Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 95

Ämne: Vilket styre föredrar du?

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Sleven71 Visa inlägg
    Aphäng 16-18 är så vackert!! Betydligt snyggare än lågt o brett... Z bars med risers funkar kanon till vissa hojar....
    Snyggare enligt dig kanske... Det är väl en smaksak och högst personligt vad man gillar. Själv tycker jag att det är apfult med aphäng O jag vet ganska många andra som tycker det med...

  2. #22

  3. #23
    Drömmer också om aphäng, närmare bestämt 12" narly burrows http://www.snakebikes.se/produkt/Burly-Narrow-Bars , svart. styret ihop med förlängda kablar blir kostsamt. Inget ont om Snakebikes nu men dem tar fanken c:a 2500 för kabelkitet som behövs vid byte till apstyre. Jag är inte så kunning men det känns som mycket pengar "för lite kablar o wajrar" http://www.snakebikes.se/produkt/Cable-Extension-kit-

    Allt som allt stannar det på strax över 4500 inklusive frakt. Hade jag haft pengarna skräpandes så hade jag väl inte gnällt liksom hehe.

    Är det någon som har tips på vajrar med mera man kan köpa som inte blir lika kostsamt som faktiskt kommer passa? (USA import ej inräknat)

  4. #24
    Hagis
    Guest
    Då jag börjar få nordanvindar krupp utan hoj för tillfället då det ligger 2 löner ifrån att få loss hojen så måste jag spåra ur och säga att fyllstyre är det jag föredrar ikväll! (sorry admin)

  5. #25
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    16" aphäng, ngt framåt lutad, är vad jag har, inte ultimat men 10 mil är njemas problemas, skulle komfort vara det viktigast i värden skulle tv-soffan vinna över hojjen.

  6. #26
    V.I.B Contributor Bikebandits avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 125
    Tackad: 4

    Citat Ursprungligen postat av fenrik Visa inlägg
    Drömmer också om aphäng, närmare bestämt 12" narly burrows http://www.snakebikes.se/produkt/Burly-Narrow-Bars , svart. styret ihop med förlängda kablar blir kostsamt. Inget ont om Snakebikes nu men dem tar fanken c:a 2500 för kabelkitet som behövs vid byte till apstyre. Jag är inte så kunning men det känns som mycket pengar "för lite kablar o wajrar" http://www.snakebikes.se/produkt/Cable-Extension-kit-

    Allt som allt stannar det på strax över 4500 inklusive frakt. Hade jag haft pengarna skräpandes så hade jag väl inte gnällt liksom hehe.

    Är det någon som har tips på vajrar med mera man kan köpa som inte blir lika kostsamt som faktiskt kommer passa? (USA import ej inräknat)
    Du skulle inte få det mycket billigare att beställa från USA, jag köpte min 14 "Burley narrow apes här i Sverige för 1470kr .. gas / koppling vajrar och bromsslang och längre elektriska kablar kommer till ca 2500kr och om du inte gör det själv du måste också betala 4-6 timmar arbetskostnad .

    Det är inte billig,,, tyvärr

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av Bikebandit Visa inlägg
    Du skulle inte få det mycket billigare att beställa från USA, jag köpte min 14 "Burley narrow apes här i Sverige för 1470kr .. gas / koppling vajrar och bromsslang och längre elektriska kablar kommer till ca 2500kr och om du inte gör det själv du måste också betala 4-6 timmar arbetskostnad .

    Det är inte billig,,, tyvärr
    Nej det verkar tyvärr vara så hehe. Jag får vackert vänta tills kassan är fylld. Kassan tog slut i vinter. Man har liksom en prioritering när snön ligger tätt, och sedan när asfalten kommer fram och man bli klar för säsongen känns det som man borde gjort annorlunda hehe.

    Just nu vill jag bara ha 1200 konvertering, andra kammar med mera. Gällande styret så funderar jag denna säsong på att ta bort XLC stock risern och sätta dit minimala istället, vända på hastighetsmätaren så den blir uppåt istället. Det jag inte vill är ju däremot att få framåtlut, jag vill ju ha tvärtom ganska rak o small sittställning med lagom nätt aphäng.

  8. #28
    Aphäng ser lite mer avslappnat ut, men ska det gå fortare än 120 knyck vill jag ha nått lägre.
    Men vem fan har bråttom? inte jag

  9. #29
    V.I.B Contributor Lars Nilssons avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Utanför landskrona
    Inlägg
    1 539
    Tackad: 7

    jag slog till på ett chubby 20tums aphäng.
    Det är så jävla skönt att köra med.
    Fick nya kammar i henne förra månaden o testade den liiite o va uppe i typ 200 km/h.
    DÅ BLÅSER DET!!
    asg

  10. #30
    Är lite förvånad att Ap-styre är så populärt men smaken är som röven..
    Kör med HD´s Streetslammer-styre, enligt mig det optimala både estetiskt och körmässigt.

  11. #31
    Jag kör med Dragbar och 6,5" pull-back-risers men tycker att jag får för framåtlutad körställning.
    Vad finns det för olika styren och risers för att komma längre bakåt på hojen?

  12. #32
    Bech Bar 93cm mellan handtagen GÖÖÖÖÖÖTT

  13. #33
    V.I.B indy 500s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Ödesböle Jämtland
    Inlägg
    570
    Tackad: 1
    Går det besikta den med styret på eller måste du byta. Eller har bredden ingen betydelse från orginal?
    Det är inte kriminellt om det utförs med vänner.

  14. #34
    V.I.B Micke Bs avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Vinslöv, skåne
    Inlägg
    94
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av Norrland Visa inlägg
    Jag använder dresser det funkar på roadking eftersom jag är 176 i sockarna så är lite längre pullback att föredra
    Är också av samma längd och när jag köpte min så satt där beachbar monterat på hojen. Både snyggt o fräckt, men fullständigt omöjligt att köra i en mindre rondell, fick ju för fasen nästan släppa ena handtaget för att svänga med hojen. Kollade därefter lite på ett Amerikanskt forum och många föreslog ett Heritagestyre, det är dom som eftermonteras på snutkingarna och sagt o gjort. Ett styre beställdes och jag är hur nöjd som helst.
    www.scrcsweden.se
    HELLRE EN SKITIG HOJ PÅ VÄGEN ÄN EN REN I GARAGET

  15. #35
    Svar till " indy 500 " går fin fint ock besikta.

  16. #36
    Japp, 970mm Drags, inga problem i besiktningen. Min gamla hink.





    VIKTIGT! Information gällande tekniska frågor!

    Inte medlem på HarleyForum.se? Registrera dig helt gratis här!


  17. #37

    Vilket styre har ni?

    Som tidigare sagt har jag precis köpt en Super Glide. Efter mina nu 25 första körda mil känner jag att jag får ont i höger handled pga vinkeln på styret.
    Måste byta styre, men frågan är till vilket? Vad har ni för styre och vad rekommenderar ni? Jag vill iallafall göra så att kablarna går i det nya styret.

    Såhär ser det ut idag, lite svårt att se, men hade ingen bättre bild just nu.




    // Emil

  18. #38
    Man kanske också skulle passa på att skaffa sig raisers (staving?!) för att få styret lite närmare också.

  19. #39
    14" aphäng har jag inga problem att åka linköping - sthlm varken ont i armar eller axlar ....

  20. #40
    V.I.B - Vinnare BOTM Feb 2012 ElMilagro.s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Shitlake.
    Inlägg
    438
    Tackad: 0

    Citat Ursprungligen postat av oggy69 Visa inlägg
    14" aphäng har jag inga problem att åka linköping - sthlm varken ont i armar eller axlar ....
    Håller med. Ett apahäng är aldrig fel!
    Bobber 883 -06

Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •