Mek1 Motorcycles AB i Lidköping sen 6 år.
    Jobbar en hel del med insprutning och förgasare på våra cyklar, men även andra fabrikat....
    Innan egna verkstan har jag funnits på verkstan hos MC-Konsult sen 1990 ungefär och började köra deras DynoJet-bänk när den kom.... så erfarenheten runt bänkkörningar är väl ok tycker jag

    Precis som på Harleyportalen skall jag försöka svara på frågor i den mån jag hinner och försöka vara så opartisk som möjligt, för det är en rätt "intressant" bransch vi verkar i

    Mvh /Båging, Mek1 Motorcycles AB
    Hej båging
    Har haft problem med min twin cam 2008 som går på en cylinder tror jag lokaliserat felet tiill en spridare hur rengör jag bäst tillsats i tanken eller plocka loss den och rengöra med vad?
    Tacsam för svar

  6. #66
    Oj, den skapar flera frågor.....felkoder? Är den helt död? Mätt med något som är snabbare än voltmeter? Med ett vettigt oscilloskop kan du faktist avgöra om käglan rör på sej
    I alla fall....om den är konstaterat skitig, kan man ju testa cleaner i tanken, men helst loss och ultraljudstvätta...
    Orsaken till at jag undrar, är att jag hittills inte stött på igensatta spridare på en HD

  7. #67
    Ok, ville väl bara meddela att jag inte har någonting med Mek1 att göra längre...... Av olika orsaker sade jag upp mej den 27/7.....

    /Stefan

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Ok, ville väl bara meddela att jag inte har någonting med Mek1 att göra längre...... Av olika orsaker sade jag upp mej den 27/7.....

    /Stefan
    Det var tråkigt att läsa, hoppas verkligen att du fortsätter själv eller ihop med någon annan. För du är ju lite av en guru när det kommer till motorer och bänkning. Ha det gott/GonZa


    Timeo Danaos Et Dona Ferentes
    Timeo Danaos Et Dona Ferentes

  9. #69
    Hoppas du lägger ut på forumet var du tänker starta om på egen hand.Finns ju mycket folk som behöver din kunskap.

  10. #70
    V.I.B
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    357
    Tackad: 32

    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Ok, ville väl bara meddela att jag inte har någonting med Mek1 att göra längre...... Av olika orsaker sade jag upp mej den 27/7.....

    /Stefan
    Shit, Hoppas du fick bänken med dig !
    Vill ochså veta ny address när det blir.

  11. #71
    Absolut. Planen är att köra igång en del verksamhet hemma. Håller på för fullt och bygger nya bänkrummet, så den bör väl vara igång inom 10 dagar nånstans.....
    Adressen är Säresestad utanför Grästorp. Mer info och nytt telefonnummer kommer senare

  12. #72
    V.I.B Contributor
    abelseths avatar
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    374
    Tackad: 19
    Varför kan inte admin göra en sticky ala "Fråga Stefan" tråd istället, så blir det hela kanske mer överskådligt för alla andra som inte kollar igenom trådarna så ofta =)
    Och välkommen Stefan! Gött med kunskap och erfarenhet bakom tyckandet

  13. #73
    Det är ju en tanke. Självklart svarar jag i mån av tid
    Tack förresten

  14. #74
    Jag har vance and Hines slipon ljuddämpare på nu och vill gärna ha ett öppet filter. Har kollat på både PC V och vance and hines FP3, har även sett att screamin Eagle har en egen Box, men jag har inte hittat nån sån som passar till min hoj.

    Vilken kan vara bäst av dessa 3 anser du? Eller finns det fler som kan vara lämpliga? FP3 har ju en massa mappningar förberedda för olika kombinationer av avgassystem och luftfilter, men hur funkar dom? Alla motorer har väl egentligen unika inställningar efter en bänkkörning?

    Det jag upplever med min är att det känns som att det tar emot lite då man ligger på landsväg och vrider på, den går inte dåligt, bara lite orkeslös vid vissa tillfällen.

    Det är en XG 750 Street ca 120mil

  15. #75
    Oj...ja, det enda jag egentligen vill rekommendera är SE SuperTunern eller liknande system. Det finns egentligen ingen piggybacklösning (typ PC-V) som fungerar så bra fullt ut som ett system som mappar ECUn direkt. Man får långt bättre kontroll på väldigt många fler parametrar med en ECU-mappning. Dom jag jobbar mycket med är SEST/SERT, DirectLink PowerVision och liknande. Och ja, precis, mappningen är otroligt individuell. Generella mappar fungerar väl bättre än ingen alls, men kommer inte i närheten av en riktigt mappad hoj. Sen är det andra saker man måste ta i beaktande. Fädiga mappar (både till SEST och den typen som jobbar som FP3) har rätt stora buffertar på både bränsle- och tändningssidan. Fabrikanten har ingen aning om förutsättningarna för just den cykeln som det hamnar på, så man tar rätt stor hänsyn till att det kan åka i lågoktanig soppa osv...
    Så, skulle jag kategorisera dom du nämner efter nummer, skulle det se ut så här:
    1. SuperTuner
    2. PC-V
    3. FP3

    Mvh /Stefan

  16. #76
    Kollade med Probike i går och det är samma SuperTuner till 750n som till dom andra modellerna, så den finns tillgänglig

  17. #77
    Kanon! Tack för alla bra svar! Då blir det nog en super tuner och screaming Eagle luftfilter

  18. #78
    Bra val. Även om den är dyrare, så är den extra kostnaden klart motiverad. Förutom att den tekniskt sköter allting överlägset mycket bättre än alla piggyback-varianter, så slipper du andra problem, som platsbrist, ärgade kontakter osv


    Skickat från min iPad med Tapatalk

  19. #79
    Citat Ursprungligen postat av Båging Visa inlägg
    Absolut. Planen är att köra igång en del verksamhet hemma. Håller på för fullt och bygger nya bänkrummet, så den bör väl vara igång inom 10 dagar nånstans.....
    Adressen är Säresestad utanför Grästorp. Mer info och nytt telefonnummer kommer senare
    Lite nyfiken hur det gått för dig, är du igång i egen regi nu?

  20. #80

  21. The Following 2 Users Say Thank You to Pulare For This Useful Post:

    Banditen01 (2015-09-13), Båging (2015-09-13)

Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Go lörda alla!
    Av robbbull i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-03, 20:39
  2. Hej alla!
    Av Jyrg i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 08:24
  3. Hej alla!!
    Av dynababe i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-04, 00:15
  4. Hej alla nya
    Av Hagis i forum Ny på harleyforum.se?
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-02, 09:44
  5. Skål alla!
    Av robbbull i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 10:37

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •