På en importerad electra glide av polismodell (2011) finns två orange blinkers bak och även röda bakljus. Fram finns hel och halvljus i mitten och vita positionsljus bredvid. (Positionsljusen tänds och släcks med en knapp till vänster, man kan väl kalla det extraljus), Fram finns också två orange blinkers och en orange lampa längst fram på skärmen.

Vid start händer följande.

De röda bakljusen tänds och de orange blinkers är släckta. Helt riktigt.
Fram tänds halvljuset, de två orange blinkers och även den orange lampan på skärmen. Sätter jag på blinkers höger eller vänster blinkar det bak som det ska och även de som är tända fram börjar blinka tills jag stänger av. Detta fenomen har dom väl borta i USA antar jag men här är det inte lagligt. De orange blinkers fram får inte lysa under färd utan ska bara lysa upp vid blinkning.

Vad jag vill är att på något sätt koppla de orange blinkers fram till de orange bak så att de fram inte lyser förrän jag blinkar. Hur gör man det? Någon som kan det elektriska och som på en sprängskiss kan klura ut och ge ett tips. Eller ska man koppla de främre på något annat vis som inte har med de bakre att göra? Logiskt är väl att koppla så att alla fyra orange påverkas av vänster eller höger knappen om jag vill svänga.

Som det nu är kopplat kommer bågen inte att godkännas.