Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ingen tomgång

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    4
    Tackad: 0

    Ingen tomgång

    Efter att ha stått ett år hade förgasaren slaggat igen. Tog isär och gjorde rent och sen startade den fint, men tomgången finns inte. Stannar så fort jag inte ger gas.
    Nån som har nån idé?

  2. #2
    Säker på att alla kanaler och munstycken är öppna? Nästa gång du ställer bort den så stäng kranen och kör förgasaren tom
    The best diplomat I know is a fully activated phaserbank
    y62.se
    En udda tanke

  3. Följande användare tackar Y62 för detta inlägg:

    booko56 (2023-08-12)

  4. #3
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av Y62 Visa inlägg
    Säker på att alla kanaler och munstycken är öppna? Nästa gång du ställer bort den så stäng kranen och kör förgasaren tom
    Bra tips förståss!
    Tog ur munstyckena och gjorde rent både mekaniskt med tunn tråd och blåste med tryckluft. Sprutade förgasarrengöring i kanaler och munstycken och blåste rent.
    Första gången som jag plockar isär en förgasare så jag kan ju ha missat nåt.. Verkar ju som att den får soppa nu vid gaspådrag men inte på tomgång.

  5. #4
    V.I.B minhojs avatar
    Reg.datum
    Apr 2014
    Ort
    Förort
    Inlägg
    270
    Tackad: 53

    Svårt att veta eftersom du inte nämner vad du har för hoj (eller vad det gäller för typ av motor), eller vad du har för förgasare

    Använd INTE tråd när du gör rent munstycken det brukar de flesta förgasartillverkare vara överens om...
    Mässing som är relativt mjukt kan lätt skadas om det utsätts för mekanisk rengöring
    jag brukar köra ultraljudstvätt och blåsa torrt med tryckluft, jag har S&S fugge

  6. #5
    V.I.B
    Reg.datum
    Oct 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    4
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av minhoj Visa inlägg
    Svårt att veta eftersom du inte nämner vad du har för hoj (eller vad det gäller för typ av motor), eller vad du har för förgasare

    Använd INTE tråd när du gör rent munstycken det brukar de flesta förgasartillverkare vara överens om...
    Mässing som är relativt mjukt kan lätt skadas om det utsätts för mekanisk rengöring
    jag brukar köra ultraljudstvätt och blåsa torrt med tryckluft, jag har S&S fugge
    Det är en Keihin originalförgasare till Sportster -02. Kollade ett antal youtubeklipp där de använde en tunn tråd från stålborste, så jag gjorde likadant. Hoppas jag inte skadat nåt. Tyckte alla kanaler verkade öppna när jag sprutade i förgasarrengöring och det verkar ha hjälpt eftersom den startar och går normalt så länge jag ger gas men lägger av när jag släpper.

  7. #6
    Kolla så den inte drar tjuvluft i tätningar mellan insuget och topparna

  8. #7
    Har du justerat tomgångs-skruven?

  9. #8
    Använd inte tråd att peta i munstyckena..... Hmm..Finns det klipp på youtube hur man gör när man förstör munstyckena?
    I only want to live long enough to be a problem to my kids.

Liknande ämnen

  1. Hög tomgång
    Av Janne.l.karlsson i forum Harley-Davidson Tekniska frågor
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-06-10, 11:27
  2. Fatboy 2006 EFI hög tomgång ( lösning manuell tomgångskruv)
    Av ulfaxe00 i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-07-20, 17:00
  3. Hög tomgång
    Av Häggen i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 15:48
  4. Tomgång sportster
    Av Chrille883 i forum Harley-Davidson Sportster
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2015-05-08, 09:01
  5. ingen tomgång, softail -00
    Av oscar89 i forum Harley-Davidson Softail
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-06-11, 22:41

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •