Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 241 till 260 av 280

Ämne: Ombyggd HD sportster skall byggas om igen.

  1. #241
    V.I.B Sannizs avatar
    Reg.datum
    Apr 2012
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 333
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av ThE DoG´s Visa inlägg
    Tänkte att det fanns så många med dragbar styret på redan. Även om det inte är jag som håller i det.
    Det är ju fortfarande personligt... Det bör ju vara du, som håller i det med... Om du vill ha röstning i "coolhets faktorn".
    Men du verkar ju ändå inne mer på aphänget...


    ********* Bikerbabe, and proud of it! What´s your excuse? *********

  2. #242
    ja så klart är jag mer inne på aphänget annars hade jag inte lagt tid på att bygga det. Men är inte säker på stilen på styret.

    Måste till fler modifieringar innan det går att användas.

  3. #243
    Citat Ursprungligen postat av ThE DoG´s Visa inlägg
    Dragbar styre eller möjligtvis Z-styre kanske kunde vara snyggt.
    Det höga ser bara konstigt och fyrkantigt ut, förstör andra fina linjer (tycker jag).
    /R

  4. #244
    Mm dragbaret för Det e smalt o fin linje på, 10" risers först, oldschool i mässing

  5. #245
    Hemmasnickrat aphäng, snyggt, eget och passar hojjen. Ser dessutom bekvämt ut!

  6. #246
    Tack så mycket för era åsikter dom uppskattas.

    @Rolf. Får nog hålla med dig. Styret är lite för fyrkantigt, tror det blir att sätta vinkelslipen i styret och få lite vinklar i det.

    @fenrik. Där sa du faktist nåt. Jag är personligen lite svag för låga risers men att sätta lite högre risers kan ju få bort den känslan att hålla händerna vid knäna när man sitter på knäna.

    @Jompa. Tack så mycket. Det är skoj att bygga eget och har man tillgång till en enorm verkstad så blir allt enklare. Det var riktigt bekväm ställning när jag bara satt på och höll i styret. Men frågan är ju hur det känns efter 10 mil elr ens bara 1 mil.

  7. #247
    , kör hårt, blir bra hur som!

  8. #248
    Tror jag med Jompa.

  9. #249
    Jag tycker texasstyret ser ballt ut! Och det är ju kul att ha ett som är hemmabyggt! Jag har också ett hemmaknäckt men vågar inte använda det med risk att svetsarna ger sig :-)så väljer du bort det är jag spekulant på ditt, du är ju svitsarproffs ;-)

  10. #250
    W: tycker att du borde ta med dit styre upp till mig så kan jag kolla svetsarna och svetsa om den om den verkar svag. Så kan ju du nyttja dit egna. I annat fall så skall jag ha dig i minnet om jag väljer att inte ha kvar styret.

  11. #251
    Citat Ursprungligen postat av ThE DoG´s Visa inlägg
    W: tycker att du borde ta med dit styre upp till mig så kan jag kolla svetsarna och svetsa om den om den verkar svag. Så kan ju du nyttja dit egna. I annat fall så skall jag ha dig i minnet om jag väljer att inte ha kvar styret.
    Låter som ett bra förslag! Är du hemma om helgerna framöver nu när du blivit med hus? :-)

  12. #252
    generellt är jag det nog men det gäller att kolla närmare när helgen kommer.....allt ändrar sig hela tiden tycker jag. Dock på lördag är jag inte hemma.

    Bara så du vet så har jag inte nån svets hemma så det kommer ta nån dag innan du får tillbaka styret.

  13. #253
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hur långt har ni kommit med det .. dröjer inte länge till våren och du sa att du vill köra den................

  14. #254
    Det får nog bli till sommaren känns det som, har ju ett styre på som funkar. Kan ju ta det andra på ryggen o köra hoj till Krstd istället! :-)

  15. #255
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    ..................

  16. #256
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Hur går det ?

  17. #257
    Har tyvär kommit in i en period då jag har haft super mycket att göra. Blir att ta tag i allt med hojen nu så man kan starta den till säsongen. Då man har köpt hus, håller på att provar ut "the o´l ball and chain".

  18. #258
    Där e du ju! Var rädd att du byggt in dig bakom en gipsvägg eller nåt! ;-)

  19. #259
    W ingen fara med det. Inte mycket att göra med huset.

    Snart dax för en kaffe så man vet hur personen ser ut som man pratar med eller vad säger du?

  20. #260
    [QUOTE=ThE DoG´s;64819]W ingen fara med det. Inte mycket att göra med huset.

    Snart dax för en kaffe så man vet hur personen ser ut som man pratar med eller vad säger du?[/QUOTE

    Håller med dig! Får vi försöka få till! Har du fritt en helg är det bara att höra av dig!

Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista

Liknande ämnen

  1. Night Rod ombyggd fram?
    Av rodge i forum Harley-Davidson VRSC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-01-07, 20:19
  2. Ombyggd bagger 2010
    Av krokodil i forum Harley-Davidson Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-30, 21:54
  3. det ska böjas i tid det som krokigt skall bli
    Av hasse diesel i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-15, 21:37
  4. Rotorhaveri igen
    Av Pulare i forum Motor, Luft, Buller ,Ventiler, Kammar, Förgasare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-11, 20:53
  5. Stenkoolt bygge från 3-2 Choppers igen!
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-08-19, 21:59

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •