Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vance & Hines Monster ovals

  1. #1

    Vance & Hines Monster ovals

    Hej!

    Köpte nyligen en 2014 Street Glide med Vance & Hines Monster ovals. Tycker ljudet är helt ok men saknar det "smattriga" goa' Harley ljudet. Drog av end capsen idag men kunde inte göra mer än så. Allt är svetsat, inte alls som med vissa andra V&H modeller där man bara drar ut hela köret.


    Är det någon som har/haft V&H monstren som kan tipsa mig vad man kan göra så att man får upp några decibel? =)


    // Marko

  2. #2
    Ta bort katalysatorn som sitter i de främre rören i den grova delen de går in i. Den både bromsar flödet och stjäl mycket ljud

  3. #3
    Ok, det är väl det vi kom fram till igår. Polaren, som kan mycket mer än mig, sa att jag får köpa nya främre pipor. Ska man göra det eller räcker det att jag tar bort katalysatorn?

  4. #4
    Blir ju mer som ett 2-2 system med nya främre rör men dom kostar ju en slant så billigaste lösning är att rensa ut katalysatorn så är det ju ett 2-1-2 system. Vad som är mest effektvänligt har jag ingen aning om.

    Citat Ursprungligen postat av Konfan Visa inlägg
    Ok, det är väl det vi kom fram till igår. Polaren, som kan mycket mer än mig, sa att jag får köpa nya främre pipor. Ska man göra det eller räcker det att jag tar bort katalysatorn?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Blir ju mer som ett 2-2 system med nya främre rör men dom kostar ju en slant så billigaste lösning är att rensa ut katalysatorn så är det ju ett 2-1-2 system. Vad som är mest effektvänligt har jag ingen aning om.
    Ok man kan rensa katalysatorn. V&H crosspipes ligger fan på 8-9 lax. Känns sådär när man precis har lagt massa pengar på ny hoj. Samtidigt vill man ju ha ljudet liksom.

    Tusen tack för tipsen, får väl marinera dett alite känner jag.

  6. #6
    https://www.youtube.com/watch?v=4f3coNwLLuc



    Citat Ursprungligen postat av Konfan Visa inlägg
    Ok man kan rensa katalysatorn. V&H crosspipes ligger fan på 8-9 lax. Känns sådär när man precis har lagt massa pengar på ny hoj. Samtidigt vill man ju ha ljudet liksom.

    Tusen tack för tipsen, får väl marinera dett alite känner jag.

Liknande ämnen

  1. Vance & hines
    Av Lillan i forum Säljes
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2014-06-18, 00:33
  2. Vance & Hines
    Av Jan Ström i forum Köpes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-14, 18:58
  3. Vance & Hines
    Av Coppia68 i forum Säljes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-07, 23:50
  4. V&H Monster ovals vs S&S SPO
    Av Affe_K i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-09, 09:23
  5. Byta V&H Monster Ovals & Super Race Tuner till original pipor.
    Av Andersson i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:54

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •