Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Vulkan Engineering Company

  1. #61
    Resultatet av provkörning är att jag märker ingen skillnad mot innan men och andra sidan så var jag ju max uppe i 100km och på rak väg och den känns stabil. Har ju frugans Sportster att jämföra med då den har en Järnhästens breddade och 4gr rake påkronan och den vill gärna tippa över lite snabbare.

  2. #62
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Resultatet av provkörning är att jag märker ingen skillnad mot innan men och andra sidan så var jag ju max uppe i 100km och på rak väg och den känns stabil. Har ju frugans Sportster att jämföra med då den har en Järnhästens breddade och 4gr rake påkronan och den vill gärna tippa över lite snabbare.
    Tjena! Ok, bra o veta. Trodde faktiskt inte att det påverkar nämnvärt. Hur mycket sjönk fronten? Kan ju inte vara många mm.?
    There are no problemsonly solutions

  3. #63
    Ärligt talat så i min iver att få dit grejorna så glömde jag att mäta den med orginalrejket. Men det är inte så mycket som den har sjunkt. Jag har ju luftfjädring så jag kan ju justera ner den lite till om jag vill.

  4. #64
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Ärligt talat så i min iver att få dit grejorna så glömde jag att mäta den med orginalrejket. Men det är inte så mycket som den har sjunkt. Jag har ju luftfjädring så jag kan ju justera ner den lite till om jag vill.
    Heheh ok,men den står ju inte på näsan iaf.Det kan ju inte vara mer än 1-2cm eller vad tror du? Jag har originalhöjd bak och behöver väl inte sänka med kitet.
    There are no problemsonly solutions

  5. #65
    Du kan ju montera på ett sänkkit bak i värsta fall. Med dom kan du ju få ner bakänden ca 2". Var och tittade på hojen nu och den verkar till att ligga i våg efter rejkningen. Jag har ju byggt min egen baksving och då la jag in en sänkning på 2" redan när jag tillverkade den, men jag har inte tryck ner den mer med luftdämparna så den motsvarar en standard hoj med 2" sänkning.

  6. #66
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Du kan ju montera på ett sänkkit bak i värsta fall. Med dom kan du ju få ner bakänden ca 2". Var och tittade på hojen nu och den verkar till att ligga i våg efter rejkningen. Jag har ju byggt min egen baksving och då la jag in en sänkning på 2" redan när jag tillverkade den, men jag har inte tryck ner den mer med luftdämparna så den motsvarar en standard hoj med 2" sänkning.
    Hojen är ju inte helt i våg original så det finns ju lite o spela på tills den är det. Men har funderat på o sänka bak tidigare så kanske jag gör det.Sjysst o få info o så
    There are no problemsonly solutions

  7. #67
    Kolla här dom tyckte hojen såg bra ut och ville ha den i sin katalog.

    http://vulcanworks.net/store_4/produ...&cat=28&page=1

  8. #68
    V.I.B
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Vinslöv, Sweden
    Inlägg
    495
    Tackad: 0

    grattis, innerst inne är vi alla bekräftelse-narkomaner ,alltid gott att få egot kittlat.

  9. #69
    Instämmer till fullo

  10. #70
    V.I.B Contributor
    xboness avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gothenburg, Sweden
    Inlägg
    4 118
    Tackad: 1

    Citat Ursprungligen postat av Pulare Visa inlägg
    Kolla här dom tyckte hojen såg bra ut och ville ha den i sin katalog.

    http://vulcanworks.net/store_4/produ...&cat=28&page=1
    Grattis! Fan vad sjysst!
    There are no problemsonly solutions

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande ämnen

  1. Nytt från Zero Engineering : TYPE 9
    Av admin i forum Harley-Davidson Bilder & Filmer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 20:24
  2. Artikel: Nytt från ZERO ENGINEERING : TYPE 9
    Av admin i forum Artiklar från ForumBladet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-16, 18:02
  3. Zero Engineering...
    Av Bikebandit i forum Custom & Byggen
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 18:48

Taggar för det här ämnet

Bokmärken

Bokmärken

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •