Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Skärmtips

  1. #1
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Skärmtips

    Håller på och fixar med min 883R nu över vintern och hade tänkt att kapa original skärmen så att jag får den lite kortare än original.
    Men har nu tänkt om att det kanske kan vara bra att ha kvar originalskärmen vid eventuell försäljning.
    Så tänkte om nån har något bra tips på skärm man kan köpa från t.ex. bikeline eller annat ställe, som är "lätt" att få dit utan att modifiera ramen utan att kunna sätta dit med befintliga fästen, eller om det finns någon sorts replika på original som man kan kapa och ha sig med?
    Tips tages tacksamt emot.

  2. #2
    Håll koll på blocket efter en billig originalskärm o stuka om den sen.....blir säkert billigast oxå

  3. #3
    Hagis
    Guest
    Har du inte brådis så håll ögonen öppna, jag kommer sälja mina skärmar m.m. men jag måset kolla med en annan person först vilka grejer han är intresserad av, det han inte ska ha lägger jag ut i motorblocket inom kort!

  4. #4
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    En fördel med icke-original är att de ofta är kraftigare, vilket gör dem enklare att modifiera, svetsa fästen osv.

  5. #5
    Kolla ebay, stort utbud och billigt pris, ingen risk att bli blåst som en del säger, jag har bara bra erfarenheter, och jag handlar mycket!

  6. #6
    http://www.ebay.com/itm/2006-Harley-...item19c9d5f913

    Ett smakprov på vad dom kostar, sen är det ju inte alla som skickar till sverige!

  7. #7
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av plastjanne Visa inlägg
    http://www.ebay.com/itm/2006-Harley-...item19c9d5f913

    Ett smakprov på vad dom kostar, sen är det ju inte alla som skickar till sverige!
    Ok, kollade en snabbis och det kan ju vara riktigt billigt, finns det någonstans eller nån som vet inom vilket spann vilka skärmar från vilka årsmodeller som passar, min som är en 2002 vilka andra årsmodeller passar på just min hoj?

  8. #8
    V.I.B
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Ludvika, Dalarna
    Inlägg
    113
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Hagis Visa inlägg
    Har du inte brådis så håll ögonen öppna, jag kommer sälja mina skärmar m.m. men jag måset kolla med en annan person först vilka grejer han är intresserad av, det han inte ska ha lägger jag ut i motorblocket inom kort!
    Vad är det för årsmodell som skärmarna setat på? Av nyfikenhet vad har du löst det med för ny skärm?

  9. #9
    1990-2003 bör passa. Om du ändå ska kapa kan du passa på att pressa ner skärmen lite och göra helt nya fästhål. Detta så du blir av med lite av det enorma gap som annars uppstår mellan däck och skärm.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  10. #10
    V.I.B Immes avatar
    Reg.datum
    Aug 2011
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    48
    Tackad: 0
    Citat Ursprungligen postat av admin Visa inlägg
    1990-2003 bör passa. Om du ändå ska kapa kan du passa på att pressa ner skärmen lite och göra helt nya fästhål. Detta så du blir av med lite av det enorma gap som annars uppstår mellan däck och skärm.
    passar de även till en 2010 års Iron??

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Imme Visa inlägg
    passar de även till en 2010 års Iron??
    Inte säker då 04-> fick bredade bakdäck. Mät bredden hos en handlare

    Notera även att vissa 04> har ett jättehål i skärmen för CDI-Boxen, stax under/bakom sadeln.


    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  12. #12
    2003 kan nog passa dig men som admin säger så är din en 10a o har cdi box hålet som nightssrer o iron har pga av en lägre skärmfästpunkt. Se bild på skärm här med hålet som admin pratar om.
    http://www.jpcycles.com/product/710-735#
    Hålet kom fr.om 2005 när det blev insprutning, larm o grejs tror jag

  13. #13
    Hagis
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
    Vad är det för årsmodell som skärmarna setat på? Av nyfikenhet vad har du löst det med för ny skärm?
    2002a
    Jag kommer köpa en bredare skärm och modda den! Ska ju byta hela tailen till en hard tail så fästena kommer en smed fixa och sen fixar vi det som behövs för att få den att passa! Ska köra dit hojen nästa vecka är det tänkt så då finns alla delar som ligger i motorblocket till salu och hämtning!

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •